در همدان به کدام مراکز خرید برویم؟

اگر گذرمان به همدان افتاده باشد، می‌دانیم که همدانی‌ها علاوه بر بازار سنتی، مراکز خرید زیادی دارند. در این نوشته تعدادی از مراکز خرید همدان را معرفی کرده‌ایم.

بازار سنتی همدان

بازار سنتی همدان

قدمت بازار همدان به دوره قاجار برمی‌گردد و پیچ و خم‌هایش شبیه همه بازارهای سنتی ایران است که تا امروز دیده‌ایم. اگر دلمان نان کماج همدانی بخواهد یا دوست داریم شیرینی سنتی بخریم، حتما باید سری به بازار سنتی بزنیم.

در ۳۰ راسته بازار همدان به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانیم پیدا کنیم. نکته جالب درباره بازار سنتی این شهر این است که تمام بخش‌های بازار مسقف نیستند و تنها بازار مسجد جامع، قصاب‌ها، قنادها، نخودبریزها،کفش‌دوزها،حلاج‌خانه و سمساری‌ها سقف‌دارند.

داخل بازار سنتی ۲۶ کاروانسرا وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نیست و مهمترین مغازه‌های بازار هم در همین کاروانسراها واقع شده‌اند. بخش جذاب رفتن به هر بازاری سرزدن به بازار فرش‌فروش‌هاست و فرش فروشی‌های بازار همدان در بازار سمسارخانه قرار گرفته‌اند.

بازار قنادها شیرینی و آجیل و خشکبار می‌فروشد و بازار زرگرها شامل طلافروشی‌های بازار است. در معابر منشعب از راسته قنادها، شیشه‌برها و نخود بریزها، بیشتر مغازه‌ها به حرفه مسگری مشغولند و در انتهای بازار ذغالی‌ها هم می‌توانیم لوازم خانگی پیدا کنیم. هروقت هم خسته شدیم می‌توانیم دقایقی را  در چایخانه تاریخی‌ بازار بنشینیم.

آدرس: خیابان باباطاهر

بیشتر بخوانید: سوغات همدان را از کجا بخریم؟

پاساژ مهستان

خود همدانی‌ها می‌گویند اگر بخواهند اجناس امروزی بخرند، حتما یکی از انتخاب‌هایشان پاساژ مهستان است. علاوه بر این‌ پاساژ مهستان ترمه‌فروشی و نقره‌فروشی‌های خوبی دارد که می‌شود به اصل بودن اجناس‌شان اعتماد کرد.

خیلی از مردم همدان برای خرید لباس زنانه و مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش به پاساژ مهستان سر می‌زنند. البته یکی دیگر از خوبی‌های این پاساژ در مرکز شهر بودنش است. مهستان، جایی واقع شده که بسیاری از مراکز تجاری همدان آنجا قرار گرفته‌اند و برای همین با سرزدن به میدان امام خمینی می‌شود هم از مهستان خرید کرد و هم خریدهای دیگری انجام داد.

آدرس: میدان امام، خیابان بوعلی

مراکز خرید شهر همدان

مجتمع تجاری الماس

این مجتمع یکی از بزرگترین مراکز خرید همدان است. علاوه بر این، اگر به دنبال اجناس با قیمت مناسب هستیم، پاساژ الماس، یکی از گزینه‌های ماست و در آن انواع لباس و کیف و کفش مردانه و زنانه و بچه‌گانه پیدا می‌شود. این پاساژ هشت طبقه‌ای چند عطرفروشی خوب هم دارد.

آدرس: میدان آرامگاه بوعلی سینا، کوچه کولانج

مرکز خرید شهرآرا

این مرکز خرید که در ۷ طبقه بنا شده، کامل‌ترین مرکز خرید همدان است. هم رستوران و کافه دارد و هم انواع و اقسام اجناس در آن پیدا می‌شود. این مجموعه را از آن جهت کامل‌ترین مرکز خرید همدان می‌دانند که ۱۹۴ مغازه تجاری در آن هست. انواع لباس و کیف و کفش در همه رده‌های سنی و همینطور لوازم بهداشتی و آرایشی و اسباب‌بازی را می‌توان از مرکز خرید شهرآرا خرید. معماری این مرکز خرید مثل بیشتر ساختمان‌های امروزی‌ست و مجهز به یک پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ خودرو است.

آدرس: خیابان بوعلی، نبش کوچه بیمه

مرکز خرید زاگرس

مرکز خرید

ساختمان ۱۵ طبقه‌ای برج زاگرس در میدان جهاد واقع شده و دو طبقه آخر آن رستورانی با دیدی رو به کوه الوند دارد. هفت طبقه از برج زاگرس مرکز خرید مدرنی‌ست که اجناسی مثل لباس و کیف و کفش دارد. چند برند معتبر مثل نایک، آدیداس، بنتون و دنیلی هم در این مرکز خرید شعبه دارند. معماری برج زاگرس هم مدرن و امروزی‌ست و بلندترین ساختمان همدان محسوب می‌شود.

آدرس: میدان جهاد، ابتدای خیابان جهاد

درباره رستوران های همدان اینجا بخوانید.

دیگر مراکز خرید همدان

مجتمع تجاری جهان نما: مجتمع تجاری جهان‌نما، مرکز خرید لوکسی است و در شمال شهر همدان واقع شده. بیشتر مشتریان برای خرید لباس مجلسی و همینطور سیسمونی و اسباب‌بازی به پاساژ جهان‌نما سر می‌زنند.

آدرس: خیابان جهاد، برج جهان‌نما

پاساژقایم : اگر دنبال لوازم الکترونیکی و ورزشی در همدان هستیم باید سری به پاساژ قائم بزنیم. این پاساژ که بیشتر مغازه‌هایش فروشنده لوازم الکترونیکی هستند، چند مغازه ورزشی‌فروشی هم دارد که جزو مراکز اصلی خرید لباس‌های ورزشی محسوب می‌شوند.

آدرس: میدان امام خمینی

برج پاستور همدان: این برج اداری و تجاری در حوالی آرامگاه ابوعلی سینا ساخته شده و در آن طلا و لباس می‌شود پیدا کرد. در هر طبقه برج پاستور رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد.

آدرس: تقاطع خیابان میرزاده عشقی و خیابان پاستور

نوشته در همدان به کدام مراکز خرید برویم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *