هزینه زندگی در استرالیا چقدر است ؟ / مهاجرت به استرالیا

در این بخش اطلاعاتی راجع به هزینه زندگی در استرالیا و مردم این کشور داده شده است.

بنابراین اگر تمایلی به مهاجرت به استرالیا دارید این مطلب را از دست ندهید.

اوقات فراغت در استرالیا
مردم استرالیا برای زمان استراحت خود ارزش قائل هستند و از آب و هوای بی نظیر کشور استفاده کرده و زمانی را با دوستان برای باربیکیو , پیاده روی , کمپ زدن یا به ساحل رفتن اختصاص می دهند . همچنین مردم علاقه زیادی به ناهار خوردن در فضای آزاد دارند و در اوقات فراغت سینما را انتخاب می کنند . بسیار از مردم استرالیا علاقه شدیدی به ورزش دارند مخصوصا فوتبال . محیط فرهنگی این کشور حیره کننده بوده و گالری های هنری , موزه , تئاتر و جشن های موسیقی زیادی را به رخ می کشد . فستیوال های موسیقی , مد و هنر در طول سال برگزار می شوند . بازدید کننده های زیادی از این فستیوال ها دیدن می کنند .
آیا می دانستید …
بیش از ۶۰ گونه کانگورو در استرالیا وجود دارد ؟
آیا می دانستید …
دیوار دینگو ( DINGO ) از خط ساحلی جنوب استالیا یا مرکز جزیره ملکه کشیده است و دو برابر بزرگ تر از دیوار چین است ؟
غذا در استرالیا
از آن جایی که این کشور جمعیت متنوعی را در خود جای داده است , اقسام متفاوتی از خوراک در منو رستوران , کافه و مغازه های کوچک دیده می شود . استرالیا به واسطه داشتن خوراک های تازه ( شامل گوشت , غذاهای دریایی , لبنیات , میوه و سبزیجات ) مشهور شده است . در مغازه و سوپر مارکت , مغازه های شیرینی پزی , مغازه های قصابی , مغازه های میوه و سبزیجات , مغازه های اغذیه فروشی , رستوران های فروش مغازه های بین المللی و سایر رستوران های غذاهای مخصوص دسترسی به تمام موارد مهیا شده است . در این صورت مسلما پیدا کردن رستورانی که غذای مورد علاقه شما را طبخ کند کار سختی نیست .

تعطیلات عمومی در استرالیا
روزهای تعطیل عمومی زیادی در استرالیا وجود دارد که جشن برگزار می شود. در طول روزهای تعطیل عمومی , مکان های کار و موسسات آموزشی همگی تعطیل بوده اما مغازه های خواروبار فروشی , امکانات رفاهی و سرگرمی و رستوران باز بوده و به مردم خدمات رسانی می کنند . علاوه بر سیستم های مهم مانند وسایل حمل و نقل عمومی , سوپر مارکت و پمپ بنزین نیز باز هستند . تعطیلات ملی در استرالیا شامل :
• روز یال جدید : ۱ جنیوری
• روز استرالیا : ۲۶ جنیوری
• روز آنزاک ( ANZAC ) : 25 آپریل
• جمعه خوب یا دوشنبه شرقی
• روز کریسمس : ۲۵ دسامبر
• روز بوکس : ۲۶ دسامبر
علاوه بر روزهای تعطیل بالا , در هر استان و ایالت روزهای تعطیل مخصوص به خود وجود دارد . برای مثال می توان به روز تولد ملکه , روز کار , نمایش محصولات کشاورزی و واقعه های ورزشی اشاره کرد .
هزینه های زندگی در استرالیا
میزان هزینه های زندگی به عوامل متفاوتی بستگی دارد مانند سبک زندگی و موقعیت قرار گیری خانه . برای این که بدانید در هر هفته ملزم به پرداخت چه هزینه های هستید , دولت استرالیا عناوین زیر را فراهم کرده است:
• خرید خواروبار و غذا خوردن در بیرون : از ۸۰ تا ۲۸۰ دلار استرالیایی در هر هفته
• هزینه برق و گاز : از ۳۵ تا ۱۴۰ دلار استرالیایی در هر هفته
• هزینه تلفن و اینترنت : از ۲۰ تا ۵۵ دلار استرالیایی در هر هفته
• هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی : از ۱۵ تا ۵۵ دلار استرالیایی در هر هفته
• هزینه تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه ( پس از خرید ) : از ۱۵۰ تا ۲۶۰ دلار استرالیایی در هر هفته
• تفریح و سرگرمی : از ۸۰ تا ۱۵۰ دلار استرالیایی در هر هفته
ارتباطات در استرالیا
در دسترس بودن با دوستان و اقوام آسان است . ارائه دهندگان تلفن همراه بسیاری در استرالیا وجود دارند
( شامل TELSTRA , PTUS , VODAFONE , VIRGIN ) . هر کدام رنج گسترده ای از انواع تلفن همراه را عرضه می کند و هزینه خرید هر کدام متفاوت است . کارت تلفن که برای تماس با خارج از کشور از آن استفاده می شود نیز به صورت گسترده در دسترس است .
ارائه دهنده آموزش تان نیز خدمات اینترنت و کامپیوتر رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد . در کتاب خانه های دولتی نیز استفاده از امکانات کامپیوتر آزاد است و هزینه ای از این بابت دریافت نمی کنند . در رستوران و کافه ها نیز اینترنت رایگان برای مشتریان وجود دارد . اگر می خواهید برای خانه خود نیز اینترنت وصل کنید , می توانید از ارائه دهندگانی که در این زمینه فعالیت می کنند درخواست دهید . ارائه دهندگان اصلی TELSTRA , OPTUS , VODAFONE و TPG هستند .
ادارات پست نیز از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر روزهای تعطیل ( البته بعضی نیز ساعات کار بیشتری دارند , بعضی شنبه صبح ها نیز باز هستند ) آماده خدمت رسانی به مردم هستند . اداره پست استرالیا نامه و بسته را به سراسر دنیا ارسال می کند . مدت زمان ارسال به خارج از کشور کمتر از یک هفته و برای شهرهای داخل کشور یک شب زمان می برد.
کتاب کانادایی شو و ترکی شو
کتاب کانادایی شو راهنمای جامع مهاجرت به کانادا برای ایرانیان است برای دانلود کتاب کانادایی شو میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
روش مهاجرت به کانادا
همچنین شما میتوانید برای آگاهی از راهنمای کار و زندگی و خرید خانه در ترکیه کتاب ترکی شو را دانلود کنید.
منبع:
کتاب استرالیایی شو – سایت کوچر

The post هزینه زندگی در استرالیا چقدر است ؟ / مهاجرت به استرالیا appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *