هجوم حفاران غیرمجاز به تپه‌های باستانی شوش در بحران سیل / وضعیت آثار باستانی شوش

یکی از اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی شوش نسبت به فعالیت حفاران غیرمجاز در این منطقه پس از وقوع سیل هشدار داد.

چمدان: مهدی حیدری عضو هیات مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد وضعیت آثار باستانی و تاریخی شوش با وجود شرایط جوی نامساعد و وقوع سیل گفت: در روستاها و شهرهای اطراف نگرانی‌هایی در مورد تپه‌های باستانی وجود دارد چرا که وقوع سیل، وضعیت به وجود آمده و … سبب فعالیت برخی حفاران غیرمجاز شده است و ما در این زمینه پیش از به وجود آمدن مشکلی جدی هشدار می‌دهیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در برخی از این روستاها عنوان شده بود که برای ایجاد سیل‌بند، تپه‌های باستانی را تخریب و از خاک آن استفاده کنند که خوشبختانه تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

این فعال مدنی حوزه میراث فرهنگی گفت: اگرچه زمین‌های کشاورزی اطراف چغازنبیل و هفت تپه آسیب دیده‌اند اما خوشبختانه به نظر نمی‌رسد آسیبی به محوطه‌های باستانی وارد شده‌ باشد.

او در پاسخ به اینکه وضعیت آثار داخل شهر چگونه است گفت: سیل به داخل شهر شوش نرسیده اما تا نزدیکی آن آمده که سیل بند درست کرده‌اند، در اطراف موزه شوش نیز گونی‌های خاک را آماده کرده‌ایم تا در صورت وقوع سیل از این موزه محافظت شود.

حیدری تاکید کرد: امکانات یگان حفاظت در شوش زیاد نیست یا این حال این یگان با حداقل‌ها تلاش می‌کند.

The post هجوم حفاران غیرمجاز به تپه‌های باستانی شوش در بحران سیل / وضعیت آثار باستانی شوش appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *