سایت‌های تاریخی جاده ابریشم شناسایی شده است

 نماینده چین در اجلاس راه ابریشم گفت: این کشور با کمک باستان‌شناسان سایت‌های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است.

ایرنا: هوآنگ شباآفانگ در دومین روز از ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان در نشست معرفی میراث جهانی برای ثبت زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم افزود: طرح ثبت میراث جهانی راه ابریشم از سه سال پیش توسط یونسکو آغاز شده و برای انجام این امر همکاری خوبی بین کشورهای چین و نپال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم به ۵۱ کریدور با موقعیت‌های مشخص تقسیم شده است، افزود: نوع تعامل و ارتباط کشورها وجه مشترک کریدورها در این جاده است.

نماینده کشور چین در اجلاس راه ابریشم با بیان اینکه کریدور جنوب آسیا، نپال، چین، افغانستان و پاکستان را در برمی گیرد، عنوان کرد: جاده ابریشم در چین به سه راه شرقی، میانی و غربی تقسیم می‌شود و قبل از قدرت گرفتن توباکی ها در قرن ۱۷ کاوشگران و تجار از راه شرقی عبور می‌کردند.

وی اضافه کرد: جاده ابریشم مسیر اصلی تعاملات چین، نپال، ایران و افغانستان و برخی دیگر از کشورها بوده است و مسیر غربی جاده ابریشم در چین از قرن چهارم تا بیستم به راه چای و اسب معروف بوده است.

هوآنگ شباآفانگ افزود: چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است و دولت چین با حفاظت تاریخی از سایت‌های باستانی قصد حفظ سنت تاریخی و فرهنگی گذشتگان را دارد.

نماینده کشور چین با بیان اینکه چین با کمک باستان شناسان سایت‌های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است، گفت: برای انجام اقدامات حفاظتی و پایش؛ بودجه خوبی از طرف دولت چین تامین شده است.

شیاآفانگ افزود: سایت‌های جنوب شرق آسیا حفاظت شده است و دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات و آنالیز سایت های باستانی و حفاظت آنها به انجام بهتر کارها در سطح فراملی کمک خواهد کرد، ادامه داد: تقویت و بهبود روابط دولت چین با کشورهای حاشیه جاده ابریشم، آمادگی به اشتراک گذاشتن پایش و مدیریت و حفاظت از سایت‌های باستانی و برگزاری کارگاه میراث فرهنگی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ از اقدامات چین برای حفاظت از سایت‌های باستان‌شناسی جاده ابریشم است.

وی گفت: چین آمادگی میزبانی از هفتمین اجلاس جهانی راه ابریشم را دارد و کشورهای عضو این مجمع باید در راستای حفاظت از آثار ملی و فرهنگی جاده ابریشم با چین همکاری کنند.

نماینده کشور نپال در اجلاس راه ابریشم نیز گفت: حفاظت از سایت های تاریخی نپال با استفاده از توان جوامع محلی انجام شده است.

شکیر افزود: جاده ابریشم از چین، هند و نپال عبور کرده و آسیای مرکزی و جنوبی را به هم مرتبط می‌کند.

وی اظهار کرد: جاده ابریشم مسیری فعال در حوزه تجارت بوده است و تجار هند و نپال مراودات زیادی در این مسیر داشته‌اند.

شکیر با بیان اینکه کارگاه‌های متعددی برای نامزدی میراث جهانی راه ابریشم در نپال برگزار شده است، عنوان کرد: مطالعه، نقشه برداری و مستندسازی سایت‌های باستان‌شناسی و میراث فرهنگی در نپال انجام شده است.

وی با اشاره به وجود نقاشی‌های تاریخی در غارهای جاده ابریشم اضافه کرد: حفاظت از سایت‌های تاریخی نپال با استفاده از توان جوامع محلی انجام شده است.

نماینده نپال در پایان با تاکید بر حفاظت از آثار تاریخی و سایت های باستانی عنوان کرد: کشور نپال در حوزه اشیای فرهنگی به حمایت مالی و فنی کشور چین و هند نیاز دارد.

The post سایت‌های تاریخی جاده ابریشم شناسایی شده است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *