چگونه ویزای مولتی کانادا بگیریم؟

تحقق مهاجرتی آسان به یکی از کشورهای بزرگ و کم‌جمعیت با طبیعتی بکر و بی‌نظیر نیازمند آگاهی و برنامه‌ریزی درست است.

نخستین گام عملی اقدام برای اخذ ویزا است. در حال حاضر و بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا، ویزای مولتی کانادا (ویزای مولتیپل کانادا) یا ویزای ۵ ساله کانادا تنها راه اخذ ویزای کانادا است. برای این که موفق به اخذ ویزای این کشور شوید کافی است تا پایان راه با آریا سفر همراه باشید.
کسانی که قصد مهاجرت دارند هرچه زودتر اقدام کنند. درنگ و تاخیر جز سخت‌تر شدن شرایط و هزینه بیشتر نتیجه‌ای برایتان نخواهد داشت. چه بسیار متقاضیانی که طبق برنامه پیشنهادی برایشان اقدام شده و اکنون در کانادا هستند. همزمان متقاضیان دیگری نیز بوده‌اند که با آن‌ها شروع کرده‌اند ولی هنوز در مرحله تحقیق و سرزدن به وب‌سایت‌های مختلف و مشاوره با وکلای مهاجرت داخل و خارج هستند (دچار سردرگمی شده‌اند). در نهایت بسیاری از آنان با تغییر قوانین مهاجرتی شانسی را که در آغاز داشته‌اند از دست داده‌اند. آریا سفر شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می‌نماید.
ویزای مولتی کانادا چیست؟
ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله همان ویزای توریستی کانادا است که همان ویژگی‌ها و کارکردها را دارد با این تفاوت و مزیت که به دارندگان ویزای مولتی کانادا این امکان را می‌دهد تا از اعتبار پاسپورت خود، بدون هیچ‌گونه محدودیتی و حتی بدون نیاز به تمدید ویزا به کشور کانادا سفر کنند و جالب اینکه با هر بار ورود می‌توانند تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.
ویزای مولتی کانادا برای تسهیل ورود و خروج دو طیف عمده ارائه شده:
 افرادی که به دلایل مورد قبول کنسولگری به صورت مداوم به کانادا سفر می‌کنند
 والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های مسن و بازنشسته‌ای که قبلا از طریق فرزندانشان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند
اما خوشبختانه برای افرادی خارج از این دو گروه نیز این امکان وجود دارد تا برای دریافت ویزای مولتپل کانادا اقدام کنند. واقعیت این است که همه‌چیز به افسر مهاجرت کانادا بستگی دارد که برچسب ویزا را برای شخص بزند یا نه.
چرا ویزای مولتی کانادا بگیریم؟
با توجه به تغییراتی که در سیاست‌های سفارت کانادا اعمال شده است، شما تنها می‌توانند ویزای مولتی کانادا را اخذ کنند. در حال حاضر اداره مهاجرت کانادا تمامی ویزاهای توریستی این کشور را برای اتباع ایرانی به شکل ویزای مولتیپل (Multiple-entry) یا ویزای چند بار ورود درآورده است.
مزیت ویزای بلند مدت کانادا چیست؟
مهم‌ترین مزیت ویزای مولتی کانادا این است که شما می‌توانید به مدت پنج سال در این کشور به رفت و آمد بپردازید. بدون شک پنج سال مدت زمان زیادی است و شما می‌توانید در این بازه زمانی به خوبی کشور مقصد را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهید.
نکته مهم این است که در این بازه زمانی شما می‌توانید شغل مناسبی را نیز بیابید. شما پنج سال فرصت بررسی این کشور را خواهید داشت. می توانید سرمایه‌گذاری، کار، تفریح و هر آنچه مد نظر دارید را بررسی کنید تا به راحتی تصمیم خود را برای اخذ اقامت این کشور بگیرید.
موارد دیگری از مزایای ویزای پنج ساله کانادا:
 رفت و آمد بدون محدودیت به کاناداو عدم نیاز به تمدید هر ساله این ویزا
 ورود به کانادا از طریق کلیه مرزها و در زمان‌های مختلف
 امکان اقامت ۶ ماهه برای هر بار ورود به خاک کانادا
 پس از گذشت ۶ ماه اقامت، تنها کافی است شما یک خروج چند ساعته از خاک کانادا داشته باشد و در بازگشت مجدد به این کشور، اقامتتان به مدت ۶ ماه دیگر بلامانع خواهد بود.
توجه: ویزای مالتیپل تا یک ماه قبل از تاریخ ابطال گذرنامه فرد دارای اعتبار است.
چگونه ویزای مولتی کانادا ۵ ساله بگیریم؟
همانطور که گفتیم دو گروه فوق امکان اخذ ویزای مالتیپل را دارند. ولی اگر جزو این دو گروه هم نباشیم می‌توانیم اقدام کنیم؟ جواب بله است. لپ کلام اخذ برچسب ویزای طولانی مدت چندگانه یا Multiple-Entry مشروط به قانع کردن افسر مربوطه است و درست در اینجاست که شما به گروه کارشناسان مجرب و معتبر نیاز خواهید داشت.
اولین قدم برای اخذ ویزای مولتی کانادا اخذ وقت سفارت این کشور است. همان طور که می‌دانید کشور کانادا در ایران سفارت خانه‌ای ندارد. از این رو کلیه متقاضیان اخذ ویزای کانادا باید به سفارت خانه کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. البته سفارت کانادا امور ویزا را به کارگزاری به نام وک سپرده است.
بعد از آنکه از وک وقت گرفتید می توانید به این مرکز مراجعه کنید تا موفق به اخذ ویزای این کشور شوید. وک در شهرهای مختلفی مانند استانبول، آنکارا، دبی، ابوظبی، ارمنستان و … قرار دارد. به این ترتیب می توانید به یکی از دفاتر وک در تاریخ تعیین شده مراجعه کنید. البته برای اخذ وقت سفارت کانادا می توانید به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام کنید. در حالت حضوری باید به وک مراجعه کرده و وقت انگشت نگاری را اخذ کنید. اما در حالت آنلاین ابتدا وقت را می‌گیرید و تنها برای انگشت‌نگاری به سفارت مراجعه می کنید.
دومین قدم؛ متقاضی باید کلیه مدارک ویزای کانادا را ترجمه کند. این ترجمه باید با مهر رسمی دارالترجمه باشد تا توسط سفارت مورد بررسی قرار بگیرد. پس از این که شما مدارک را به سفارت ارائه دادید و انگشت نگاری انجام شد؛ باید منتظر پاسخ سفارت به درخواست خود شوید. سفارت حداکثر دو تا چهار هفته بعد به شما پاسخ خواهد داد.
مدارک مورد نظر برای دریافت ویزای مولتی کانادا شامل چه مواردی می‌شوند؟
• یک قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴ رنگی جدید با زمینه سفید به همراه فایل عکس
• اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه های قبلی (اسکن تمامی ویزاهای دریافتی طی ۱۰سال گذشته) در صورت وجود
• ترجمه شناسنامه
• ترجمه سند ازدواج
• ترجمه اسناد ملکی همچون خانه، مغازه و زمین
• گواهی تمکن مالی ترجمه شده از بانک به همراه پرینت گردش حساب
• ترجمه گواهی اشتغال به کار برای متقاضی به همراه ترجمه روزنامه رسمی شرکت ویا پروانه کسب
• ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
• ترجمه بیمه متقاضی و همسر در صورت وجود
• دعوت نامه رسمی و معتبر
• تکمیل فرم درخواست ویزا
سخن آخر:
اگر فرم درخواست را دقیق و شفاف تکمیل نکنید به رد یا اصطلاحا ریجکت درخواست ویزا می‌انجامد، بنابراین مشاوره و بهره‌مندی از خدمات حقوقی موسسه‌ای معتبر بسیار ارزشمند خواهد ‌بود.
مسلما برای ثبت درخواست ویزای ۵ ساله کانادا نیاز به ۲ بار سفر به کشور ثالث و حضور در سفارت کانادا نیست و موسسه‌ای که بتواند با در اختیار داشتن مجوزهای انتظامی و قانونی، خدمات پیکاپ مدارک ارائه دهد، روند را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد‌ کرد.
 تاریخ اعتبار ویزای مولتیپل کانادا با اعتبار پاسپورت هر فرد رابطه مستقیم دارد.
آریا سفر با سابقه چندین ساله در زمینه اقدام و پیگیری امور ویزای مولتی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای تضمینی کانادا، آماده ارائه خدمات به متقاضیان ویزای مولتی کانادا با رقابتی‌ترین قیمت و کمترین زمان می باشد.

The post چگونه ویزای مولتی کانادا بگیریم؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *