مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: با برگزاری تور آشناسازی ویژه توراپراتورها و فعالین صنعت گردشگری کشورچین، آشنایی با جاذبههای گردشگری شش استان کشور محقق شد.
چمدان: محمد ابراهیم لاریجانی با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه برگزاری تورهای آشناسازی با هدف معرفی توانمندیها و ظرفیتهای گردشگری کشور در حوزه مقاصد و تاسیسات مربوطه، یکی از وظایف دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری به شمار میآید، از این رو در گام نخست میزبانی از ۸ نفر توراپراتور و فعالین صنعت گردشگری کشور چین انجام گرفته است و این برنامه تا پایان سال تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کشور چین از اولویتهای نخست بازارهای هدف ایران به شمار میآید؛ افزود: آشنایی فعالین صنعت گردشگری چین با ظرفیتهای استانهای تهران، اصفهان، یزد، فارس و آذربایجانشرقی تاثیر بسیاری در ادامه ارتباطات دو کشور در حوزه گردشگری خواهد داشت.
لاریجانی ادامه داد: در سال گذشته، یازده گروه تور آشناسازی شامل ۱۹۴ نفر عامل توراپراتور، وبلاگ نویس، خبرنگار، مجری رادیو تلویزیون، افراد مرجع و اثرگذار از کشورهای مختلف بازار هدف، از استانهای مختلف کشور بازدید کردند و با ظرفیتهای ایران آشنا شدند. همچنین در نظر داریم در سال ۹۸ نیز این اقدام را با قدرت بیشتری دنبال کنیم؛ از این رو در اردیبهشت ماه جاری به مدت ۱۱ روز، میزبان گروهی از کشور چین بودهایم.
وی درباره برنامه سفر تورآشناسازی ویژه چینیها توضیح داد: بازدید از جاذبههای گردشگری شهر تهران شامل کاخ گلستان، موزه فرش، موزه سرامیک، موزه جواهرات، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد و برج آزادی، شهرکاشان شامل خانه طباطبایی ها، باغ فین، گشت کویر، ابیانه، شهر اصفهان شامل کلیسای وانک، عالی قاپو، مسجد جامع نقش جهان، مسجد شیخ لطفالله، چهلستون و بازار اصفهان، شهر یزد شامل آتشکده، مسجد جامع، موزه آب، خانه لاریها، شهر شیراز شامل تخت جمشید، پاسارگاد، بازار ارگ کریمخانی، باغ ارم، مسجد نصیر و آرامگاه حافظ، شهر تبریز شامل کندوان، مسجد کبود، موزه آذربایجان، ایل گلی و بازار تبریز در برنامه سفر این تور قرار داشته است.
The post معرفی جاذبههای گردشگری ایران به توراپراتورهای چینی appeared first on توریسم آنلاین.