پروژه feel iran / فم تریپ در ایران چگونه است؟

فیل ایران

مهمانان پروژه‌ی Feel Iran

تیم برگزار کننده‌ی این رویداد گروهی جوانان ایرانی هستند که هسته‌ی اصلی آن را کیمیا خسروی و هدی رستمی، دو خانم گردشگر ایرانی تشکیل می‌دهند. تیم روستودیو (RoStudio) که در واقع استودیوی خلاق هدی رستمی است با برگزاری چند رویداد و آماده سازی و فروش دفتر سفر خود بخشی از سرمایه‌ی مورد نیاز رویداد را فراهم کردند و مخاطبان و علاقمندان به این پروژه با هدف کمک به فم تریپ ایران در این طرح‌ها مشارکت کردند.

Feel Iran برای رفع مهم‌ترین ضعف گردشگری ایران برگزار شد. ایران یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است که با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از طبیعت شگفت انگیزی برخوردار است و با فرهنگ غنی زیرساخت‌های مناسب و امنیت کم نظیر در منطقه خاورمیانه ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان است اما مهم‌ترین مشکل گردشگری ایران این است که تمام این ظرفیت‌ها در حاشیه اخبار و حواشی سیاسی قرار گرفته است و تصویری که از ایران در ذهن مخاطبان شکل گرفته متاثر از پروپاگاندای رسانه‌ای است و با واقعیت ایران فاصله دارد. و پروژه‌ی Feel Iran جزو اولین قدم‌ها در برطرف کردن تصویر منفی نسبت به ایران است.

در Feel Iran سیزده اینفلوئنسر از کشورهای ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین در برنامه‌ای دو هفته‌ای ایران را می‌گردند و به عنوان سفیرانی از طرف مخاطبینشان ابعاد متفاوتی از ایران را لمس خواهند کرد. این اینفولئنسرها در این پروژه خوراکی‌های ایرانی، صنایع دستی، زیرساخت‌های گردشگری مثل هتل، رستوران، سیستم حمل و نقل و مراکز خرید ایران را امتحان می‌کنند و از تجربه خود در ایران برای مخاطبینشان صحبت می‌کنند. تجربه آنها را می‌توانید در هشتگ‌های #feeliran و #letsfeeliran دنبال کنید.

فم تریپ

براش دیدن صفحه ی اینستاگرام این بلاگر ها روی تیترهای زیر کلیک کنید.

‍‍ERIKA SANTOS

اریکا یکی از دعوت‌شدگان به پروژه‌ی فم‌تریپ ایران است که با ۱.۳ میلیون فالوئر در یکی از پیج‌های اینستاگرام خود و ۶۶۰ هزار فالوئر در پیج دیگر، محتوای سفر و فشن تولید می‌کند. بیشتر مخاطبان او از برزیل، ایران، آمریکا و فرانسه هستند. «اِریکا» برنده‌ی جایزه‌ی جهانی worldtravelbloggers 2019 بوده و در فم‌تریپ کشور ازبکستان هم شرکت داشته است.

ARTEM SHESTAKOV

آرتم اهل کشور اوکراین است که علاوه بر اینفلوئنسر سفر، بیزینسمن و متخصص سوشال‌میدیا هم هست. «آرتم» در اینستاگرام حدود ۱.۱ میلیون فالوئر دارد که بیشتر آنها از روسیه، آمریکا، ترکیه و ایران هستند. علایق مخاطبانش توریسم، عکاسی، زیبایی و فشن می‌باشد. «آرتم» تا به امروز با برندهای بزرگ ماشین مثل Porsche، Land Rover، Ferrari و Mercedes Benz کار کرده است.

VANESSA

ونسا فشن ولاگر (ویدیو بلاگر) ایتالیایی با حدود ۱۸۶ هزار نفر فالوور در اینستاگرام است. ویدئوهای آموزشی فشن و زیبایی ونسا در یوتیوب بیش از ۴۷ میلیون بار مشاهده شده. «ونسا» با برندهای Hermes ،L’Oreal، و برندهای معروف لباس مشارکت دارد. اکثر مخاطبان ونسا از ایتالیا و آمریکا با علایقی مثل زیبایی، فشن، و توریسم هستند.

Harjinder Singh Kukreja

هارجیندر بیزینسمن، فعال اجتماعی و رستوران‌دار معروف هندی است که در دنیای مجازی به سفرهای خانوادگی‌اش شناخته می‌شود. «هارجیندر» ۱.۶ میلیون دنبال کننده در توییتر و بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب در اینستاگرام دارد که اکثر آنها او را به خاطر سرگرمی، موسیقی و مد دنبال می‌کنند.

Alex Atmolex

‍‍‍‍‍‍‍‍الکسی از کشور روسیه یکی دیگه از دعوت‌شدگان به پروژه‌ی فم‌تریپ ایران است. الکسی تا به حال عکسی از خود منتشر نکرده اما با انتشار عکس‌های «سفر» و «اینفلوئنسرها» تونسته ۴۷۷.۸ هزار مخاطب در اینستاگرام جذب کند که بیش‌تر آنها از آمریکا، ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند. علاقه‌ی بیش‌تر مخاطبانِ الکس زیبایی، فشن، سفر و توریسم است.

Ekaterina Mishchenkova

اکاترینا عکاس و هنرمند روس با بیش از ۱.۳ میلیون مخاطب در دو پیج اینستاگرام. کاتیا برنده‌ی جوایز عکاسی زیادی شده، با ده موزه‌ و دوازده هتل کار کرده و کشورهای زیادی از جمله آلمان، ایتالیا، سوئد، یونان و ترکیه برای پرو‌ژه‌های توریستی با او به عنوان عکاس همکاری کردند. اکاترینا عضو «The Union of Art Photographers» و سهامدار برند دوربین «Leica»ست.

VuThéara Kham

ووتئارا یکی از معروف‌ترین عکاسان فرانسوی با ۱.۲ میلیون دنبال کننده ا‌ست. او بیشتر به خاطر عکس‌های خیابانی‌اش با حال و هوای پاریسی شناخته می‌شه و با برند‌های معروفی مثل کوکاکولا، گوگل و سامسونگ همکاری داشته است. از ووتئارا که سال ۲۰۱۳ کتابی با نام « Point Of View» منتشر کرده، به عنوان تاثیرگذارترین اینستاگرامر فرانسوی یاد کردند.

Mehmet Kırali

محمت عکاس معروف ترکیه است و نوع «عکاسی در سفر» او باعث جذب ۱٫۲ میلیون فالور در اینستاگرام شده که بیشتر این فالوئرها از روسیه، گرجستان، ترکیه و آمریکا هستند.
اسم «محمت» در لیست موفق‌ترین و ثروتمندترین عکاسان جهان آمده و بیشتر مخاطبان محمت به مد، فشن، عکاسی و سفر علاقه‌ دارند.

Alina Rudya

آلینا عکاس معروف اوکراینی که در آلمان زندگی می‌کند و عکس‌هایش در مجله‌های معروفی مثل «Vogue» و «Spiegel» چاپ می‌شود. آلینا با برندهای معروف بنز، نیکون، سامسونگ و … همکاری داشته و ۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد که اکثرا آمریکایی، اوکراینی و آلمانی هستند. پیج کاری او هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد. نمایشگاه‌های آلینا از عکاس‌هایش در سفر بسیار پرطرفدار است. جشن عروسی آلینا دو روز بعد از سفر فم‌تریپ به ایران برگزار خواهد شد!!

Çiler Geçici

«چیلر»، مدیر معروف یک سالن کنسرت در استانبول است. ۷۰۵ هزار دنبال‌کننده دارد که اکثر آنها ترک و آمریکایی هستند. دنبال کننده‌های چیلر بیشتر به مد، فشن و سفر علاقه‌ دارند.

اینفلوئنسرهای خارجی در ایران

 

منبع: irantrawell.com

نوشته پروژه feel iran / فم تریپ در ایران چگونه است؟ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *