نگاه قضایی به نتیجه بازی سپیدرود و تراکتورسازی/تکرار می‌شود، ۳ بر صفر می‌شود یا…

ارکان قضایی و فدراسیون فوتبال مشغول بررسی اتفاقات رخ داده در جریان بازی سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز هستند.

خبرورزشی: محسن فروزان، سنگربان تیم تبریزی و همسرش به گفته برخی مسئولان به دلیل بحث شرط‌بندی و تبانی بازداشت شده‌اند تا تحقیقات کامل شود. حال در چنین شرایطی آیا نتیجه بازی فوق هم دستخوش تغییراتی خواهد شد؟ دو تن از کارشناسان و وکلای فوتبال در این خصوص پاسخ می‌دهند:
رفیعی: احتمال تکرار بازی سپیدرود – تراکتورسازی وجود دارد
غلامرضا رفیعی، وکیل بین‌المللی فوتبال معتقد است احتمال تکرار بازی تراکتورسازی – سپیدرود رشت وجود دارد. او گفت: در بحث شرط‌بندی اگر ثابت شود که تیم برنده به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در این اتفاق تأثیر داشته، بدون تردید شامل مجازات‌های مقرر در قوانین فیفا و آیین‌نامه انضباطی ایران خواهد شد. در خصوص بازی سپیدرود و تراکتورسازی اگر ثابت شود یک تبانی رقم خورده و سپیدرود مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت یا دخالت داشته، کمیته انضباطی هم می‌تواند بازی را ۳ بر صفر کند و هم کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را برایش لحاظ کند. اگر مشارکت مستقیم و غیرمستقیم اثبات نشود، اما ثابت شود سنگربان تراکتورسازی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این شرط‌بندی مشارکت داشته و منجر به رقم خوردن چنین نتیجه‌ای شده، آن زمان می‌توان حکم به تکرار بازی داد. قوانین فیفا در صورت داشتن تعارض با قوانین داخلی بر قوانین ما غلبه دارد و قوانین فیفا کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را پیش‌بینی کرده است و جزو مجازات‌های قابل اعمال در آیین‌نامه انضباطی فیفا ۳ بر صفر اعلام کردن و یا تکرار مسابقه است بنابراین رکن قضایی فدراسیون فوتبال ابتدا باید منتظر اثبات مسائل باشد و سپس می‌تواند حکم به نتیجه ۳ بر صفر یا تکرار بازی صادر کند.
پیش‌بین: تیم برنده چه گناهی کرده است؟
عسگری پیش‌بین، وکیل حقوقی فوتبال در این خصوص به خبرورزشی گفت: من چنین عقیده‌ای ندارم. در صورتی که اثبات شود یک بازیکن تبانی و شرط‌بندی کرده، تیم برنده چه گناهی دارد که تمام تلاش‌هایش نادیده گرفته شود؟ اگر تبانی با تیم حریف بوده باشد، بله بازی ۳ بر صفر می‌شود و تیم بازنده به حق خود می‌رسد، ولی وقتی تیم برنده روحش از بحث تبانی خبردار نباشد، چرا بازی را تکرار یا ۳ بر صفر بازنده اعلام کنند. اگر این‌طور باشد هر تیمی که بازنده می‌شود، بحث تبانی بازیکن خاصی را مطرح می‌کند و ۳ بر صفر برنده می‌شود. به خاطر تخلف و اشتباه یک بازیکن نباید تیم برنده را مورد حمله قرار داد. در کل قانون می‌گوید اگر تیم برنده در تبانی دست داشته، محروم و بازنده می‌شود، ولی اگر در تبانی نقشی نداشته باشد، ضرری متوجه آن نیست.

The post نگاه قضایی به نتیجه بازی سپیدرود و تراکتورسازی/تکرار می‌شود، ۳ بر صفر می‌شود یا… appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *