نسخه گیاهی برای پاکسازی کلیه‌ها

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و تامین آب مورد نیاز بدن مهم‌ترین کاریست که می توانید برای حفظ سلامت کلیه ها و کاهش فشار کاری آنها مد نظر قرار دهید.

عصر ایران: کلیه ها وظایف مهمی را بر عهده دارند و اگر سلامت آنها را حفظ نکنید، احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیوی و سرطان کلیه افزایش می یابد. تصفیه خون و دفع مواد زائد از طریق تولید ادرار وظیفه اصلی کلیه ها محسوب می شود، اما فعالیت آنها در این سطح محدود نمی شود.

رژیم غذایی

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای پر مصرف در دنیای آشپزی است که به بهبود عطر، طعم و رنگ غذا کمک می کند و البته محصولی با فواید سلامت مختلف است. ماده فعال موجود در زردچوبه که به نام کورکومین شناخته می شود توانایی کاهش مولکول های التهابی و آنزیم های محرک بیماری مزمن کلیه را دارد. کورکومین از رشد و گسترش انواع مختلف باکتری ها پیشگیری کرده و فشار کار کلیه ها را کاهش می دهد.

البته افرادی که سابقه بیماری کلیه دارند باید در استفاده از زردچوبه محتاط باشند. زردچوبه حاوی پتاسیم است که به همراه سدیم در تنظیم سطوح مایع بدن نقش دارد. بیماری کلیه شرایط حفظ تعادل پتاسیم را برای کلیه ها دشوار می سازد، از این رو، از افرادی که بیماری مزمن کلیه دارند اغلب درخواست می شود میزان مصرف زردچوبه خود را محدود کنند.

زنجبیل

حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به واسطه توانایی خود در مهار گسترش باکتری ها شناخته شده است. این می تواند برای کاهش فشار کاری کلیه ها و کبد مفید باشد. همچنین، جینجرول ابزاری کارآمد برای پشتیبانی از گوارش سالم است و التهاب و درد را در سراسر بدن کاهش می دهد.

قند خون بالا زمانی که حالت مزمن به خود می گیرد اثری مخرب بر کلیه ها دارد و برخی مطالعات نشان داده اند که پودر زنجبیل می تواند به کنترل این شرایط کمک کند. بر همین اساس، مصرف منظم زنجبیل ممکن است به کاهش بروز عوارض کلیوی در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. در افراد سالم، زنجبیل ممکن است از ابتلا به دیابت پیشگری کند.

کرنبری

مصرف کرنبری برای افراد مبتلا به عفونت های مثانه توصیه شده است. این میوه دارای یک نوع ماده مغذی گیاهی به نام A-type Proanthocyanidin است که اجازه چسبیدن باکتری ها به پوشش داخلی دستگاه ادراری و کلیه های انسان را نمی دهد.

افراد مبتلا به بیماری کلیه با خطر بیشتر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری مواجه هستند و کرنبری در کنار یک رژیم غذایی سالم می تواند برای پیشگیری از این شرایط مفید باشد زیرا این میوه از محتوای سدیم، فسفر و پتاسیم کم برخوردار است.

مصرف منظم کرنبری چه به بیماری کلیه مبتلا باشید و چه نباشید، می تواند به پیشگیری از عفونت های مثانه و دستگاه ادراری کمک کند.

سیر

سیر

دارای یک اثر محافظتی بر کلیه ها و اندام های دیگر بدن انسان است. مصرف منظم سیر نشان داده است که غلظت سرب و کادمیم در کلیه ها، قلب، کبد، طحال، و جریان خون را کاهش می دهد. همچنین، سیر از خواص ادرارآور برخوردار است که به دفع سدیم اضافه از بدن کمک می کند.

افزون بر این، ماده ای به نام آلیسین در سیر وجود دارد که از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سود می برد. این به معنای آن است که سیر می تواند کمک حال کلیه ها در پاکسازی و تصفیه خون از مهاجمان مضر باشد.

ریشه قاصدک

قاصدک فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند. ریشه قاصدک از خواص ادرارآور سود می برد که می تواند به پاکسازی کلیه ها و کبد کمک کند. از ریشه قاصدک برای درمان بیماری زردی، آکنه، کم خونی و اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود. ریشه قاصدک گزینه ای خوب برای پیشگیری از تحریک دستگاه ادراری است.

یکی از ساده‌ترین روش ها برای استفاده از ریشه قاصدک، تهیه چای از آن است. همچنین، شما می توانید برگ های قاصدک را به صورت خام و پخته مصرف کنید.

جعفری

جعفری می تواند به کاهش انباشت سموم در کلیه ها کمک کند. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام آپیول و میریستیسین است که ادرارآورهایی طبیعی محسوب می شوند. همچنین، مصرف جعفری برای بهبود عفونت های دستگاه ادراری و سنگ های کلیه مفید است.

با این وجود، مصرف جعفری برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود زیرا ممکن است قند خون را کاهش دهد. در ترکیب با داروهای تجویزی توسط پزشک، جعفری می تواند قند خون را بیش از حد کاهش دهد. همچنین، جعفری ممکن است وضعیت بیماری کلیه را وخیم‌تر سازد. پیش از آغاز مصرف منظم جعفری بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

ریشه کرفس

 

ریشه کرفس حاوی پتاسیم و سدیم و همچنین آب فراوان است و میزان خروجی ادرار را افزایش می دهد که به بدن در دفع مواد زائد و سموم کمک می کند. مصرف ریشه کرفس به پیشگیری از عفونت های باکتریایی کلیه ها و دستگاه ادراری کمک می کند. همچنین، برخی مطالعات نشان داده اند که کرفس می تواند اندازه کیست ها در اندام های تناسلی را کوچک سازد.

کرفس پتاسیم کمی دارد و یک ساقه بزرگ آن تنها چهار درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده را تامین می کند. با این وجود، اگر به بیماری کلیه مبتلا هستید، پیش از آغاز مصرف روزانه کرفس با پزشک خود مشورت کنید.

The post نسخه گیاهی برای پاکسازی کلیه‌ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *