لباس‌های متفاوت بر تن سلبریتی‌های بازیگر

چند سال است بازیگران ایرانی با جریانی جهانی و صدالبته جذاب همراه شده‌اند و تلاش می‌کنند از لباس به‌عنوان ابزاری قدرتمند در نمایش جذابیت خود بهره گیرند.

هنرآنلاین: ارتباطات و جاذبه‌های بصری میان دو صنعت فشن و سینما به‌شدت تنگاتنگ است و تمام رویدادهای موضوعی سینما با جریاناتی از جنس مد و لباس همراه می‌شوند.

هالیوود و بالیوود در تبیین این اصل سرآمد هستند اما چند سال است که سینماگران ایرانی نیز با این جریان جهانی و صدالبته جذاب همراه شده و تلاش می‌کنند از لباس به‌عنوان ابزاری قدرتمند در نمایش جذابیت خود بهره گیرند.

شبکه‌های اجتماعی نیز به شکلی چندمنظوره برای تحقق نمایش حضور باشکوه سلبریتی‌ها در برابر دوربین عکاسان خبری و پاپاراتزی‌های دهکده جهانی قرن بیست و یکم همراه شده و تبدیل به کانون توجه طیف وسیعی از مخاطبان به سمت ستارگان دنیای هنر هفتم می‌شوند.

هفته‌ای که گذشت، لباس تعدادی از بازیگران زن در محافل مختلف مورد بحث قرار گرفت و از ابعاد مختلف به ورطه نقد و بررسی کشیده شد که در این مطلب به سه نمونه از آن اشاره می‌شود.

مهتاب کرامتی بازیگر در رویداد نمایش مجموعه Prive جورجیو آرمانی حضور پیدا کرده و لباسی ساده در رنگ و طرح و فرم را در این استیج بزرگ جهانی بر تن کرد.

بسیاری بر این باورند که فرصت حضور در چنین محملی برای هر چهره ایرانی فراهم نمی‌شود. پس بهتر است با الهام از لباس اقوام ایرانی و بر تن داشتن لباسی پرنقش و رنگ و لعاب، چهره دیگری از فرهنگ و هنر این سرزمین را به رخ کشید.

بازیگران ایرانی

و اما الناز شاکردوست که نامش این روزها به دلیل درخشش در فیلم “شبی که ماه کامل شد” بر سر زبان‌ها است، با یک مانتوی کیمونو در برابر دوربین عکاسان ظاهر شد و غفلت او از توجه به تنوع بصری و مفهومی لباس ایرانی مورد نقد تعدادی قرار گرفت. برخلاف لباس کرامتی که در عین سادگی می‌توانست به دل مخاطب بنشیند، لباس شاکردوست در این فرم از پوشش و استفاده از یک شال مشکی ساده در کنار مانتوی کیمونو و در تضادی نابجا، چندان نتوانست نظر مخاطب ایرانی را به سمت خود جلب کند.

سحر قریشی هم در هفته گذشته با اکران های مردمی فیلم “ایکس لارج” در برابر دوربین عکاسان قرار گرفت و در یکی از این نمایش‌ها، لباسی بر تن کرد به رنگ سیاه با سرپوشی نزدیک به سرپوش‌های متصل به ساری بانوان هندی.

این لباس هم به دلیل خاص بودن بسیار جلوه کرد و بعید است تاکنون بازیگری نمونه مشابهی از این طرح لباس را بر تن کرده باشد، اما همچنان جای طرح این پرسش باقی است که معیار بازیگران از انتخاب این شکل از پوشش برای حضور در برابر اذهان عمومی چیست؟

آیا آن‌ها قصد شکستن مرزهای میان لباس اجتماع و لباس‌های مجلسی را دارند یا صرف متفاوت بودن با افراد و باورهای همسو در مسیر رویکردهای فرهنگی و هنریِ شاخص ایرانی، این افراد را در انتخاب لباس راضی می‌کند؟

The post لباس‌های متفاوت بر تن سلبریتی‌های بازیگر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *