چند پیشنهاد برای تهرانگردی در بهار

چرا با هر تعطیلی سوار ماشین شویم و از شهر فرار کنیم؟ آن هم وقتی شهر تهران موزه، باغ، پارک، مجموعه‌های تفریحی و گردشی‌ کم ندارد. در فصل بهار، تهران به زیباترین شکل خودش درمی‌آید، به خصوص با وجود پروانه‌هایی که این روزها در شهر دیده می‌شود.

از تجریش تا ونک، از ونک تا میدان ولیعصر و از میدان ولیعصر تا جمهوری با باغ‌های بزرگ، رستوران‌های قدیمی و موزه‌ها و عمارت‌هایی که پشت آجرهایشان هزاران داستان پنهان کرده‌اند، می‌توانند بهترین مقصد ما برای گردش در این شهر بزرگ باشند.  

بام تهران

بام تهران

تهران دارای چند بام است. با نگاه از بالای کوه کوهسار یا پارک پرواز می‌توانیم تا ته شهر یا حداقل نیمی از آن را ببینیم، اما اسم مهم‌ترین بام، توچال است.

در ارتفاعات شمالی این شهر، توچال جای خوبی برای پیاده‌روی و گذراندن یک روز تعطیل در یک جای سرسبز با هوای تمیز است. علاوه بر پیاده‌روی در توچال می‌توان سوار تله‌کابین و تله‌سیژ شد و آدرنالین خون را با بگ جامپ و زیپ لاین  بالا برد یا با اسکیپ‌روم و سینمای چند بعدی تفریح کرد.

آدرس: بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک

باغ فردوس

باغ فردوس

کمی که از تجریش فاصله بگیریم و از خیابان ولیعصر به سمت پارک وی حرکت کنیم، در سمت چپ‌مان با باغ فردوس یا همان موزه سینما روبرو می‌شویم.

این باغ به سبک معماری قاجاری ساخته شده است. علاوه بر موزه سینما که در آن منتخبی از آثار قدیمی سینمایی، ابزار سینمایی و پوسترهای قدیمی‌فیلم‌ها گذاشته شده چند کافی‌شاپ و دو سالن فیلم هم دارد. گشتن در این پارک می‌تواند دو ساعت زمان تعطیلمان را پر کند.

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش

پارک آب و آتش و پل طبیعت

پل طبیعت

پارک آب و آتش، پارک بسیار بزرگی‌ست که به خاطر کنار هم قرار گرفتن آبنما و برج‌های آتش شهرت گرفت. داخل پارک، آلاچیق و محیط سرسبزی برای تفریح درست شده است. یک فانوس دریایی هم در پارک درست شده که از آن می‌توان بالا رفت و از بالا به تهران نگاه کرد.

پارک، به پل طبیعت وصل می‌شود. پل طبیعت روی بزرگراه مدرس قرار دارد و از طریق آن می‌توان از سمت آب و آتش به پارک قدیمی طالقانی رسید. ضمنا در پل طبیعت و همچنین مجموعه راه چوبی رستوران‌های زیادی برای صبحانه، نهار و شام وجود دارد.

آدرس: خیابان آفریقا نرسیده، به چهارراه جهان کودک

باغ کتاب

باغ کتاب

نزدیک پارک آب و آتش، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کتابفروشی مشغول به کار است. طبقه اول باغ کتاب، کتاب‌فروشی بزرگسالان و کودکان و سالن سینماست و در طبقه دوم بازی‌هایی مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد.

در طبقه اول، مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی گذاشته شده که خیلی از ما دهه شصتی‌ها با آنها خاطره داریم. از مجسمه شازده کوچولو و مجید (قصه‌های مجید) تا چوپان دروغگو و سندباد که بچه‌ها با دیدنشان حسابی سر ذوق می‌آیند.

آدرس: اتوبان شهید حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه

در شهر تهران، موزه‌ها، عمارت‌ها و کاخ‌های زیبایی هم از دوره قاجار و پهلوی پابرجا مانده که دیدن‌شان در بهار لطف دیگر دارد. یکی از زیباترین این مجموعه‌های تاریخی هم در نزدیکی میدان بهارستان، عمارت مسعودیه است.

اینجا، یک خانه قدیمی با معماری قاجاریست و در نزدیکی‌اش هم باغ موزه نگارستان، پای پیاده ۱۵ دقیقه بیشتر با آن راه ندارد. این دو در محدوده طرح ترافیک قرار دارند و بهتر است یک روز تعطیل رسمی را برای گشتن در آن اختصاص دهیم.

آدرس عمارت مسعودیه: خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع اکباتان.

آدرس باغ موزه نگارستان: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع.

سی تیر

سی تیر

در فصل بهار، به خاطر خنک بودن هوا می‌توان به خیابان سی تیر سر زد؛ خیابانی مناسب شبگردی در تهران. در نزدیکی این خیابان، چند موزه معروف هم وجود دارد که دیدن آنها را هم بد نیست در این برنامه بگنجانیم. مثلا موزه ملی ایران، موزه علوم و فناوری، موزه آبگینه و یک کنیسه و یک کلیسا از گزینه‌های گذراندن وقت و تفریح در این اطراف هستند.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر

دریاچه چیتگر

بام لند

مهمترین مرکز تفریحی در غرب تهران، دریاچه چیتگر است که آنقدر بزرگ ساخته شده که از طریق بزرگراه حکیم، خرازی و آزادگان به آن راه داریم. در این قسمت، بام‌لند، تازه‌سازترین مجموعه تفریحی‌ست که در دلش چندین رستوران خوب، کافه‌های ایرانی، ترکی و عربی و برندهای مشهور لباس قرار دارد.

داخل بام‌لند می‌توان ماهی‌گیری هم کرد. در غرفه مخصوصی به ما یک چوب ماهیگیری، کرایه می‌دهند و ما را سرگرم پیدا کردن ماهی داخل این دریاچه مصنوعی می‌کنند. آخر بعضی هفته‌ها هم گروه‌های موسیقی در اینجا اجرا دارند.

برای دیدن دریاچه چیتگر، یا دریاچه خلیج فارس به غیر از با‌ملند راه‌های دیگری هم وجود دارد که ما را درگیر ترافیک و پارکینگ بام‌لند نمی‌کند. قسمت شمالی دریاچه، بازی‌های هیجانی مثل زیپ‌لاین، پیست پرش در آسمان و سینمای شش بعدی هست که احتمالا نوجوان‌ها عاشق آن می‌شوند. همچنین زمین بازی برای بچه‌ها و پیست کارتینگ هم برای بزرگسالان درست شده است.

آدرس دریاچه چیتگر: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

آدرس بام‌لند: تهران، همت غرب، میدان موج، بلوار موج

پارک جنگلی چیتگر

چیتگر

در نزدیکی بام‌لند و در اتوبان آزادراه تهران- کرج، پارک جنگلی چیتگر هم تفریحگاه خوبی برای فصل بهار است. این پارک دارای پیست دوچرخه و اسکیت است.

جمعه‌ها، خیلی‌ها بساطشان را زیر درخت‌های تنومند این پارک پهن می‌کنند و به بازی‌های جمعی می‌پردازند. کمی قبل از این پارک، آبشار تهران هم جای تفریحی خوبی برای تهرانی‌هاست. اینجا، کوهی نه خیلی بلند دارد که باید از آن بالا رفت تا به برکه‌ها و سپس آبشارش رسید.

آدرس پارک جنگلی: آزادراه تهران-کرج یا شهرک سروآزاد و پیکان شهر

آدرس آبشار:  همت غرب، خروجی شهرک باقری

پیشنهادهای دیگر برای تهرانگردی در بهار

باغ ملی گیاه‌شناسی: گیاهان و درختان این باغ ذخیره‌های گیاهی نه فقط ایران، بلکه دنیا هستند. در این باغ، ۶۴ گونه درخت از اقلیم‌های متفاوت داخلی و خارجی رشد کرده است.

آدرس: بزرگراه تهران-کرج، بعد از دریاچه چیتگر

باغ پرندگان: برای گردش بهاری در تهران نباید شرق را از یاد ببریم. پارک لویزان، محل خوبی برای یک پیاده‌روی بهاری در شرق است، اما به غیر از آن باغ پرندگان با مسیر پیچ درپیچ طراحی شده ما را به سمت دیدن انواع پرنده‌های زیبا دعوت می‌کند. این باغ یک ورودی هشت هزار تومانی دارد و از ۹ صبح تا ساعت ۶ عصر باز است.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان.

عکس: خبرگزاری ایرنا

نوشته چند پیشنهاد برای تهرانگردی در بهار اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *