راه اندازی ۲ ایر تاکسی برای اربعین

اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر امسال برای اربعین ۲ پرواز در قالب ایرتاکسی از کرمانشاه و ایلام راه اندازی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان:  محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی امشب در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران سازمان بنادر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعات ارائه شده حجم کالایی جابه جا شده در بنادر کشور طی ۶ ماه گذشته ۷۶ میلیون تن بوده است گفت: در این بخش، صادرات ۲ برابر واردات است و از این میزان ۱۶ میلیون تن مربوط به واردات و ۲۷ میلیون تن مربوط به صادرات است.

او ادامه داد: مابقی این میزان جابه جایی مربوط به مایعات و مواد نفتی است که از بنادر کشور انجام می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه این آمار‌ها نشان دهنده رشد و ایجاد تحرک در بنادر کشور است افزود: برای افزایش و ایجاد رونق باید اقدام به جذب سرمایه گذار کنیم که در این حوزه بخش خصوصی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی افزود: برای بهبود وضعیت اسکله‌ها از بخش خصوصی دعوت شده است که زمینه ساز تقویت این حوزه می‌شود.

رشد ۱۰ برابر ظرفیت بنادر بعد از انقلاب اسلامی

او توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه جنوب و شمال کشور ۲۴۰ میلیون تن ظرفیت دارد که نسبت به قبل از انقلاب رشد ۱۰ برابری داشته و باید سهم بیشتری را برای افزایش ترانزیت جذب کنیم.

اسلامی تصریح کرد: سال گذشته در جاده‌های کشور ۵۰۰ میلیون تن بار جابه جا شده و ۳۰ میلیون تن از طریق راه آهن بوده است.

وی بیان کرد: حجم ترانزیت با کشور‌های هم جوار ۱۰ میلیون تن است و ما می‌توانیم به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تن افرایش دهیم که این اقدام از طریق بنادر که به عنوان دروازه ترازنیت به شمار می‌رود انجام می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: اجرایی شدن حمل ونقل ترکیبی و اجرای کار ساده کانتینر که به صورت چند منظوره در کشتی‌ها نصب می‌شود از طریق سازمان بنادر امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است افزود: ما از کشور‌های همسایه خواسته ایم که به این راهبرد اهتمام داشته باشند و اجازه ندهند که کشور‌های بیگانه در امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس مداخله کنند و کشور‌های منطقه، خود باید امنیت کشتی و محدوده‌های دریایی را بر عهده داشته باشند.

او افزود: این اقدامات از گذشته بوده و ایران شایستگی اداره و کنترل امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد و بخش مهمی از شرایط آرام کنونی کشور به دلیل اهتمام ایران بر امنیت منطقه بوده است و امیدوار به توسعه آن هستیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر تاکنون اقدامات مهمی در حوزه همکاری با بخش خصوصی انجام داده است افزود: قرارداد با کشور هند برای اپراتوری بندر چابهار از سوی سازمان بنادر انجام شده است.

او ادامه داد: هندی ها برای توسعه بندرچابهار علاقه نشان داده و در بندر ایران سرمایه گذاری کرده اند وشرکت‌های چینی هم به دلیل آنکه ایران کشوری مهم در حوزه دریایی است اعلام آمادگی کرده اند.

اسلامی افزود: کشور‌های دیگر از جمله قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان برای همکاری در حوزه دریانوردی ایران ابزار تمایل نشان داده اند و به دلیل آنکه ایران به آب‌های بین المللی دسترسی دارد در حال رایزنی برای ورود به فضای ایران جهت سرمایه گذاری هستند.

وزیر راه وشهرسازی به پرواز‌های اربعین اشاره کرد و گفت: تا به امروز بیش از ۶۵۰ مجوز پروازی صادر شده به طوری که یک ایرلاین امروز اعلام کرده بیش از ۱۰۰ پرواز در اربعین دارد و تا زمانی که فرودگاه نجف و بغداد محدودیتی ایجاد نکند می‌توانیم ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

اسلامی تصریح کرد: ایران ایر مجوز ۲ ایرتاکسی را ارائه کرده به طوری که ۲ هواپیما در فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام به صورت دائم در ایام اربعین پرواز مستقیم به نجف دارند.

او اظهار کرد: قطار‌های فوق العاده از کرمانشاه هم هماهنگ شده و امیدواریم زائرانی که با اتوبوس می‌روند در هنگام برگشت ازهمان مرزی که رفته اند بازگردند تا مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

وزیر راه و شهرسازی درباره منع فروش اینترنتی بلیت هواپیما در اربعین هم گفت: در شورای حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور مطرح کردند که فروش اینترنتی بلیت پرواز‌های اربعین تنها از طریق خود سایت‌های ایرلاین‌ها باشد تا در هنگام بازگشت از نجف و بغداد مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

او افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از زائرانی که از سایت‌های مختلف اقدام یا خرید بلیت کرده بودند دچار مشکل شدند به همین دلیل از سایت‌های خود ایرلاین جهت افزایش نظارت و کنترل‌های بهتر امکان پذیر باشد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تا روز شنبه شرکت‌های هواپیمایی دیگر ظرفیت‌های خود را برای پرواز‌های اربعین اعلام می‌کنند گفت: به زائران تاکید می کنم برای خرید غیر حضوری بلیت اربعین حتما به سایت‌های خود ایرلاین‌ها مراجعه کنند به دلیل آنکه نظارت و کنترل بیشتری بر روی آن وجود دارد.

او افزود: امسال زائران برای سفر اربعین سعی کنند از سایت‌ها و دفاتر مجاز خریداری کنند.

The post راه اندازی ۲ ایر تاکسی برای اربعین appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *