تمدید وام ۲۰ میلیونی جعاله تا پایان سال مشخص می‌شود

هنوز تصمیمی درباره تمدید تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله برای سال آینده گرفته نشده و تصمیم‌گیری در اینباره اواخر اسفند اتخاذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: ابوالحسن رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مبنی بر تکلیف بانک مسکن به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان، اظهار کرد: اصلا در جریان این موضوع نیستیم و مذاکره‌ای با بانک مسکن درخصوص پرداخت وام به بازنشستگان انجام نشده است.

رحیمی‌انارکی با بیان اینکه بانک مسکن هم اکنون منابع اقساط وصولی مسکن مهر را برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم استفاده می‌کند، گفت:‌ تا سال ۱۴۰۱ منابع مصرفی اقساط وصولی مسکن مهر پیش‌بینی شده است و ما منابع مالی از محل بازگشت این اقساط در اختیار نداریم که بابت وام بازنشستگان اختصاص دهیم.

وی گفت: در صورتیکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس رأی بیاورد، باید محل تأمین منابع تغییر کند و منابع دیگری برای این تسهیلات در نظر گرفته شود.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن تمایل دارد به بازنشستگان تسهیلاتی ارائه کند، اما منابع در نظر گرفته شده را از قبل برای مصرف آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رحیمی‌انارکی درباره تمدید تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله (تعمیر مسکن) در سال ۹۸، گفت: هنوز تصمیمی برای این طرح گرفته نشده و تصمیم‌گیری در اینباره اواخر اسفند اتخاذ می‌شود، اما بانک مسکن تا جایی امکان داشته باشد، راه‌های تأمین مالی مسکن را محدود نمی‌کند و تمدید این وام جزء سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ است که تا ماه آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سود اوراق حق تقدم مسکن به ۱۶ ونیم درصد کاهش می‌یابد یا خیر، گفت: برای بافت‌های فرسوده سود اوراق را به ۱۶ ونیم درصد کاهش دادیم، اما با توجه به تغییری که در نرخ‌ سودها رخ نداده، امکان کاهش نرخ سود فراهم نشده تا سود تسهیلات را بیشتر کاهش دهیم.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: با توجه به قیمت تمام شده منابع باید منتظر اتفاقات آینده در این حوزه باشیم.

رحیمی‌انارکی درباره افزایش تسهیلات مسکن از ۶۰ میلیون به ۸۰ میلیون، گفت:‌ با توجه به درخواست افزایش تسهیلات این طرح همچنان ملغی است و به دلیل وضعیت نرخ سودها هنوز تصمیم‌گیر در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر روند پرداخت تسهیلات مسکن در ماه‌های گذشته گفت: روند پرداخت تسهیلات بانک مسکن علی‌رغم نوساناتی که در حوزه مسکن بوده نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تعداد واحدهایی که تسهیلات خرید مسکن را دریافت کرده‌اند، روند رو به رشدی داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه در هفته گذشته ۱۲۰۰ واحد از تسهیلات صندوق مسکن یکم استفاده کردند، افزود: در بانک مسکن آثار کاهنده منفی را مشاهده نکرده‌ایم، فقط ممکن است مقداری جابه‌جایی روی داده باشد. یعنی در تهران روند سپرده‌گذاری در صندوق یکم کاهش یافته باشد، اما در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر استقبال از صندوق یکم افزایش یافته است.

رحیمی‌انارکی در پایان گفت: تا پایان هفته گذشته ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات دریافت کرده‌اند در حالی که سال گذشته کمتر از ۴۰۰ هزار وام پرداخت شده بود.

The post تمدید وام ۲۰ میلیونی جعاله تا پایان سال مشخص می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *