۱۱ شغل به ازای هر گردشگر در سطح کشور ایجاد می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه امروز گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های مهم توسعه اقتصادی باشد، گفت: ۱۱ شغل به ازای هر گردشگر در سطح کشور ایجاد می‌شود.

مهر: ولی تیموری شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از خادمان سفر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه ۱۱ شغل به ازای هر گردشگر در سطح کشور ایجاد می‌شود، ابراز داشت: این میزان اشتغال، نشان دهنده سهم بالای گردشگری در توسعه اقتصادی و همچنین کاهش محرومیت و فقر زدایی است.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند ابزاری برای فقر زدایی و کاهش آن معرفی شود، افزود: ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی ساده بعضاً سبب می‌شود که اهالی یک روستا از وضعیت اقتصادی ایجاد شده بهره‌مند شوند و این نشان دهنده اهمیت توریسم است.

رضایتمندی مردم از خدمات ستاد تسهیل سفر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری به مثابه یک میراث و صنعتی ملی محسوب می‌شود که رشد آن نیازمند فضای همکاری، تعامل و مشارکت است، گفت: به واسطه ظرفیت بالای گردشگری در کشور، این صنعت می‌تواند به همه بخش‌های مرتبط به خود نفع برساند.

تیموری در ادامه گفت: ۹۷ درصد شکایت‌های واصله در سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور در همان ایام نوروز رفع شد و این نشان از همت والای مسئولان ستادهای تسهیل خدمات سفر در سطح استان‌ها بود که باید قدردان تمام این افراد باشیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه رضایتمندی خوبی از ستاد تسهیل خدمات سفر طی نوروز در سطح کشور و همچنین استان سمنان به وجود آمد که این امر نیز ارزشمند است.

The post ۱۱ شغل به ازای هر گردشگر در سطح کشور ایجاد می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *