پیگیر به روزرسانی اطلاعات خانه‌های تاریخی هستیم

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از عزم معاونت میراث فرهنگی استان تهران برای به روزرسانی اطلاعات مربوط به خانه‌های تاریخی تهران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درباره وضعیت فعلی خانه‌های مربوط به دوره مشروطه در سطح شهر تهران گفت:تا جایی که می‌دانم تعدادی از خانه‌های مربوط به دوره مشروطه به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

وی افزود:ما هم‌اکنون با همکاری دفتر بنا‌ها و بافت تاریخی شهرداری تهران پیگیر بررسی و شناسایی خانه‌های تاریخی مربوط به دوره مشروطه هستیم البته همکاری ما با این دفتر فقط مختص به خانه‌های مربوط به دوران مشروطه نیست و تلاش می‌کنیم تمام خانه‌های تاریخی که در تهران وجود دارند را بررسی و شناسایی کنیم تا در یک سامانه تعریف شوند و یک بار برای همیشه به صورتی جانمایی شوند که مدیریت شهری توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت:هم‌اکنون نیز شهرداری تهران و معاونت شهرسازی نسبت به وضعیت خانه‌های تاریخی شهر تهران حساسیت دارد. ما نیز کار بررسی و شناسایی را پیش از این انجام دادیم اما این کار هم‌اکنون نیازمند به روزرسانی است.

شیخ الاسلامی بررسی و شناسایی خانه‌های تاریخی شهر تهران را گام اول برای حفظ و نگهداری از این خانه‌ها دانست و اظهار کرد:ورود این خانه‌ها به چرخه احیا و ساماندهی یک کار جمعی است که باید با کمک شهرداری و نهاد‌های دیگر شهری انجام شود. در هر صورت ما به صورت جامع پیگیر به روزرسانی اطلاعات مربوط به خانه‌های تاریخی تهران هستیم.

در روز‌های اخیر احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در یکی از جلسات این شورا از نحوه رسیدگی به وضعیت خانه‌های مربوط به دوره مشروطه که در سطح شهر تهران قرار گرفته‌اند انتقاد کرده بود.

The post پیگیر به روزرسانی اطلاعات خانه‌های تاریخی هستیم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *