معاون سفیر اتریش: ایران مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های گردشگری است

 الکساندر ریگر(Alexander Rieger)، معاون سفیر و مسئول امور فرهنگی سفارت اتریش در تهران با اشاره به سفرهای متعدد خود به مناطق مختلف ایران در فصول گوناگون، آن را سرزمینی زیبا با مجموعه ایی بی نظیر و باورنکردنی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی توصیف کرد.

ایرنا: ریگر در حاشیه سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی که روز چهارشنبه گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار برون مرزی ایرنا به «نقشه راه ایران و اتریش» (Austria-Iran-Roadmap) اشاره کرد و تشکیل کارگروه و سمپوزیوم گردشگری یاد شده را در چارچوب این نقشه راه و در راستای ارتقای روابط فرهنگی – علمی دو کشور دانست.

هاینتس فیشر رئیس جمهوری پیشین جمهوری اتریش در سپتامبر ۲۰۱۵ در راس هیاتی متشکل از سران وزارت امورخارجه، وزارت اقتصاد و معاون صدراعظم این کشور به ایران سفر کرد و در آن سفر، نقشه راه ایران و اتریش از سوی طرف اتریشی مطرح و ارائه شد.

ریگر تاکید کرد که در کارگروه و سمپوزیوم گردشگری پایدار که به ابتکار سفارت اتریش و همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اطلاعاتی درحوزه گردشگری و علمی بین مسئولان دو کشور تبادل شد.

وی افزود: اتریش تجربیات خود در حوزه صنعت گردشگری را در اختیار ایران قرار داد و طرفین به توافقاتی برای گسترش همکاری ها در زمینه گردشگری دست یافتند.

این دیپلمات تاکید کرد که سمپوزیم گردشگری نه تنها عاملی برای افزایش تماس ها و دیدارها میان مسئولان و مقامات دو کشور است، بلکه باعث بهبود عملکرد آژانس های مسافرتی، راهنمایان سفرهای گردشگری وسایر نهادهای مربوطه در حوزه گردشگری خواهد شد.

مسئول امور فرهنگی سفارت اتریش در تهران همچنین درخصوص تبلیغات منفی برخی رسانه های غربی درباره ایران، اینگونه گزارش ها را بدور از واقعیت دانست و گفت: برای بدست آوردن تصویر واقعی از هر کشور، ابتدا لازم است که مطالعه و شناخت درستی از آن و مردمش حاصل شود.

وی معتقد است که برای شناخت درستی از یک ملت یا یک کشور، نمی توان به گزارش رسانه ها اکتفا کرد و این مهم، نیازمند مطالعه و مشاهده واقعیت ها است.

سمپوزیم گردشگری با محوریت گردشگری پایدار روزهای سوم و چهارم مهر در دانشگاه علم و فرهنگ تهران و به همت سفارت اتریش برگزار شد.

سفیر و دیگر مسئولان و کارشناسان سفارت اتریش با حضور در این سمپوزیوم، با مسئولان و کارشناسان ایرانی حوزه گردشگری به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

The post معاون سفیر اتریش: ایران مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های گردشگری است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *