طرح میراث‌بان افتخاری اجرایی می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «طرح میراث‌بان افتخاری در راستای افزایش مشارکت مردم برای حفاظت از میراث فرهنگی» اجرایی می‌شود.

ایسنا: به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، سردار امیر رحمت‌الهی، یکی از مهمترین راهبردهای سازمان میراث فرهنگی در حفاظت از میراث فرهنگی کشور را، جلب مشارکت مردم به عنوان حافظان اصلی میراث هویتی خویش دانست و افزود: بدون شک امروز نباید برای تأمین امنیت بیش از یک میلیون جاذبه تاریخی و فرهنگی در کشور صرفاً به خود متکی باشیم.

او با بیان این‌که نباید نقش تأثیرگذار مردم را برای حفاظت از آثار تاریخی نادیده انگاشت، بیان کرد: تجربه نشان داده که بسیاری از نهادها و ارگان‌ها هر زمان که از ظرفیت‌های مردم در راستای برآورده کردن اهداف سازمانی خود استفاده کرده‌اند، رشد و تعالی را به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت گسترده اجتماعی مردم، یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، طرحی را با نام «میراث‌بانان افتخاری» در راستای افزایش مشارکت مردم در حفاظت از میراث فرهنگی ارائه داده که پس از اجرایی شدن به واسطه آن تلاش داریم، از یکسو با فرهنگ‌سازی صحیح، لزوم حفاظت از میراث فرهنگی را به عنوان میراث هویت یک سرزمین به مردم آموزش دهیم و از سوی دیگر با جلب مشارکت مردم، به حفاظت هر چه بهتر از آثار تاریخی بپردازیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به میزان کشفیات و برخورد با جرایم میراثی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه اول سال ۱۳۹۷، یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با اشراف کامل بر آثار تاریخی، پنج هزار اخطاریه قانونی به متخلفان ابلاغ کرده است، بنابراین با توجه به اینکه سیاست اصلی ما در برخورد با جرایم میراثی، پیشگیری از وقوع جرایم است، توانستیم با اجرای صحیح عملیات حفاظتی و با حضور به موقع یگان حفاظت، ۴۵۰۰ مورد از مجموع ۵۰۰۰ جرم میراثی را قبل از وقوع جرم و در ابتدای امر متوقف کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین فقط ۵۰۰ پرونده جرم به مراجع قضائی ارجاع شد، بنابراین با اقدامات به موقع و پیشگیرانه یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، ۹۰ درصد جرایم پیش از وقوع متوقف شد.

The post طرح میراث‌بان افتخاری اجرایی می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *