مرحله جدید مرمت بازار تاریخی نایین آغاز شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین از ادامه مرمت بازار تاریخی این خطه در فاز جدید و احیای بخش میانی این بازاربا اعتباری بیش از یک‌ میلیارد ریال خبر داد.

ایرنا: محمود مدنیان محمدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این اداره، مرمت، حفظ و احیای بازار تاریخی نایین به‌عنوان بزرگ‌ترین معبر و مرکز تجاری این منطقه تاریخی است.

وی افزود: عملیات مرمتی این پروژه شامل بدنه‌سازی، استحکام‌بخشی و پی‌بندی دیوارهای اصلی، مرمت و کاهگل و آجرفرش بام و احیای حداقل ۱۰ مغازه متروکه است.

مدنیان همچنین خاطرنشان کرد: این مرحله از عملیات مرمت و احیای بازار تاریخی نایین با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۵۰۰‌ ملیون ریال درحال انجام است.

بازار تاریخی ۷۰۰ ساله شهر نایین مربوط به دوره ایلخانان یکی ازقدیمی ترین بازارهای تاریخی ایران با خصوصیت های منحصر به فرد است که در سال ۱۳۵۶شمسی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین اظهار کرد: چند سالی است که اداره میراث فرهنگی نایین با صرف هزینه های هنگفتی اقدام به مرمت و احیا بازار تاریخی نایین به عنوان یک شاخصه فرهنگی و تاریخی کرده است که امیدواریم در سال جاری با حمایت نهادهای دیگر و مالکان مغازه های بازار شاهد جهشی در این روند باشیم.

نایین از لحاظ جاذبه های تاریخی و طبیعی در فهرست یکی از برترین شهرستان های ایران است به گونه ای که دارای بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و صدها جاذبه طبیعی گردشگری از کوهستان تا کویر است.
این شهرستان با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

The post مرحله جدید مرمت بازار تاریخی نایین آغاز شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *