وضعیت بازار اجاره در هفته اول مرداد

واسطه‌های بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران می‌گویند تعداد مراجعات متقاضیان اجاره واحدهای مسکونی و رفت وآمد مستاجران به بازار اجاره در هفته اول مرداد نیز مانند یک ماه گذشته از تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است.

دنیای اقتصاد : این در حالی است که در برخی از محلات و مناطق مصرفی موجران اقدام به تعدیل اجاره‌بهای پیشنهادی در برخی از فایل‌ها کرده‌اند و تعداد فایل‌هایی که هم‌اکنون با سطح معقول‌تر اجاره‌بها در دسترس مستاجران و متقاضیان بازار اجاره قرار دارد نسبت به بازار تیر به‌طور نسبی افزایش یافته است. واسطه‌ها وفعالان بازار اجاره این تغییر را ناشی از طولانی شدن زمان اجاره برخی از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن عنوان می‌کنند و می‌گویند کاهش حجم مراجعه به بنگاه‌ها از سوی مستاجران برای اجاره مسکن به دلیل وجود تمایل دو سویه بین موجران و مستاجران برای تمدید قراردادهای سال قبل یکی از مهم‌ترین عوامل این موضوع محسوب می‌شود.

فعالان بازار اجاره همچنین می‌گویند در هفته اول مرداد امسال تعداد مالکانی که در نرخ‌های پیشنهادی اجاره خود در زمان عقد قرارداد با مستاجر انعطاف به خرج داده و حاضر به تخفیف شده‌اند در برخی از موارد نسبت به تیر افزایش یافته است. با این حال هنوز تعداد فایل‌هایی که نرخ اجاره‌بهای پیشنهادی در آنها کماکان غیرواقعی و خارج از توان مستاجران است در بازار مسکن قابل توجه است که فعلا استقبالی از سوی مستاجران برای اجاره این واحدها مشاهده نمی‌شود؛کاهش سرعت رشد قیمت مسکن و همچنین رکود معاملاتی در بازار خرید و فروش آپارتمان نیز در انعطاف قیمتی برخی از موجران اثر‌گذار بوده است و انتظار می‌رود بازار اجاره نیز رفته رفته به ثبات نسبی برسد.

آپارتمان

The post وضعیت بازار اجاره در هفته اول مرداد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *