می‌توان مسافران جهان را برای دیدن زمستان به جای کریسمس‌ پاریس به ایران آورد

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به تشریح یکی از مهمترین ضعفهای گردشگری ایران پرداخت و گفت: مسافرانی که ۱۰۰ کشور دنیا را سفر کردند وقتی به ایران می‌آیند،بدون استثنا تجربه سفر به ایران را جزو یک یا دومین سفر جالب خود عنوان می‌کنند.

خبرگزاری تسینم: علی صدرنیا در نشست خبری دوازدهمین همایش جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درخصوص اهمیت جایگاه راهنمایان گردشگری اظهار کرد: امروزه با توجه به ایران‌هراسی که در دنیا به وجود آورده‌اند یکی از بهترین مشاغلی که می‌تواند از این روش ایران‌هراسی جلوگیری کند فعالیت راهنمایان گردشگری است که به خوبی ایران را بین مسافران جهان تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین باید شغل راهنمایان گردشگری که اتفاقا شغل سخت و طاقت‌فرسایی نیز است باید به عنوان شغل مشاغل سخت شناخته شود و راهنمایان گردشگری نیز مسلما هر چه بیشتر از آنها حمایت شود در تحقق اهداف و سیاستهای کلان کشور پیشتازی خواهند کرد بi خصوص در مقوله افزایش تعداد گردشگر خارجی که قرار است در سندهای بالادستی سالی 20 میلیون گردشگر ارتقاء یابد.

صدرنیا با بیان اینکه جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی همیشه سعی کردند بهترین و به روزترین تجربیات گردشگری دنیا را از مسافران ورودی به ایران کسب کند، افزود: براین اساس نیز همیشه در دنیا عملکرد راهنمایان گردشگری ایران در رتبه‌های بسیار بالایی قرار دارد و این دیدگاه مسافران دنیا است.

وی با اشاره به 14 هزار نفر که از جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کارت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند و فقط حدود 300 نفر از آنها بیمه دارند، عنوان کرد: 40 درصد از راهنمایان گردشگری نیز خانم هستند و با این وجود پوشش بیمه‌ای آنها به هیچ عنوان مناسب نیست و یک راهنمای گردشگری باید حتما شغل دومی برای خود داشته باشد زیرا شغل راهنمای گردشگری دائمی نیست.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره جایگاه آموزش راهنمایان در دانشگاه‌ها نیز توضیح داد: در دانشگاه بیشتر به مقوله صنعت گردشگری پرداخته می‌شود ولی دوره‌های راهنمایان گردشگری در تمام دنیا کوتاه مدت است که در ایران ینز حدود 9 ماه بوده و با آموزشهای دانشگاه بسیار متفاوت است.

صدرنیا افزود: یک راهنمای گردشگری باید تمام ایران را بشناسد و در کنار تمام این مباحث باید زمینه‌های دیگر هنری، معماری، آداب و رسوم و اطلاعات ادیان و مواردی بسیاری دیگر را نیز فرا گیرد و این نشانگر آن است که شغل راهنمای گردشگری یک شغل معلوم راکد نیست.

وی گفت: امروزه وقتی توریست‌های آمریکایی و اروپایی و غالبا مسافرانی که حدود 100 کشور دنیا را سفر کردند به ایران می‌آیند بدون استثنا تجربه سفر به ایران را جزو یک یا دومین سفر جالب خود عنوان می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی همچنین به یکی از مهمترین چالش‌های حوزه گردشگری ایران نیز گریزی زد و افزود: یکی از مهمترین چالش‌های ما عدم تبلیغات مناسب و کافی درباره شناساندن ایران به مردم دنیا است در حالیکه امروزه وقتی به آفریقا سفر می‌کنید حتی افراد قبیله‌های آنها برند کوکاکولا را شنیدند و اینکه ما به این مسئله اکتفا کنیم که ایران یک کشور قدیمی است و همه دنیا باید آن را بشناسند کافی نیست و نیاز به تبلیغات دارد مانند کشور آذربایجان که به هیچ عنوان قابل مقایسه با جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران نیست ولی بیشتر از ما هزینه تبلیغات گردشگری می‌کند.

وی در ادامه به افزایش فصل ورود گردشگران خارجی به ایران نیز گریزی زد و گفت: بهترین فصل ورود گردشگر خارجی به ایران حدود 6 هفته است در حالیکه اگر در همین مدت 20 تا 30 درصد گردشگر خارجی به ایران بیشتر سفر کند ما بسترهای اقامتی مناسبی نداریم. در حالیکه می‌توان این زمان را بیشتر کرد. به طوریکه مردم دنیا به جای اینکه در زمستانهای سرد برای کریسمس به فرانسه سفر کنند به ایران سفر کنند.

The post می‌توان مسافران جهان را برای دیدن زمستان به جای کریسمس‌ پاریس به ایران آورد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *