راهنمای یک سفر خوب به دبی

دبی یکی از مدرن‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای توریستی دنیاست. هرساله گردشگرهای زیادی از نقاط مختلف دنیا به این شهر زیبا سفر می‌کنند. دبی شهری است که سنت و مدرنیته به زیبایی در کنار هم  قرار گرفته‌‌ و این به جذابیت‌های آن افزوده است. در این مطلب سعی می‌کنیم شمارا با چگونگی سفر با تور دبی و کمی با خود این شهر آشنا کنیم.

تاریخچه:

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است که در جنوب ایران قرار دارد. دبی از شمال به شارجه ، از جنوب به ابوظبی و از جنوب شرقی به عمان میرسد. مساحت این شهر حدود ۴۱۱۴ کیلومتر مربع است و طبق آمار سال ۲۰۱۸ جمعیت آن ۳.۰۰۰.۰۰۰ نفر است. قدمت این شهر به سال ۱۰۹۵ برمی‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ میلادی توسطی شخصی به نام شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم معرفی شد. و این مکان از قرن بیستم به علت موقعیت جغراقیایی آن به بندری مهم تبدیل شده است.

نکاتی که باید بدانید: 

۱.آب‌وهوا 

دبی به کلی دو نوع هوا دارد داغ و داغ‌تر! آب‌وهوای دبی بیشتر گرمسیری و بیابانی است. در فصل تابستان گرما و رطوبت آن بسیار زیاد بوده و دما در روز ۴۱ درجه و شب به ۳۰ درجه می‌رسد. در فصل زمستان پایین‌ترین دمای روز به ۲۳ درجه و در شب به ۱۴ درجه می‌رسد. به طور کلی بیشتر روزهای دبی آفتابی است.

۲.زمان مناسب 

از آذر تا اسفند بهترین زمان برای سفر به دبی است ، زیرا بهترین شرایط آب‌وهوایی در این شهر حاکم است ، و بیشتر گردشگرها هم در این ماه‌های سال به این شهر زیبا و مدرن سفر می‌کنند.

۳.امنیت در دبی 

طبق آمار امارات متحده عربی در رده ۶۱ دنیا از لحاظ امنیت قرار دارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده سفری را برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کنید.

۴.هزینه سفر و اقامت 

این سفر به طور نسبی گران است. هتل‌هایی با قیمت پایین اما با کیفیتی خوب هم موجود است و می‌توانید برای صرفه جویی آن‌ها را انتخاب کنید. هزینه خوراک هم در دبی قیمت‌های منطقی دارد. این شهر تنوع غذایی بالایی دارد از غذاهای آسیایی و خاورمیانه‌ای گرفته تا فست‌فودهای بین‌المللی پس گزینه‌های انتخابی زیادی پیش روی شما وجود دارد.

۵.خرید در دبی 

بازار سنتی دبی در روز از ۷ تا ۱۲ و ۵ تا ۷ بعدازظهر باز است. برای این که از خرید خود لذت ببرید بهتر است صبح و بعدازظهر به خرید بروید.

۶.اماکن دیدنی و تفریحی 

  • برج خلیفه که در کنار دبی مال قرار دارد.
  • آکواریوم دبی که در طبقه همکف دبی مال قرار دارد.
  • پیست اسکی سرپوشیده
  • فواره که در فضای جلوی برج خلیفه قراردارد.
  • پارک آبی آتلانتیس
  • ساحل جمیرا

تور دبی از شهرهای بزرگ 

شما می‌توانید با انتخاب مناسب و تحقیقی فراوان تورهایی از شهر مشهد ، شیراز و اصفهان پیدا کرده تا سفری عالی و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

برای این کار کافیست به سایت شیپور سری بزنید و متنوع‌ترین تورها را زیر نظر بگیرید.

تورهای لحظه آخری دبی: 

یکی از بهترین گزینه‌هایی که بتوانید تعطیلات خوب و به صرفه‌ای داشته باشید پیدا کردن یک تور لحظه آخری خوب است. تور لحظه آخری به‌طور کلی به این معنا هستند که آژانس‌های مسافرتی که برگزارکننده این نوع تورها هستند به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت هواپیما و هتل‌ها در لحظه آخر تصمیم به تخفیف‌های چشمگیری می‌گیرند ، یعنی چیزی حدود ۷۰ % پایین‌تر از قیمت اصلی آن و شما میتوانید به صرفه خرید کنید.

اما چون لحظه آخری است شما حتما از قبل نسبت به مسیر و مقصدی که دارید تحقیقات کامل انجام دهید تا وقت شما در سفر به حدر نرود زیرا چه با قیمت اصلی یا لحظه آخری شما برای این سفر هزینه پرداخت می‌کنید.

قیمت و هزینه‌ها: 

قیمت و هزینه‌های تور دبی به طور میانگین بین ۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰.۰۰۰ است.

شما در شیپور میتوانید با تنوعی باور نکردنی این تورها را خریداری کنید و برنامه‌ریزی خوبی برای تعطیلات خود داشته باشید.

نوشته راهنمای یک سفر خوب به دبی اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *