موفقیت تصادفی نیست

برخی انسان‌ها، آرزوها و رویا‌های خود را با هدف اشتباه می‌گیرند و بدین علت در برخورد با مشکلات و حوادث ناگوار، معمولا روحیه خود را از دست می‌دهند و همواره از ناراحتی‌های پیش آمده گلایه کرده و ناله سر می‌دهند.

آرمان:  اگر کسی هدف مشخص داشته باشد و با انگیزه روشن زندگی کند، در مقابل مشکلات و حوادث نامساعد تسلیم نشده و موانع را با شهامت، تلاش فراوان و صبوری و شادابی، یکی پس از دیگری از پیش پای خود برمی‌دارد.افراد موفق پس از تعیین هدف یا اهداف مشخص و شفاف، با پشتکار، به رویا‌های خود واقعیت می‌بخشند.

در حقیقت نخستین گام برای رسیدن به هدف توجه به هدف است. هدف همیشه باید در ذهن مجسم باشد و جزو باورهای در دسترس و همیشگی انسان قرار گیرد.

گروهی از انسان‌ها هدف یا اهدافی برای خود در نظر گرفته‌اند، اما این اهداف آن قدر نامشخص، کلی و در هم هستند که به راحتی نمی‌توان راه رسیدن به چنین اهدافی را یافت. این گروه آن قدر سرگرمی، مشغولیت، گرفتاری و مشکلات برای خود درست کرده‌اند که فرصت اندیشیدن به هدف‌های خود را ندارند تا جایی که گویا هدف، از ذهن و آگاهی آنان محو گردیده است. از طرف دیگر این افراد آن قدر آرزو‌های دست نیافتنی دارند که جز خستگی روحی و جسمی چیزی عایدشان نمی‌شود، زیرا هدف آنان کاملا مشخص نیست و با وجود کار و تلاش فراوانی که انجام می‌دهند، نتیجه مطلوب به دست نمی‌آورند.

افراد موفق لزوما شایسته‌ترین، سالم‌ترین و باهوش‌ترین‌ها نیستند. بلکه کسانی هستند که با انگیزه عالی تلاش و جدیت و با استفاده از تمامی امکانات موجود و همچنین ثبات و دوام و خستگی ناپذیری در جهت تحقق اهداف مشخص شده خود، گام بر می‌دارند و گام به گام به هدف نزدیک می‌شوند و سرانجام به صورت تصاعدی بر موفقیت‌های آنها افزوده خواهد شد.

موفقیت یک امر تصادفی نیست بلکه برای موفقیت روش‌ها و شیوه‌های منطقی وجود دارد. این شیوه‌ها در دسترس همه قرار دارد به گونه‌ای که همه می‌توانند از نیروی شگفت انگیز درون خویش بهره برده و به انسان‌هایی موفق و برتر تبدیل شوند. این انسان‌ها به طریق زیر چهار مرحله یا گام را پشت سر می‌گذارند تا به آن چه که می‌خواهند، برسند. گام اول: هدف خود را مشخص کرده و می‌دانند دنبال چه چیزی هستند و چه می‌خواهند و نتیجه دلخواه را پیش‌بینی می‌کنند. گام دوم: قدم‌های عملی بر می‌دارند، یعنی عملا مشغول به کار می‌شوند و در راه رسیدن به هدف حرکت می‌کنند. گام سوم: می‌دانند که فعالیت‌های انجام گرفته همیشه آنها را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند. لذا پیوسته راه‌های منتهی به هدف و نتایج را کنترل و بررسی کرده و آنچه که آنها را از هدف دور می‌سازد از سر راه بر می‌دارند. گام چهارم: در تغییر رفتار انعطاف دارند و در مقابل شیوه‌های غلط مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند. و پس از اینکه متوجه شدند این راه آنان را به مقصد مشخص شده نمی‌رساند، درصدد کشف راه جدید بر می‌آیند تا در آن مسیر حرکت کنند.

The post موفقیت تصادفی نیست appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *