۹۰ درصد جابه جایی های هوایی از چهارده فرودگاه انجام می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۹۰ درصد صنعت هوایی کشور وابسته به دولت است و حدود ۹۰ درصد جابه جایی ها در ۱۴ فرودگاه‌ ( از مجموع ۵۶ فرودگاه) کشور انجام می‌شود و سایر فرودگاه آن گونه که باید فعال نیستند.

ایرنا : علی عابدزاده در جلسه هیأت اندیشه ورز در حوزه گردشگری و زیارتی که با حضور قائم مقام بنیاد ایران شناسی، رئیس دانشکده گردشگری و رئیس اداره اجتماعی معاونت فرهنگی سپاه تشکیل شد، گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالقوه ای است که یکی از این ظرفیت‌ها صنعت توریسم است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا با صنعت هواپیمایی عجین شده و ۹۵ درصد گردشگران با هواپیما جابه جا می‌شوند، افزود: صنعت گردشگری و هواپیمایی مکمل یکدیگرند و در توسعه یکدیگر نقش اساسی ایفا می‌کنند و همچنین توسعه گردشگری باعث انضباط جغرافیایی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: راههای دسترسی نیز ارزشمندترین ابزار گردشگری است حال باید ببینیم که چرا در این دو حوزه علی رغم ظرفیت‌های بسیار زیاد سرعت توسعه برابر با انتظارات نبوده است.

عابدزاده افزود: تحریم‌های دشمن باعث توسعه نیافتگی صنعت هوانوردی در ایران نشده است بلکه سیاست‌های تکلیفی در صنعت موجب ایجاد چالش و ضعف در روند توسعه شده بود که در چند سال گذشته سعی در رفع آن داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر موفق شدیم از این روش (نرخ‌های تکلیفی) عبور کنیم تا مسیر پیشرفت هموار شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه شهرها و فرودگاه‌های ما این قابلیت را دارند که بتوانند به سایر نقاط کشور وصل شده و تعداد زیادی از گردشگران را جابه جا کنند. به عنوان مثال فرودگاه رامسر روزانه قابلیت اتصال به ۱۰ نقطه کشور را داراست و یا اکنون فرودگاه فارس به ۲۵ نقطه وصل شده است.

عابدزاده افزود: چرا نباید از ظرفیت گردشگری کشورهای همجوار و همزبان و هم فرهنگ خودمان از جمله تاجیکستان و … در جابه جایی توریسم با استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.

در پایان این جلسه پیش نویس سند راهبردی- عملیاتی گردشگری تعالی بخش کشور تقدیم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد.

با توجه به نقش حمل و نقل هوایی در حوزه گردشگری، سند مذکور توسط هیأت اندیشه ورز گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی سپاه تدوین شده است.

در این سند راهبردهایی نیز برای حوزه حمل و نقل هوایی کشور پیشنهاد و مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظرات خود در این زمینه را ارائه کند.

The post ۹۰ درصد جابه جایی های هوایی از چهارده فرودگاه انجام می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *