رازهایی که افراد خوشحال هرگز به شما نمی‌گویند

خوشحالی یک انتخاب است و افراد واقعا خوشحال هر روز آن را انتخاب می‌کنند.

آرمان: چیزی که شاید ندانید این است که این آدم‌ها درست مانند آدم‌های معمولی با سختی رو‌به‌رو می‌شوند، اما با سلاحِ خنده و مثبت‌اندیشی برای آن زندگی‌‌ای که لایقش هستند، دائما مبارزه می‌کنند؛‌ بنابراین اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که «چرا آنها همیشه اینقدر خوشحال‌اند؟» با ما همراه شوید تا با هم برخی از رازهای این افراد واقعا خوشحال را مرور کنیم. نیازی به گفتن نیست که همه‌ زندگی لحظات خوش آن نیست و اغلب بارها و بارها به زانو درمی‌آیید، اما در همین لحظات است که آدم‌های خوشحال برای شادبودن تلاش می‌کنند. اگر به نظرتان می‌رسد این افراد همه‌ چیزهایی را که می‌خواهند، دارند، احتمالا درست متوجه شده‌اید، اما دلیلش این است که آنها راز خوشحالی واقعی را کشف کرده‌اند، چیزی که در درون خود آنهاست. در این نوشته این رازها را با شما در میان می‌گذاریم:

همیشه خوشحال نیستند

بیایید روراست باشیم، هیچ‌کس همیشه خوشحال نیست، دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. این دره‌ها هستند که زیبایی قله‌ها را به ما نشان می‌دهند. افراد واقعا خوشحال این را می‌دانند و به خودشان اجازه می‌دهند که به‌طور طبیعی احساس اندوه یا سرحال‌نبودن را تجربه کنند. تلاش برای خوشحالی تحمیلی، تحمیلی است. پس آنها اندوه، اشک و موانع پیش‌‌رو را می‌پذیرند و به خودشان اجازه‌ تجربه‌‌کردن این لحظات را می‌دهند. هرچه باشد آنها آدم‌اند.

«نه گفتن» را آموخته‌اند

عجیب به نظر می‌رسد، اما «نه گفتن» برای بعضی از آدم‌ها کار راحتی نیست، به‌خصوص اگر از آن دسته از افرادی باشید که عاشق خوشحال‌کردن دیگران‌‌اند؛ با این حال، اگر در نتیجه‌ چنین کاری همیشه حال بدی را تجربه می‌کنید، باید بدانید افراد واقعا خوشحال، انرژی خود را وقف این کار نمی‌کنند. این کار، بی‌بروبرگرد به استرس و اضطراب ختم می‌شود و به‌نوعی هدف خوشحال‌بودن را به تمام معنا نابود می‌کند. در عوض، آدم‌های خوشحال از حق خود برای «نه گفتن» استفاده می‌کنند. آنها این کار را به شیوه‌ای جسورانه انجام می‌دهند، شیوه‌ای که نه به روابط‌شان آسیب می‌زند و نه خوشحالی خودشان را از بین می‌برد.

زندگی بی‌دردسری نداشته‌اند

هیچ‌‌یک از آدم‌های واقعا خوشحال به شما نخواهند گفت که زندگی‌شان راحت بوده است! شاید بارها زمین خورده باشند، اما هر بار برخاسته‌اند و نپذیرفته‌اند که زمین‌گیر بمانند. قدرت و انرژی فراوانی که برای برخاستنِ مجدد و جنگیدن به کار برده‌اند چیزی است که معنای خوشحالی واقعی را به آنها نشان داده است. اگر بتوانید از درون سختی‌ها با لبخندی بر لب عبور کنید، برنده‌اید و چه کسی است که از این موضوع خوشحال نشود.

در زندگی‌‌شان جایی برای استرس بازنمی‌کنند

آدم‌های واقعا خوشحال چه از راه مدیتیشن، چه با دورشدن از شرایط استرس‌زا یا به روشی خلاقانه مسیر را برای خودشان هموار می‌کنند تا از هر موقعیت استرس‌آورِ غیرضروری اجتناب کنند و به سرعت هرچه تمام‌تر از آنها فاصله بگیرند. این کار به هیچ‌وجه طفره‌رفتن نیست، بلکه راهبردی برای تمرکز بر چیزهایی است که واقعا اهمیت دارند و جلوی استرس‌های کوچک آزاردهنده‌ را می‌گیرد تا به مساله‌ای بسیار حادتر تبدیل نشوند.

ورزش می‌کنند

برای خوشحال‌شدن چه راهی بهتر از انجام کاری است که مواد شیمیایی خوشحال‌کننده‌ طبیعی را از درون در بدن آزاد می‌کند؟ آدم‌های واقعا خوشحال از دنیای زندگی سالم و ورزش بهره می‌برند، نه فقط برای داشتن ظاهری خوب، بلکه چون به آنها احساسی حتی بهتر از حس کنونی می‌دهد. چه در فضای آزاد بدوند یا در باشگاه ورزش کنند، آدم‌‌های خوشحال از فواید ورزش و ترشحِ اندروفین در بدن باخبرند.

قضاوت نمی‌کنند

آنها نیاز یا تمایلی به قضاوت دیگران ندارند، زیرا دوست ندارند خودشان هم مورد قضاوت قرار بگیرند. ترجیحِ آدم‌های خوشحال این است که بگذارند دیگران همان‌طور که دوست دارند زندگیشان را زندگی کنند. نگرانی در این‌باره که دیگران چه می‌کنند یا نمی‌کنند غیرضروری و زمان‌بر است و فقط به فرد قضاوت‌کننده احساس کاذب برتری می‌دهد. آدم خوشحال نیازی به این کار ندارد و ترجیح می‌دهد از زمانش به جای تخریب دیگران، برای تعالی آنها استفاده کند.

با ترس رودررو می‌شوند

ترس در زندگی آدم‌های واقعا شاد جایی ندارد. آنها در جست‌وجوی خوشحالی‌ پیروزند و خودشان را به سلاحِ‌ شجاعت مجهز کرده‌اند و با زره خوشحالی به جلو حرکت می‌کنند. مواجهه با ترس‌ها البته ترسناک است، اما این هم بخشی از ساز زندگی است که باید با آن رقصید. با رودررو شدن با ترس‌ها این آدم‌ها کنترل زندگی‌شان را به دست می‌گیرند و هیچ چیز اجازه پیدا نمی‌کند بین آنها و خوشحالی فاصله بیندازد.

ریسک می‌کنند

ریسک‌پذیرها آدم‌های خوشحال‌تری هستند. آنها می‌دانند فراتر رفتن از کنجِ آسایش و پا گذاشتن به حیطه‌های تازه نه فقط دلهره‌آور بلکه یک راه مسلم برای تجربه‌ چیزهای نو و شگفتی‌آوری است که زندگی برای عرضه در اختیار دارد. آنچه آنها را وادار به حرکت می‌کند، رشد و بیشتر دانستن درباره‌ این موضوع است که چه کسی هستند و می‌توانند به چه دست پیدا کنند. آنها می‌دانند ممکن است اشتباه کنند یا شکست بخورند، اما برای آنها شکست فقط یک درس دوست‌داشتنی دیگر از زندگی است.

هیچ کینه‌ای به دل ندارند

آدم‌های خوشحال به عصبانیت‌ها یا آزارهای گذشته نمی‌آویزند، در عوض ترجیح می‌دهند به رنج‌ها اجازه بدهند از وجودشان خارج شوند. هیچ راهی برای نابودکردن خوشحالی بهتر از به دوش کشیدن بار غم‌های قدیمی که وبال گردن‌تان شده، وجود ندارد. آدم‌های واقعا خوشحال از این موضوع باخبرند و بنابراین تجربه‌ آزار و رنجی را که متحمل شده‌اند می‌پذیرند، می‌بخشند، خود را مجددا آماده می‌کنند و خوشحال‌تر و سبک‌بارتر به پیش می‌روند.

دیگران را تشویق می‌کنند

دیدن خوشحالی دیگران و اینکه آنها حداکثر استفاده را از استعدادهای درونی خود ببرند، چنین افرادی را واقعا خوشحال می‌کند. دیدن تلاش سخت دیگران آنها را به واقع خوشحال می‌کند و بنابراین همه‌ آنچه در توان دارند در راستای حمایت و تشویق افراد مهم و مورد علاقه‌ زندگی‌شان انجام می‌دهند. همچنین آنها با موفقیت دیگران تشویق می‌شوند، نه اینکه حسادت کنند؛ یعنی یک برد دو‌طرفه!

عاشق خندیدن‌ هستند

آدم‌های خوشحال جنبه‌های شاد و مفرح زندگی را می‌بینند و هدفشان این است که همیشه به سمت روشن زندگی نگاه کنند. وقتی می‌خندند واقعا سرشار از لذت‌اند و می‌توانند بی‌روح‌ترین آدم‌ها را هم به خنده وادارند. آنها می‌دانند در کنار گذر زمان، هیچ التیام‌دهنده‌ای بهتر از خنده وجود ندارد. خندیدن نه‌تنها آنها را خوشحال می‌کند، بلکه به کنترل موقعیت‌های پر از استرس بسیار کمک می‌کند.

The post رازهایی که افراد خوشحال هرگز به شما نمی‌گویند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *