مذاکره برای برقراری خط کشتیرانی چابهار – ونیز ایتالیا

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره و توافق برای ایجاد خط کشتیرانی جابهار – ونیز خبر داد و گفت: شرکت‌های حمل و نقل دریایی علاقمندی و برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را اعلام کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

ایرنا:محمد سعید اصل سعیدی‌پور در این رابطه افزود: موضوع اصلی جلسه مشترک دیروز، ارتباط بین چابهار و مجموعه شرکت‌های دریایی ونیز بود،زیرا طرف ایتالیایی در قالب مجموعه شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی علاقه‌مندی خود را برای استفاده از پتانسیل‌های بندر چابهار و سرمایه‌گذاری در این بندر نشان دادند.

وی افزود: دور بودن این بندر از منطقه خلیج فارس، ارزان‌تر بودن تعرفه‌ها و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در چابهار نسبت به بنادر دبی و دیگر بنادر کشورهای خارجی و … طرف‌های ایتالیایی را به این نتیجه رساند که در این بندر جنوبی ایران سرمایه‌گذاری کنند و البته این مجموعه شرکت‌ها برای ایجاد شرکت‌ و کارخانه‌ در بندر چابهار ابراز تمایل کردند که مورد حمایت و توافق قرار گرفت.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده از دیگر برنامه‌های طرف ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار بود، اضافه کرد: اراضی مورد نظر طرف های ایتالیایی در قالب قرار دادهای BOT است تا بتوانند طرح‌هایشان را اجرا کنند، علاوه براین همه قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر به صورت BOT و زمینی به کسی واگذار نمی‌شود.

سعیدی‌پور همچنین درباره ایجاد خط کشتیرانی چابهار – ونیز گفت: مذاکراتی با طرف ایتالیایی درباره ایجاد خط کشتیرانی چابهار – ونیز صورت گرفت و مقرر شد که پیام ما را به ایتالیا و بندر ونیز ببرند و البته با توجه به طول مسافت مباحث بیشتر روی ترانزیت و خطوط باری کشتیرانی بود، زیرا در حوزه

مسافری باید کشتی‌ها، تجهیزات و امکانات خاصی وجود داشته باشد و به سبب مسافت طولانی استقبال چندانی از این مسئله نخواهد شد.

وی گفت: آموزش دریانوردان، تامین تجهیزات و قطعات، ارائه خدمات و تعرفه‌های بندری و… از دیگر مسائلی بود که در جلسه بین هیات ایرانی و طرف ایتالیایی مطرح شد و مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

The post مذاکره برای برقراری خط کشتیرانی چابهار – ونیز ایتالیا appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *