پیش بینی بارش برف و باران ۴ روزه در ۲۴ استان/کاهش ۸ درجه‌ای دما

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران، وزش باد و کولاک برف از شنبه تا سه شنبه هفته آینده در ۲۴ استان کشور خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی سه شنبه ۱۶ بهمن از کشور خارج می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: از امروز 13 بهمن با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به‌ تدریج افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب پیش بینی شده. از بعدازظهر روز شنبه با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران و برف به همراه کاهش دما در سواحل دریای خزر آغاز می شود.

از روز یکشنبه گستره فعالیت این سامانه مناطق مرکز، شمال شرق و شرق را در برخواهد گرفت. از سوی دیگر با ورود سامانه بارشی از جنوب در روزهای شنبه تا سه شنبه برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید، کاهش دما در مناطق مستعد تگرگ و در مناطق کوهستانی جنوب شرق بارش برف پیش بینی می شود.
این ناپایداری ها تا پایان وقت روز سه شنبه 16 بهمن در کشور ماندگار بوده و به تدریج فعالیت آن از سمت شرق کشور به پایان می رسد. این سامانه با کاهش دما بین 5 تا 8 درجه همراه بوده و بر این اساس وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می شود؛

شنبه 97/11/13: بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی و غربی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد در جنوب شرق سیستان و بلوچستان.

یکشنبه 97/11/14: بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان. رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، سواحل و جزایر شرق و مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن.

دوشنبه 97/11/15: بارش برف و باران و وزش باد در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی. رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن.

سازمان هواشناسی اعلام کرده به دلیل بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید روی خواهد داد از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

The post پیش بینی بارش برف و باران ۴ روزه در ۲۴ استان/کاهش ۸ درجه‌ای دما appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *