راهنمای شکم‌گردی در لبنانغذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

خوردن غذا در سفر شاید کار ریسکی به نظر بیاید که کدام رستوران می‌تواند گزینه خوبی برایمان باشد. بی‌شک شمایی که مسافر اندونزی و بالی هستید هم این مشکل را دارید پس پیشنهاد می‌کنیم اینجا با بهترین رستوران‌ها و غذاهای بالی آشنا شوید یا از طریق نرم‌افزار معروف شکم‌گردی یعنی فوراسکوئر (Foursquare) به سراغ رستوران دلخواه‌تان بروید.

به کدام رستوران و کافه‌های بالی سر بزنم؟

◊ رستوران کوبو (Kubu Restaurant Bali)
رستوران کوبو برای کسانی‌ست که می‌خواهند لحظه‌های رمانتیک‌شان را ثبت کنند، اینجا شما زوج‌های جوان دیگری را هم می‌بینید که مثل شما لحظه‌هایشان را بخاطره‌ساز می‌کنند. انواع غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی در کوبو سرو می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان غذای مناسب‌تان را در اینجا پیدا کنید.

Kubu-Restaurantکوبو به کلبه‌های محلی این جزیره اطلاق می‌شد که کاربری‌شان انبار کردن برنج بود.

از غذاهای این رستوران بگذریم، می‌رسیم به منظره دیدنی این رستوران یعنی رودخانه‌ی آیونگ (Ayung). کوبو علاوه بر فضای بازش، کلبه‌هایی هم دارد که از بامبو درست شده‌اند که اصطلاحا به آنها Cocoon می‌گویند. برای رسیدن به رستوران کوبو می‌توانید با ماشین یا دوچرخه به محله‌ی اوبود (Ubud) بروید. فقط فراموش نکنید از قبل میزی برای خودتان رزرو کنید چون این رستوران به شدت شلوغ است.

◊ رستوران لِجیان (The Legian Bali)
در یک جمله می‌گوییم همه چیز در این رستوران عالی‌ست؛ از برخورد پرسنل بگیرید تا غذاها و سرویس‌دهی رستوران. نزدیکی لجیان به ساحل Seminyak باعث شده خیلی‌ها اینجا را برای صرف ناهار یا شام‌شان انتخاب کنند چون یکی از بهترین منظره‌هایی‌ست که شما شاید هیچ جایی مثلش را نبینید به خصوص در شب صدای آب شما را وسوسه می‌کند تا ساعت‌ها در لجیان بنشینید.

Legianکنار استخر بشینید و غذای مورد علاقه‌تان را در یک جای دنج بخورید.

لجیانی‌ها فکر شمایی که با کودکان‌تان به بالی رفته‌اید را کرده‌اند چون این رستوران منوی متفاوت و در عین حال جذابی برای کودکان دارد.
تنوع غذا آنقدر زیاد است که شما سر در گم می‌شوید که چه غذایی را بخورید اما به پیشنهاد مسافران قبلی که مهمان رستوران لجیان بودند گوش دهید و غذای اندونزیایی و اروپاییش را حتما نوش جان کنید.

◊ رستوران بلانکو (Blanco par Mandif)
خودتان را برای خوردن غذای محلی اندونزیایی آماده کنید. این رستوران مخصوص کسانی‌ست که عاشق غذای دریایی هستند، غذاهای اندونزیایی و دریایی بلانکو طعم محشری دارد به خصوص خوراک میگو، اردک، اختاپوس و ماهی. مطمئنا پس از سفرتان دل‌تان برای بلانکو و غذاهایش تنگ می‌شود. کار جالبی که بلانکو انجام می‌دهد نوع رزروش است؛ یعنی بیش از ۱۰ سرویس را برای مشتریان ارائه نمی‌کند با اینکه میز خالی هم دارد. تنها علت این کار جلب رضایت مشتری‌ست تا در آرامش و بدون سر و صدا غذای‌تان را بخورید.

Blancoاگر عاشق غذاهای دریایی هستید اینجا مناسب شماست. 

◊ رستوران کوکا (Cuca)
رستورانی نسبتا جدید که پس از بازگشاییش نه تنها بین مردم اندونزی بلکه بین مسافران هم محبوب شد. شما در اینجا با یک زوج آشپز به اسم‌های کوین و ویرجینیا آشنا می‌شوید که غذای‌شان از هیچ قانون خاصی پیروی نمی‌کند و عموما خلاقانه است. اگر شما دوست دارید غذایی که سفارش داده‌اید از نزدیک مراحل پختش را ببینید میزی، انتخاب کنید که روبه‌روی آشپزخانه باشد تا هنرنمایی این زوج را بهتر ببینید. جدا از مزه‌ی خوب غذاها، اینکه شما می‌توانید غذایی که سفارش داده‌اید را از نزدیک ببینید باعث محبوبیت این رستوران شده و خیلی‌ها را به اینجا کشانده. از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب کوکا باز است؛ پس یک وعده از غذاهای‌ اروپایی و دریایی‌تان را در کنار این زوج هنرمند بخورید.

Cucaزوج آشپزی که غذاهای‌شان خلاقانه است.

◊ رستوران CasCades
اوبود (Ubud) محله‌ای‌ست که پر است از رستوران. CasCades رستورانی‌ست که در کنار رودخانه‌ی پِتانو (Petanu) قرار گرفته. منظره‌ی این رستوران آنقدر جذاب است که هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد و به قول یکی از گردشگران: «بهشتی که هیچ جایی نخواهید دید.»

CasCadesفقط و فقط آرامش نصیب‌تان می‌شود.

رستوران CasCades جوایز زیادی را نصیب خود کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به جایزه بهترین رستوران آسیایی در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن غذا یک راست به سراغ غذاهای اروپاییش بروید.

◊ رستوران لوکاوُر (Locavore)
لوکاوُر سعی می‌کند برای‌تان غذای ارگانیک تهیه کند و بیشتر سبزی‌هایی که در غذاهایش از آن استفاده می‌کند از باغچه‌ای تهیه می‌شود که درست کنار رستوران قرار دارد. این رستوران مخصوص کسانی‌ست که دنبال جایی خلوت هستند تا از کسی که دوستش دارند درخواست ازدواج کنند! کارمندان لوکاوُری خیلی وقت‌ها شاهد چنین صحنه‌ای احساسی و رمانتیک هستند. اگر دنبال غذاهای اندونزیایی با طعم اصیل هستید حتما به لوکاوُر بروید.

Locavoreاگر طرفدار رستوران‌هایی هستید که سبک‌شان چوبی‌ست لوکاوُر می‌تواند گزینه خوبی برای‌تان باشد.

لوکاوُر کارهای جالبی انجام می‌دهد مثلا باقی‌مانده‌ی غذاها را دور نمی‌ریزد و به حیوانات می‌دهد. در این رستوران شما دو منو دارید: منوی غذاهای گیاهی و منوی غذاهای محلی؛ پس با توجه به سلیقه‌تان منوی مورد نظر را بردارید و غذا سفارش دهید.

◊ استودیو قهوه سنیمان (seniman)
سنیمان
در زبان اندونزیایی معنای هنرمند را می‌دهد پس اگر هنرمند هستید و خودتان را یک کافه‌گرد حرفه‌ای می‌دانید به کافه سنیمان سر بزنید و قهوه‌هایش را بخورید و چند ساعتی را با دوستان‌تان خلوت کنید.

senimanهمیشه شلوغ اما دلچسب.

◊ کرنر هاوس (Corner House)
جزو آن دسته از افراد هستید که آرامش می‌خواهید و دنبال جایی هستید که در سکوت غرق شوید؟ به سراغ کرنر هاوس بروید. کافه‌ای که صبحانه‌هایش حرف ندارد و مردم  با صبر و حوصله در صف‌های طولانیش منتظر می‌مانند تا نوبت‌شان شود.

Corner-Houseکافه‌گردهای حرفه‌ای در بالی به کرنر هاوس می‌روند.

رستوران ایرانی در بالی کجاست؟

رستوران پاسارگاد
بالاخره شما هم ممکن است در سفرتان به اندونزی هوس غذاهای ایرانی را بکنید تنها رستوران ایرانی که در بالی می‌توانید به سراغ آن بروید رستوران پاسارگاد است که در نزدیکی Seminyak قرار دارد.

غذاهای خیابانی اندونزی را کجا بخوریم؟

ناسی گورنگ (Nasi goring)
این غذا بین مردم محلی بسیار محبوب است. ناسی گورنگ از برنج سرخ‌شده، میگو، سس سویا و سبزیجات درست می‌شود و عموما برای تزئین، تخم‌مرغی رویش می‌گذارند. ناسی‌گورنگ (Nasi goring) غذایی مقوی‌ست و شما هرجایی می‌توانید این غذای محلی را پیدا کنید.

خوشمزه‌ترین غذای خیابانی اندونزی که دوست ندارید بشقاب‌تان خالی شود.

ناسی اودوک (Nasi Uduk)
غذای هیجان‌انگیزی که برنج ماده اصلی آن است که با شیره‌ی نارگیل آن را می‌پزند و ادویه‌های محلی اندونزی به آن اضافه می‌کنند. در کنار ناسی اودوک مرغ هم گذاشته می‌شود که بین مسافران ایرانی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

Nasi-goringمرغ‌های این غذا خوشمزه طعم محشری دارد.

باکسو (Bakso)
باسکو از گوشت گاو، سبزیجات، برنج و نودل درست می‌شود. در این غذا ذائقه خیلی مهم است و شما با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید گوشت گاو، مرغ و ماهی را به آن اضافه کنید. این غذا چون با نودل سرو می‌شود هر گرسنه‌ای را سیر می‌کند.

طرفداران غذای دریایی این غذا را بخورند.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های بالی
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

نوشته راهنمای شکم‌گردی در لبنان<br /><small>غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت</small> اولین بار در وبلاگ تراونر. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *