سفر نوروزی به شهر جهانی منبت

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا برای تماشای جاذبه‌های گردشگری ایران به شهر‌های مختلف کشورمان سفر کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نوروز بهترین فرصت برای سفر و آشنایی با نقاط مختلف کشورمان است. ایام نوروز فرصتی است که ما می‌توانیم با کمی برنامه‌ریزی و همراهی با اعضای خانواده سفری ارزان‌قیمت به شهر‌های مختلف کشورمان داشته باشیم و از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنیم. ما در این سفر می‌توانیم با آداب و رسوم مردم خطه‌های مختلف کشورمان آشنا شویم و زیباترین لحظه‌ها و خاطرات را برای خودمان و دیگران رقم بزنیم.

بهتر است بدانیم که سفر از زمانی شروع می‌شود که از خانه‌ بیرون می‌ رویم, پس بهتر است در طول سفر خودمان را از دیدن هر چه بهتر محیط اطراف محروم نکنیم و برای استراحت هم که شده لحظاتی را در دل طبیعت بگذرانیم البته بهتر است که در این لحظات به طبیعت سلامی دوباره کرده و به آن احترام بگذاریم.

یکی از شهر‌های دیگر کشورمان که توصیه می‌کنیم در ایام نوروز به آن سفر کنید، شهر آباده است. این شهر که در مرکز شهرستان آباده استان فارس قرار گرفته است، در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر جهانی منبت شناخته شد، زیرا منبت شهر آباده شهرتی جهانی دارد و نمونه‌های آن در موزه‌های جهان نگهداری می‌شوند.

از جاذبه‌های گردشگری شهر آباده می‌توان به قبور خورشیدی در کوه خواجه و کوه‌های پشت آن، قلعه گبری، آرامگاه خواجه عکاشه، خرفخانه آباده، عمارت کلاه‌فرنگی آباده، تیمچه صرافیان، تیمچه مسعودی، تپه‌های باقرآباد، تپه‌های قلعه کهنه رحمت‌آباد، قلعه سورمق، کلاه‌فرنگی سورمق، کاروانسرای شورجستان، نخستین سد قوسی جهان در ایزدخواست، دژ ایزدخواست، کاروانسرا و پل صفوی ایزدخواست و کاخ بهرام سورمق اشاره کرد.

The post سفر نوروزی به شهر جهانی منبت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *