۵ استان میزبان روز جهانی گردشگری در ایران

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ به مدت یک هفته در پنج استان منتخب برگزار می‌شود.

ایسنا: روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده و استقبال ادارات کل استانی برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰، این موضوع در دومین نشست شورای سیاستگذاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری  مطرح و با میزبانی استان‌های منتخب موافقت شد.

او افزود: بنا بر این تصمیم،  استان اردبیل در روز ششم مهر، استان‌های کردستان و کرمانشاه به صورت مشترک در منطقه اورامانات (هورامان) در هشتم مهر، استان کرمان در دهم مهر و استان فارس در یازدهم مهرماه امسال میزبان مهم‌ترین رویداد صنعت گردشگری کشور هستند.

معاون گردشگری در تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های مورد نظر برای روز جهانی گردشگری گفت: طبق رویکرد سال‌های اخیر، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در تلاش بوده است تا با استفاده از رویدادهای مهمی، همچون روز جهانی گردشگری در راستای معرفی مناطق کمتر شناخته‌شده و یا جلب توجه مقامات محلی و مردم برای اهمیت دادن به مقوله گردشگری در برنامه‌ریزی‌های استان و یا شهر خاصی اقدام کنند.

او افزود: در همین راستا انتخاب استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در چارچوب سیاست تعریف مسیر جدید گردشگری در شمال غرب کشور بوده است که امسال با ثبت جهانی منطقه اورامانات/هوارامان در فهرست یونسکو، برگزاری این رویداد ملی به‌طور حتم در توسعه و رونق گردشگری این منطقه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

تیموری همچنین گفت: استان‌های کرمان و فارس نیز در امتداد مسیر سنتی و تاریخی گردشگری کشور واقع شده‌اند و جا دارد به موازات تعریف مسیرهای جدید گردشگری همچنان در محل توجه بیش از پیش قرار گیرند.

او اشاره به شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال را «گردشگری ابزاری برای رشد فراگیر» انتخاب کرده است و بدون تردید انتخاب پنج استان برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری از سوی معاونت گردشگری در همین چارچوب و به مفهوم توجه به توسعه و رونق متوازن گردشگری در کشور بوده است. در هفته گردشگری علاوه‌بر برنامه‌های ملی در استان‌های منتخب، برنامه‌ها و مراسم جداگانه‌ای در سایر استان‌ها برگزار خواهد شد.

تیموری بیان کرد: در برگزاری مراسم از مدیران‌ کل استانی خواسته شده است تا از ظرفیت همه بخش‌ها اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و جوامع محلی میزبان بهره کامل ببرند.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هر سال یکی از کشورها میزبان این روز است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، جشنی برگزار نشد و بیشتر کشورها مراسم این روز را مجازی گرامی داشتند.

The post ۵ استان میزبان روز جهانی گردشگری در ایران appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *