رئیس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: «حجم تخلفات در نوروز امسال کاهش داشته، چون سفرهای خارجی و تخلفات مرسومی که هر سال به این بهانه اتفاق میافتاد کمتر شده است؛ با این حال دو مورد تخلف بزرگ صدها ایرانی را در تعطیلات نوروز به دردسر انداخت.»
دنیای اقتصاد: حرمتالله رفیعی در این خصوص توضیح داد: «در روزهای نخست تعطیلات نوروز گزارش شد پرواز نزدیک به یک هزار مسافر ایرانی به ترکیه بلاتکلیف مانده؛ چون هواپیمای ترکیهای که قرار بود این مسافران را جابهجا کند، مجوز پرواز نداشته و آژانس ایرانی هم با نادیده گرفتن قوانین داخلی، به فروش چنین توری اقدام کرده است.»
رفیعی که پیشتر تخلف ایرلاین ترکیه را محرز دانسته و برخورد با آن را خواستار شده بود، درباره برخورد با آژانس ایرانی که تور بدون پرواز فروخته بود، گفت: «یقینا سازمان هواپیمایی یا سازمان میراث فرهنگی در این موضوع خاصِ سودجویی، به تنهایی نمیتوانند مقابله کنند اما اگر اختیار لغو مجوزها با بخش خصوصی بود حتی یک لحظه هم معطل نمیکردیم.» او به یک مورد سودجویی کلان دیگر اشاره کرد که پرونده آن درحال پیگیری قضایی است: «در تعطیلات نوروز شخصی با جعل نام یک شرکت معتبر خارجی به فروش کذب خدمات عمده هتلی در ترکیه به شرکتهای ایرانی اقدام کرده بود که هم آژانسها و هم تعداد زیادی از مسافران ایرانی را سرگردان و آنها را در ترکیه بدون مکانی برای اقامت رها کرد. این پرونده درحال پیگیری قضایی است.»
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، همچنین بیشترین تخلفات صورتگرفته در تعطیلات نوروز ۹۸ را به گرانفروشی بلیت هواپیما به ویژه در مسیرهای داخلی مربوط دانست و شایعترین مصداق آن را بلیت اهواز در بحران سیل ذکر کرد.
The post دو تخلف کلان در سفرهای خروجی نوروز appeared first on توریسم آنلاین.