آخرین فرصت برای سفر در زمستان

جزیره کیش

پارس توریسم؛ هنوز یک ماه از فصل زمستان باقی مانده و ماه اسفند شرایط آب‎وهوایی مناسب‎تری نسبت به ماه‎های دیگر زمستان برای ایرانگردی دارد. از آنجایی که در ماه آخر سال تعداد کمی از افراد می‎توانند زمان خالی برای مسافرت پیدا کنند؛ کسانی که این شانس را دارند می‎توانند با هزینه کمتر به مسافرت بروند و از شلوغی تعطیلات نیز در امان بمانند و مهم‎تر از همه با سفر به مناطق گرمسیری از آب‎وهوای فوق‎العاده این مناطق در اسفندماه لذت ببرند. جزیره کیش یکی از این مقاصد است.

مسافرت در اسفندماه این مزیت را دارد که هوا کم کم رو به گرمی می‎رود و کسانی که از سرما فراری هستند می‎توانند در اسفند ماه راحت‎تر سفر کنند.

درمورد اینکه در زمستان ایران به کجا سفر کنیم بارها حرف زده شده است. در این یاداشت قصد داریم ببینیم در این فرصت باقیمانده از زمستان بهترین گزینه سفر داخلی کدام است.

جزیره کیش یکی از این گزینه‎های مناسب است. جزیره کیش فاکتورهای زیادی دارد که جمعیت بالایی از توریست‎های داخلی و خارجی از آن به‎عنو ان یک مقصد جذاب یاد کنند.

کیش هتل‎های لوکس و لاکچری و مراکز خرید متنوع زیادی دارد. این ۲رکن برای بسیاری از علاقمندان به سفر از اهمیت بالایی برخوردار می‎باشد. جدا از اینها  تفریحات کیش نیز تقریبا در تمام کشور بدون رقیب است. این تفریحات به‎اندازه‎ای جذاب است که بسیاری مردم فقط برای آنها به جزیره کیش سفر می‎کنند.

بهترین زمان سفر به کیش

از آنجایی که کیش آب‎هوای گرمی دارد؛ اسفندماه زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است. این زمان هم به اندازه تعطیلات عید نوروز شلوغ نیست و هم به‎اندازه تعطیلات تابستان گرمای هوا شما رو کلافه نمی‎کند. پس به جرئت می‎توان گفت بهترین زمان برای سفر به جزیره زیبای کیش همان زمستان است.

هزینه سفر به کیش

همانطور که می‎دانید کیش یک مقصد لوکس و لاکچری در ایران محسوب می‎شود بنابراین طبیعی است که  سفر به کیش با تور یا بدون تور گران باشد. اگر بخواهید یک سفر لاکچری داشته باشید؛ در یک هتل ۵ستاره اقامت کنید؛ از بهترین مراکز خرید خرید کنید؛ در بهترین رستوران‎ها غذا بخورید و بلیط‌تان فرست کلاس باشد هزینه سفر به کیش بالا در می‎آید اما؛ جای نگرانی است برای کسانی هم که می‎خواهند با هزینه کمتر سفر کنند راه‎هایی وجود دارد. تور لحظه آخری یکی از این راه‎هاست. معمولا کسانی که برای استفاده از تورهای لحظه آخری آماده‎اند می‎توانند با هزینه بسیار مناسب‎تر به کیش سفر کنند. راه دیگر اقامت در هتل معمولی‎تر است. هزینه اقامت یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای هزینه سفر است بنابراین سعی کنید تا حد ممکن آن را پایین بیاورید. راه دوم این است که یک وعده غذایی در طول سفرتان را در یک رستوران لاکچری یک غذای محلی فوق‎العاده میل کنید و وعده‎های دیگر را در رستوران‎های معمولی‎تر غذا بخورید و یا مواد غذایی اولیه خریده و خودتان آشپزی کنید.

درباره هزینه‎های سفر به کیش باید به‎طور کلی به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه یک شب اقامت در هتل‎های لوکس: ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل‎های معمولی: ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل‎های ارزان قیمت: ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان

هزینه یک وعده غذا در رستوران‎های کیش: از ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان

هزینه حمل و نقل عمومی در کیش : تا نیمه شب ۶هزار تومان و از نیمه شب تا صب  ۷تا ۸هزار تومان ( هزینه‎ها بر اساس تاکسی متر محاسبه می‎شود.)

هزینه اجاره ماشین برای یک روز نیز از ۱۸۰ هزا ر تومان شروع می‎شود.

جاذبه‎های توریستی کیش

شاید مهم‎ترین سوال برای بسیاری از افراد این باشد که “کیش کجا بریم؟” در پاسخ این سوال باید گفت در جزیره کیش جاذبه‎های توریستی زیادی وجود دارد که تا حد ممکن باید سعی کنید از همه آنها دیدن کنید. در ادامه به برخی از جاذبه‎ها و تفریحات کیش اشاره خواهیم کرد.

 تفریحات آبی

جزیره کیش

تفریحات آبی جزیره کیش

تفریحات آبی را باید اصلی‎ترین تفریحات کیش دانست. حتی به جرئت می‎توان گفت بسیاری از مردم برای این تفریحات است که کیش را به‎عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‎کنند. چترسواری (پاراسیلینگ)، غواصی، موج سواری و جت اسکی بخشی از این تفریحات هیجان‎انگیز هستند.در رده کمی کم هیجان‎تر نیز می‎توانید قایق‎سواری را تجربه کنید.

کشتی یونانی

جزیره کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از معروف‎ترین جاذبه‎های گردشگری جزیره کیش است. کشتی به گل نشسته‎ای که از سال ۱۳۴۵ تاکنون در این مکان قرار دارد. جالب است بدانید برای نجات کشتی تلاش‎های زیادی صورت گرفته که هیچکدام موفق نبوده است.

شهر زیرزمینی کاریز

جزیره کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهرزیرزمینی کاریز یکی دیگر از جاذبه‎هایی است که در تور کیش می‎توانید از آن دیدن کنید و بسیار لذت  ببرید.  کاریز نمونه‎ای از قنات‎های قدیمی است که حدود ۲هزار و  ۵۰۰سال قدمت دارد. در کاریز تونل‎هایی به طول ۸ کیلومتر وجود دارد.

پارک دلفین

جزیره کیش

پارک دلفین

پارک دلفین یکی از جاذبه‎های توریستی کیش و در واقع شامل یک مجموعه ۱۷۰ هکتاری از استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها می‎باشد. این پارک برای کسانی که دوست دارند از نزدیک این حیوانات دوست‎داشتنی را ببینند بسیار مناسب است.

جزیره هندورابی

جزیره کیش

جزیره هندورابی

هندورابی از توابع جزیره کیش و تقریبا معروف‎ترین آنها می‎باشد. جمعیت کمی که در این  جزیره (در روستای هندورابی) زندگی می‎کنند زندگی خود را از راه صید ماهی می‎گذرانند. بازدید از این جزیره یقینا یکی از بهترین بخش‎های سفرتان خواهد بود.

شهر باستانی حریره

جزیره کیش

ش هر باستانی حریره

شهر باستانی حریره از دیگر جاذبه‎های توریستی کیش است. قدمت این شهر به قرن هشتم باز می‎گردد. در گوشه و کنار این شهر می‎توانید معماری‎های قدیمی را ببینید. باستان‎شناسان معتقدند این شهر حدود هزار سال پیش ساخته شد و  حدود ۶۰۰سال پس از آن نیز متروکه شد.

از دیگر جاذبه‎ های گردشگری باید به ساحل مرجانی، آب انبار دوقلو، لاک‎پشت‎های دریایی، درخت سبز، پارک ساحلی میرمهنا و اسکله تفریحی کیش اشاره کرد.

 

 

نوشته آخرین فرصت برای سفر در زمستان اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *