۱۰غذای مشهور ژاپنی که شما دوست دارید

زمانی که صحبت از فرهنگ و تکنولوژی به میان می‌آید؛ ناخودآگاه نام ژاپن در ذهن‌مان تداعی می‌شود. در این کشور شما می‌توانید نوآوری‌هایی را مشاهده کنید که نظیر آن در هیچ کشوری وجود ندارد. جدا از جاذبه‎های توریستی فراوانی که در ژاپن وجود دارد؛وجود غذاهای بسیار خوشم طعم نیز بر شهرت جهانی این کشور افزوده است. مسائلی‌ که در توسعه و تکامل رژیم غذایی استفاده شده در این کشور نیز تاثیرات شگرف و قابل توجهی وارد کرده است.

مهم‌ترین بخش در دنیای آشپزی مردم ژاپن، استفاده از مواد اولیه‌‌ی سالم و مغذی است که نقش پررنگ و قابل توجهی را در تهیه‌ی انواع غذاهای بومی، محلی و غذاهای ترکیبی ایفا می‌کند.

طبخ انواع غذا و خوراک به روش‌های مختلفی مانند آب‌پز کردن، کباب کردن و بخارپز کردن ریشه در گذشته‌های دور این کشور دارد و می‌توان آن را متعلق به فرهنگ غذایی مردم این سرزمین معرفی کرد. در ادامه با پارس توریسم همراه باشید تا شما را با ۱۰ غذای مشهور ژاپنی آشنا کنیم.

غذاهای ژاپنی

  • تونکاتسو

تونکاتسو

ماده ی اصلی تونکاتسو گوشت است که در پودر سوخاری یا نان سوخاری سرخ می شود تا کاملا طلائی و رو به قهوه‎ای برود، غذایی شبیه به ناگت اما بسیار خوش طعم‎تر. تونکاتسو اغلب با کُپه‎ای از کلم خرد یا رنده شده سرو می شود و رویش سسی می‎ریزند که مزه تند و شیرین دارد. این سس ژاپنی مخصوص ممکن است در هر رستورانی به‌طور اختصاصی تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد.

  • سوشی

سوشی

بدون شک سوشی از مشهورترین غذای ژاپنی محسوب می‌شود که از محبوبیت بالایی در دنیا برخوردار است. ماهی خام ماده اصلی این غذا را تشکیل می‎دهد و از طرفی ماهی‎ها همراه سس سویا خورده می‎شوند. سوشی با برنج سرکه‎ای درست می‎شود و حتی در تعدادی از انواع آن از هیچ گوشتی استفاده نمی‎شود و گاهی حتی بدون اضافه کردن هیچ چاشنی‎ای خورده می‎شود اما خیلی‏ها دوست دارند تا این غذا را با یک جور سس سویا به اسم shoyu  میل کنند. سوشی دارای انواع مختلفی است که از انواع آن می‌توان به ماکسی سوشی، نیگری سوشی، چیراشی سوشی و تماکی سوشی اشاره کرد.

  • تمپورا

تمپورا

این غذا از معدود خوراک‎هایی است که از کشوری دیگر به ژاپن وارد شده و پیشرفت کرده است. تمپورا اواسط قرن ۱۶ از پرتغال به ژاپن وارد شد، اما ژاپنی‎ها مثل همیشه طعم و رنگی تازه به آن بخشیدند.

ماده ی اصلی این غذا میگو است اما برخی مواقع با ماهی هم پخته می‎شود. قبل از پخت، این مواد خوب با مارچوبه مزه دار می‎شوند و بیشتر از میگوهای بزرگ در پخت آن استفاده می‎گردد و ژاپنی ها اعتقاد دارند میگوها فقط با یک ضربه چاقو باید بریده شوند تا خوب از آب در آیند.

  • رامن

رامن

رامن یکی از معدود غذاهای ژاپنی است که به دلیل ظاهر خاصش مشهور می‎باشد، همان غذایی که شبیه به سوپی پر از رشته است که همیشه در فیلم‎ها سعی می کنند آن را با ۲ چوب بخورند.

رامن غذایی مقوی است و در آن از گوشت و چربی هم استفاده می‎شود، به همین دلیل خوراکی سنگین می‎باشد. رشته‎ای که در این غذا استفاده می‎کنند خاص است و باید از فروشگاه‎های مخصوص خریداری شوند، از مواد دیگری که این خوراک را خوش طعم می‎کند ماهی و گوشت غوطه ور در آب است.

  • واگیو

واگیو

اصلی‎ترین ماده این غذا گوشت گاو خوب کوبیده شده است، واگیو خوراکی پر هزینه اما بسیار لذیذ و مخصوص ژاپن می‎باشد. این غذا شبیه به استیک است که خیلی خوب کوبیده و نازک شده اما رگه‎های چربی باید روی گوشت دیده شود که همین واگیو را نزد بعضی‎ها نامطلوب کرده است، اما یک دستی و خوش فرمی گوشت گاو، چربی‎های زشت آن را تا حدودی پنهان می‎کند. گوشت گاو مملو از امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و به همین دلیل بسیار مقوی است و یکی از پر گوشت‎ترین غذاهای ژاپن محسوب می‎شود.

  • توچی سوبا

توچی سوبا

ژاپنی‎ها هیچگاه استفاده از نودل‎های سیاه خوشمزه که به وفور در فروشگاه‎های آنها یافت می‎شود را فراموش نمی‎کنند. وقتی برای اولین بار توچی سوبا را می‎چشید خیلی سخت است که متوجه شوید آشپز چگونه نودل‎های سیاه را به همچین غذای خوشمزه‎ای تبدیل کرده است. این غذا با دورچین گیاهان معطر و سس کنجد سر میز آورده می‌شود.

  • اونیگیری

اونیگیری

اونیگیری توچ‎های برنجی هستند که بیشتر مواقع به صورت مثلث درست می‎شوند و آن را با چای هم می‎خورند، در ژاپن در هر فروشگاه مواد غذایی می توانید این غذا را پیدا کنید، این غذا را به عنوان میان وعده استفاده می‎کنند اما دست کمی از یک غذای اصلی ندارد.

مواد اصلی این غذا برنج، گوشت گاو، سبزی‎های ترش و تند و سس مایونز می‎باشد. بنا بر فصلی که غذا در آن پخته می‎شود برخی مواد به این غذا اضافه می‎شوند برای مثال ماتسوتاکه قارچ در پاییز یا بامبوی تازه در بهار.

  • برنج کاری ژاپنی

برنج کاری ژاپنی

برنج کاری در حقیقت بر گرفته از سرآشپزان هندی است، اما از قدیم استفاده از کاری در غذاهای ژاپنی ها رواج داشته و کاری معمول بود. این برنج با نوعی خورش یا ترشیجات گوناگون سرو می‎شود. طعم این غذا بسیار ملایم و شیرین می‎باشد و به دلیل خواص زیادش باب طبع دانش‎آموزان است.

  • گیوزا

گیوزا

 مواد اصلی این غذا گوشت، کلم و پیاز است که به سس سویا و سرکه آغشته می‎شود. برخلاف چیزی که تصور می‎کنیم این غذا بسیار نرم و لطیف است و خوردنش آسان      می‎باشد. یک نوع سیر خاص هم در این غذا استفاده می‎شود که به‎صورت بومی در شهرستان‎های ژاپن کاشته می‎شود. برای چشیدن بهترین طعم گیوزا پیشنهاد می‎کنیم به توکیو بروید، آن جا برترین گیوزاها را سرو می کنند.

  • یاکی ایمو

یاکی ایمو

یاکی ایمو نوعی سیب‎زمینی سرخ کرده است و می‎توان در گوشه و کنار خیابان‎های ژاپن آن را به وفور دید، مخصوصا در زمستان ها که همه جا عطر و بوی یاکی می پیچد.  برای پخت این غذا، سیب زمینی ها را داخل فویل می پیچند و داخل فر می گذارند تا کباب شود. بعد از حدودا ۳۰ دقیقه سیب زمینی کبابی فوق العاده ای خواهید داشت.اگر خوب به فروشگاه های محلی مواد غذایی دقت کنید یا به فروشگاه های زنجیره ای تاکاشیمایا سر بزنید قطعا می توانید سیب زمینی یاکی ایمو را پیدا کنید.

 

نوشته ۱۰غذای مشهور ژاپنی که شما دوست دارید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *