سوغات مکزیک چیست؟

قهوه مکزیک

در مورد آداب و رسوم، فرهنگ، جاذبه‎ها و غذاها  و به‎عبارت دیگر از سیر تا پیاز مکزیک حرف زدیم و حالا نوبت می‎رسد به سوغاتی‎هایی که می‎توان  از این کشور توریستی و فوق‎العاده دوست داشتنی به یادگار آورد. در این یاداشت سعی کرده‎ایم محبوب‎ترین این سوغاتی‎ها را به اختصار معرفی کنیم. پس با پارس توریسم همراه باشید.

اولین سوغاتی که با شنیدن نام مکزیک در ذهن‎ها می‎آید قهوه است. این مساله طبیعی است زیرا مکزیک را باید بزرگ‎ترین تولید‎کننده ارگانیک  قهوه در جهان دانست. معمولا قهوه مکزیک توسط کشاورزان ایالت‎های چیاپاس (Chiapas) اوکزاکا (Oaxaca)  کاشته می‎شود.

شکلات یکی دیگر از  سوغات‎های خوشمزه مکزیک است. تمام قبائل باستانی این کشور در زندگی  روزمره خود از شکلات استفاده می کردند. حتی مکزیکی‎ها از شکلات در آیین‎های مذهبی خود نیز استفاده می‎کنند. در سفر به مکزیک نوشیدن شکلات داغ و خامه‎ای و همچنین شکلات تخته‎ای را فراموش کنید و برای کسانی که دوستشان دارید چند بسته شکلات سوغات ببرید.

شکلات داغ

یکی دیگر از سوغات‎های مکزیک سازههای چوبی شامل ماسک چوبی مایایی، همزن مونیلیلو و… است. ماسک چوبی مایایی تاثیر زیادی بر فرهنگ مکزیک داشته است و در تاریخ طولانی مکزیک حضور آن دیده می‎شود.

اسکلت کاترینا مربوط به جشن مردگان است که قبلا از آن به‎عنوان یکی از رسوم و فستیوال‎های معروف و محبوب مکزیک یاد کرده‏ایم. این نماد را نقاش و تصویرگر مکزیکی به نام «خوزه گودالپ پزودا» آفریده است. امروزه این نماد نه تنها به‎صورت عروسک بلکه بر روی ماگ‎ها، تیشرت‎ها و… نیز نقش بسته است.

 

سس تند  از دیگر سوغات‎های مکزیک است. غذاهای تند مکزیکی در همه جهان معروف است اگر شما هم طرفدار چنین غذاهایی هستید می‎توانید سس تند مکزیکی را به‎عنوان سوغات با خود ببرید و تا مدت‎ها طعم غذاهای مکزیکی را زیر زبان خود حس کنید.

از دیگر سوغات‎های مکزیک می‎توان به مجسمه درخت زندگی، سوت مرگ آزتک، نقره‎جات تاکسکو، کیف بافتنی و … اشاره کرد.

 

نوشته سوغات مکزیک چیست؟ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید