در اکسپو امارات ایران همسایه فرانسه و مکزیک شد

ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قرار گرفتن غرفه ایران در کنار کشورهای فرانسه و مکزیک در اکسپو امارات خبر داد.

ایرنا: ولی تیموری با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد بین‌المللی اکسپو در سال ۲۰۲۰ در کشور امارات و شهر دبی گفت: با توجه به مصوبه هیأت دولت در خصوص مشارکت باشکوه جمهوری اسلامی ایران در رویداد مذکور اکسپو، به عنوان یک رویداد مهم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، محلی برای معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای هر سه حوزه تخصصی سازمان به شمار می‌آید.

وی داد: تخمین بازدید ۲۵ میلیون نفر از اکسپو ۲۰۲۰ و نیز قرار گرفتن محل برگزاری این رویداد در کشوری اسلامی با فاصله مسافتی کوتاه از ایران؛ جملگی فرصتی ممتاز و ویژه برای حضور و بهره‌برداری حداکثری از این مهم، پیش‌روی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گشوده است.

معاون گردشگری همچنین در تشریح اهمیت اکسپو و تلاش برای بهره‌مندی از این امکان ادامه داد: این رویداد مهم بین‌المللی پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک سومین رویداد مهم جهان است؛ به گونه‌ای که اکسپوها را المپیک فرهنگ ملل نامیده‌اند. همچنین تاکنون ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده است که آخرین آن در سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا بوده است.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک فرصتی طلایی پیش روی بخش خصوصی و ذینفعان هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای فروش محصولات، عرضه توانمندی‌ها و نیز ارتباط با مخاطبین و بازارهای هدف ایجاد می‌شود؛ تصریح کرد: از کل فضای ۴۳۸ هکتاری اکسپو، فضای تخصیص یافته به کشور ایران، ۲۰۱۴ مترمربع است که محل استقرار آن نیز مطلوب و در میان کشورهای فرانسه و مکزیک قرار دارد. همچنین مقرر است ۴۰۰ متر فضای تجاری ایجاد و در این بخش امکان فروش محصولات بخش خصوصی فراهم شود.

تیموری در ادامه با تاکید بر الزام هماهنگی تم برنامه‌های قابل ارائه از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با شعار اکسپو ۲۰۲۰، اظهار کرد: شعار اصلی اکسپو در این دوره پیوند ذهن‌ها و خلق آینده است و شعار فرعی آن فرصت‌ها، تحرک و پایداری به‌شمار می‌آید که نیاز است مفهوم این عبارات، پیوست تمامی برنامه‌ریزی‌های پیش‌روی ستاد داخلی سازمان قرار گیرد.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به اهمیت امر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این رویداد مهم، گفت: بالغ بر ۱۹۰ کشور و سازمان بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند که در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که یکی از سه رویداد بزرگ جهان است؛ حضور داشته باشند که این امر فرصت مغتنمی را برای معرفی ظرفیت‌ها و بازاریابی حوزه گردشگری فراهم خواهد آورد.

نمایشگاه جهانی، اکسپو جهانی که به اختصار اکسپو نامیده می‌شود نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هرچند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می‌شود.

نمایشگاه جهانی اولین بار در سال ۱۸۴۴ در پاریس برگزار شد و از آن پس به رسمی همیشگی و دائمی تبدیل شد. اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به اندازه‌ای زیاد است که بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا محسوب می‌شود. از این رو گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند. نمایشگاه جهانی زیر نظر مؤسسه بین المللی نمایشگاه‌ها (Le Bureau international des expositions) که در شهر پاریس قرار گرفته برگزار می‌شود.

رقبای دبی، شهر سائو پلئولو در برزیل، ازمیر در ترکیه و اکاترینگ بورگ روسیه بودند. نمایشگاه جهانی هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت و در طول این نمایشگاه جدیدترین دستاوردها، خلاقیت‌ها و اختراعات بشری از سرتاسر دنیا در یک شهر به نمایش در می آیند. جالب است بدانید که اکسپو ۲۰۲۰ دبی اولین نمایشگاه جهانی است که در منطقه MEASA (خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا) برگزار می‌شود و این نمایشگاه را به فرصتی بی نظیر و فوق العاده برای نمایش و شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های این منطقه تبدیل می‌کند.

اکسپو دبی ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

The post در اکسپو امارات ایران همسایه فرانسه و مکزیک شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *