بهار بهترین زمان برای سفر به باکو

تور باکو

تور باکو یکی از تورهایی است که درمیان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. سالانه ایرانیان زیادی برای تفریح به‎سمت کشور آذربایجان و شهر باکو حرکت می‎کنند. بنابراین طبیعی است سوالات زیادی در خصوص انواع تورهای زمینی و هوایی، هزینه تور باکو، جاذبه‎های گردشگری باکو، رستوران‎های باکو و… برای کسانی که می‎خواهند این شهر پر جمعیت زیبا را به‎عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند؛ به‎وجود آید. تیم پارس توریسم سعی دارد در این یاداشت به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به باکو

کشور آذربایجان در جنوب رشته کوه قفقاز قرار دارد و از شمال به رودخانه ارس و دریای خزر می‎رسد. باکو دارای چندین آب و هوای مختلف است. بنابراین نمی‎توان آب‎وهوای ثابتی برای آن مشخص کرد اما به‎طور کلی بهترین زمان سفر به باکو از نظر آب‎وهوایی را باید فصل بهار دانست. جدا از مساله آب‎وهوا سفر به باکو در بهار جذابیت‎هایی دیگری دارد. برای مثال شما می‎توانید رسوم خاص مردم باکو را مانند جشن نوروز در این فصل از نزدیک ببینید و بیشتر با فرهنگ مردم آذربایجان آشنا شوید. اما توجه داشته باشید که اگر به قصد شرکت در یک فستیوال مشخص قصد سفر به باکو را دارید باید در زمان مشخص آن سفر کنید و اگر هم قصد خرید در زمانی که فروشگاه‎ها اجناس خود را تخفیف زده‎اند دارید آخر هر فصل زمان مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

جاذبه‎های تفریحی باکو

خود شهر باکو و قدم زدن در خیابان‎های قدیمی آن به‎اندازه کافی جذاب و توریستی است. بخش تاریخی شهر باکو به شهر قدیمی باکو نیز معروف است. در شهر قدیمی می‎توانید رستوران‎های کوچک محلی، معماری‎های شگفت انگیز و کوچه‎ها و خیابان‎های باریک و زیبایی را مشاهده کنید.

قصر شیروان شاه

تور باکو

قصر شیروان شاه یکی از جاذبه‎های دیدنی شهرباکو است که در بخش شهر قدیم باکو وجود دارد. در سده میانه که هاندان شیروان بر آذربایجان حکومت می‎کردند پادشاهان این سلسله این قصر زیبا را به‎عنوان مقر حکومت خود انتخاب کرده بودند. این کاخ زیبا دارای ایوان خانه ای با سقف گنبدی و هشت ضلعی، کنده‎کاری‎های فوق‎العاده، ورودی‎های مختلف و طاق‎های سنگی می‎باشد که نظر هر توریستی را به خود جذب می‎کند.

مرکزی تفریحی حیدر علی اف

تور باکو

در اولین جمله باید گفت این مرکز فرهنگی یک مرکز شگفت‎انگیز است. شما با ورود به این مرکز با یک سازه حیرت‎آور که طراحی آن بر عهده یکی از بهترین طراحان جهان بوده است روبه‎رو می‏‏شوید. در این طراحی فوق‎العاده از زنگ‎های شفاف و سفید استفاده زیادی شده است. داخل این مرکز فرهنگی یک نمایشگاه دائمی از  لوازم، هدایا، اتومبیل‌ها و لباس‌های حیدرعلی‌اف که یکی از رئیس جمهورهای محبوب آذربایجان بوده است وجود دارد.

برج های شعله

تور باکو

از دیگر جاذبه‎های توریستی شهر باکو می‎توان به برج‎های شعله اشاره کرد. این برج‎های آبی رنگ انحنای سینوسی دارند و به بلندترین سازه‎های شهر باکو معروف می‎باشند. اگر در شب در شهر باکو باشید؛ می‎بینید که نور پردازی شبانه برج‎های شعله به‎سان شعله‎های آتش در آسمان می‎باشند.

برج دختر

تور باکو

برج دختر یا به قول آذری ها قیز قالاسی یکی از مهم‎ترین نمادهای شهر باکو است. جالب است بدانید بنای اولیه این برج ۲۹ متری آنطور که باستان‎شناسان می‎گوید هزار سال قدمت دارد. اپرچه چیزی که در حال حاضر مشاهده می‎کنید مربوط به قرن دوازدهم است.درباره این سازه افسانه‎های عجیبی از جمله افسانه معروف دختر شاه پریان وجود دارد.

در باکو چه بخوریم؟

تور باکو

غذا یکی از بخش‎های مهم هر سفر است بسیار از گردشگران ترجیح می‎دهند در طول سفر غذاهای محلی جایی که به آن سفرکرده‎اند را امتحان کنند. اگر قصد سفر با تور باکو را دارید توصیه ما به شما این است که حداقل یکی از غذاهای محلی و سنتی باکو و آذربایجان را امتحان کنید.دلمه، شاه‎پلو، دوش بارا و ساج را باید از جمله معروف ترین غذاهای سنتی و محلی آذربایجان دانست.

هزینه‎های سفر به باکو

سفر به باکو برای ایرانیان به دلیل نزدیکی دو کشور آذربایجان و ایران به یک دیگر جزو سفرهای ارزان‎قیمت محسوب می‎شود. با این حال بسته به این که چه زمانی، برای چند روز، در چه هتلی و با چه وسیله‎ای به باکو سفر می‎کنید هزینه‎ها متفاوت خواهد بود. برای سفر به باکو هم می‎توانید در تور هوایی باکو و هم در تور زمینی باکو ثبت‎نام کنید. برای ارزان‎تر شدن سفرتان می‎توانید تور باکو را کنار گذاشته و خودتان برای سفرتان برنامه‎ریزی کنید. در این‎صورت بای در چیزهایی مانند خوراک و خرید کردن صرفه‎جویی کنید و برای اقامت نیز یک هتل ۳ ستاره را انتخاب کنید. همچنین می‎توانید در زمستان به باکو سفر کنید و یا از تور لحظه آخری باکو استقاده کنید. توجه داشته باشید که برای خروج از کشور هزینه عوارض خروج از کشور نیز به هزینه سفر شما افزوده خواهد شد.

نکته دوم درباره سفر به باکو با قطار است. باید گفت ایران قطار مستقیم به مقصد باکو ندارد. اگر ترجیح می‎دهید با قطار سفر کنید باید از مرز خارج شده و از قطارهای شهر آستارای آذربایجان استفاده کنید.

نوشته بهار بهترین زمان برای سفر به باکو اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *