مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟

آن موقع که از همه چیز خسته و کلافه‌ایم، سفر می‌تواند برایمان مثل یک پادزهر عمل کند و ما را کمی از دغدغه‌ها دور کند، اگرچه باید ببینیم در چه سفری بیشتر به ما خوش می‌گذرد و آرام‌تریم، سفر مجردی یا سفر خانوادگی؟  

سفر مجردی؛ خودت تصمیم بگیر

سفر مجردی

می‌خواهیم راحت تصمیم بگیریم و همان موقع هم اجرایش کنیم و ‌این‌در سفر مجردی امکان‌پذیر است.

در سفر مجردی می‌توانیم خرید بلیط هواپیما، انتخاب و رزرو هتل، تعیین بودجه سفر و حتی انتخاب مقصد را خودمان انجام بدهیم. وقتی با دوستان‌مان سفر می‌کنیم، دست‌مان برای انتخاب باز است و نیازی نیست ‌دنبال اقامتگاه مناسبی برای خانواده بگردیم. هر وقت گرسنه شدیم، می‌توانیم برویم رستوران، هر موزیکی که دل‌مان بخواهد را می‌توانیم گوش‌کنیم و خلاصه ریش و قیچی دست خودمان است.

بعضی‌ها دوست دارند به‌سبک کوچ‌سرفینگ سفر بروند. در اینگونه سفرها میزبان‌‍مان را از طریق سایت کوچ سرفینگ، پیدا می‌کنیم و در شهر مقصد به خانه‌ میزبان می‌رویم، دوستان تازه‌ پیدا می‌کنیم و با آدم‌هایی از شهرها و فرهنگ‌های دیگر آشنا می‌شویم، در صورتی که با خانواده همچین امکانی برایمان نیست.

تجربه‌های تازه و متفاوت در سفر تنهایی بیشتر اتفاق می‌افتد. مثلا می‌توانیم طولانی پیاده‌روی کنیم، در حالی که شاید برای افراد خانواده سخت باشد که کوله‌ را بردارند و همراه ما به دل کوه و جنگل بزنند.

یکی از خوبی‌های سفر مجردی این است که زمان کافی برای خلوت کردن با خودمان را داریم. سفر مجردی از این نظر که خودمان تصمیم‌گیرنده‌ایم، خودمان  باید جنبه‌های مختلف شرایط را بسنجیم و به تنهایی تصمیم بگیریم، به بالا رفتن اعتماد به نفس و استقلال‌مان کمک می‌کند.

در اینطور سفرها امکان معاشرت و گفتگو با آدم‌های جدید بیشتر فراهم می‌شود. سفر مجردی فقط برای آدم‌های مجرد و تنها نیست. گاهی دور شدن از خانواده این فرصت را به ما می‌دهد تا به آرامش و تعادل برسیم و با انرژی بیشتری از سفر برگردیم.

سفر خانوادگی؛ انعطاف‌پذیر باش

سفر خانوادگی

بخشی از بهترین خاطره‌های کودکی ما در سفرهای خانوادگی گذشته است و حالا همه آن دور هم نشستن‌ها،‌ خنده‌ها و خاطره‌های مشترک، خیلی پررنگ در یادمان مانده است.

سفر خانوادگی به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارد. در سفرهای جاده‌ای، موزیکی که در ماشین پخش می‌شود، باید موردپسند همه باشد. تصمیم‌گیری‌هایی مثل انتخاب رستوران یا زمان توقف و استراحت با نظر همه‌ اتفاق می‌‌افتد.

باید هتل یا اقامتگاهی را انتخاب کنیم که مورد پسند همه باشد و اگر همراه‌مان کودک هست، باید ببینیم جاهای تفریحی مناسب برای کودکان کجاست و موقع رزرو هتل به مواردی مثل آسانسور و تعداد پله هم دقت کنیم.

بچه‌ها و افراد سالمند، علاقه‌ چندانی به نشستن طولانی در ماشین ندارند. پس باید به‌ فکر سرگرم کردن‌ کودکان و سالمندان هم در طول مسافرت باشیم.

ممکن است فکر کنیم که در سفر خانوادگی نمی‌توانیم آنقدرها خوش بگذرانیم، اما با کمی برنامه‌ریزی می‌شود هر روز سفر را به‌ترتیبی گذراند که راضی‌کننده باشد، چه در سفر مجردی یا سفر خانوادگی.

پیش از سفر باید ببینیم هر کدام از افراد خانواده چه هدفی از سفر کردن دارند. سفری هیجان‌انگیز و پر از غافلگیری را می‌پسندند یا می‌خواهند خستگی درکنند. هماهنگ کردن نظر همه، شاید سخت به‌نظر برسد، اما امکان‌پذیر است. می‌توانیم برنامه‌ روزهای سفر را به‌ترتیبی بچینیم که هم بتوانیم به موزه‌ و پارک برویم و هم به شهربازی.

بیشتر بخوانید: چطور با سالمندان سفر کنیم؟

گاهی اوقات روزمرگی‌ها افراد خانواده را از هم دور می‌کند و خستگی کار و درس و وظیفه‌های روزانه، باعث می‌شود آدم‌ها کمتر با هم حرف بزنند.  اما وقتی با خانواده سفر می‌رویم، دیگر خبری از آن همه دوری نیست. همه دور هم غذا می‌خوریم، با هم خوش می‌گذرانیم و به هم نزدیک‌تر می‌شویم.

نوشته مجردی سفر کنیم یا خانوادگی؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *