هزینه بالای سفر به قشم، آفت گردشگری جزیره

این روزها هزینه سفر به شهرهای اروپایی ترکیه و یا کشورهای همسایه شمالی، به اندازه سفر به مناطقی مثل چابهار و قشم در داخل کشور است. این امر از سویی به هزینه های بالای بلیت هواپیما و از سویی بال رفتن نرخ اقامت در هتل ها بر می گردد. تسهیل سفر به مقاصد داخلی و انجام اقدامات حمایتی جهت پایین آوردن هزینه سفر برای مسافران، می تواند این مقاصد را از رکود گردشگران در شش ماه نخست سال خارج کند. مناطق جنوبی کشور در ۶ ماه نخست سال دچار رکود در حوزه گردشگری هستند، هرچند با برگزاری جشنواره هایی سعی دارند از این رکود عبور کنند، اما هزینه های تمام شده سفر برای مسافران آنقدر به صرفه نیست که بخواهند سفر به جزیره ای جنوبی را به سفر به شهری اروپایی ترجیح دهند.

در همین رابطه عبدالباسط رضوانی مدیرعامل جامعه هتل داران قشم می گوید: «کمبود مسافر در شش ماهه اول سال، باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مسافرخانه های اقامتی شده است. بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط هتل داران قشم انجام شده که در این شرایط اقتصادی، نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتلداری به حداقل های خود رسیده است.» رضوانی با بیان اینکه کار ما پذیرایی و میزبانی است، می گوید: «میزبانی زمانی تحقق می یابد که مسافری وجود داشته باشد. اکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم و باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم تدابیری اندیشیده شود.»

مدیرعامل جامعه هتل داران قشم معتقد است: «جزیره قشم مسیر گردشگری نیست، بلکه مقصد گردشکری است. نرخ بلیط بالای هواپیما و هزینه های بالای سفر باعث می شود که مسافران به این جزیره سفر نکنند یا طول دوره سفر آن ها در کوتاه ترین مدت به اتمام برسد. سازمان منطقه آزاد قشم ایرلاین اختصاصی ندارد، ایرلاین قشم ایر مختص این جزیره نیست و زمینه سفر گردشگر به جزیره قشم با هزینه های بالایی روبرو بوده است.

رضوانی گفت: هشتاد مرکز اقامتی اعم از هتل ها، مهمانسراها و خانه های مسافر در جزیره قشم وجود دارند. هم اکنون بسیاری از هتل ها با ۶۰ درصد تخفیف پذیرای میهمانان هستند. با این حال در حال حاضر ضریب اشغال هتل های قشم، کمتر از ۲۰ درصد است.»

منبع: همگردی

نوشته هزینه بالای سفر به قشم، آفت گردشگری جزیره اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *