راهنمای رفتن به چمستان

هوا که رو به گرمی برود، ماراتن سفر به شمال هم داغ‌تر از دیگر مواقع سال می‌شود و مایی که در بیشتر مواقع سال به دنبال بهانه‌ای برای شمال رفتن هستیم، مشتاق‌تر از قبل به سوی شمال می‌رانیم، به خصوص به سمت جاهایی که جدید و بکرترند، جایی مثل چمستان.

چمستان مازندران کجاست؟

چمستان مازندارن

چمستان یکی از بخش‌های نور مازندران است که در ۱۵ کیلومتری نور قرار گرفته. از نور تا ساری ۹۰ کیلومتر راه است، اما اگر بخواهیم از تهران راه بیافتیم چقدر در راه هستیم؟  از تهران تا چمستان ۱۸۰ کیلومتر فاصله است. برای رفتن به چمستان مسیر از جاده فیروزکوه شروع می‌شود. از الیمستان و آمل و آهودشت می‌گذریم و وارد کربندی آمل به چمستان می‌‌شویم.

برخی می‌گویند در قدیم به چمستان به خاطر سرخس‌هایش چمازستان می‌گفتند و برخی دیگر معتقدند این منطقه به خاطر چمن‌های زیادش به این اسم خوانده می‌شود.

جاهای دیدنی چمستان کجاست؟

دریاچه الیمالات: چمستان، منطقه بکری‌ست. معروف‌ترین دیدنی این منطقه سد و دریاچه الیمالات است و از آنجایی که در این منطقه قرار گرفته به چمستان هم معروف است. از جاده‌ای سرسبز و پردارودرخت می‌گذریم و به دریاچه‌ای می‌رسیم که دورتادورش جنگل است و می‌شود در آن قایق‌سواری و ماهگیری هم کرد.

دریاچه سد الیمالات در ۹ کیلومتری نور در مسیر جاده نور- چمستان قرار دارد و فاصله آن از جادده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. دریاچه الیمالات را در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا پیدا می‌کنیم.

دریاچه الیمالات

آبگرم لاویج: از نور که ۲۵ کیلومتر به سمت چمستان برویم، جاده فرعی در سمت چپ‌مان، ما را به آبگرم لاویج می‌رساند. روستا، میان دره‌های جنگلی کوه‌های البرز قرار گرفته و تصویر انبوه درختانی که دامنه کوه را پوشانده‌اند، بهشتی برپا کرده‌اند. آب‌ گرم در شرق منطقه، از دل زمین بیرون می‌آید. این آبگرم پر از گوگرد و املاح معدنی‌ست و تاثیر درمانی دارد، ولی خودمان را برای بوی بد و تند گوگرد هم باید آماده کنیم. از روستای لاویج عسل مرغوبی می‌توانیم بخریم و در مسیر رسیدن به آبگرم از پارک کشپل می‌گذریم.

پارک کشپل: در میانه راه چمستان به لاویج، پارک جنگلی کشپل را می‌بینیم. در محدوده این پارک جنگلی ده چشمه وجود دارد و درخت‌های توسکا و افرا و انجیلی و ممرز از اصلی‌ترین گونه‌های گیاهی این پارک است. این پارک امکانات رفاهی و آلاچیق هم دارد.

پارک جنگلی کشپل

میرخمند: روستای ییلاقی میرخمند حوالی چمستان قرار گرفته و تابستان‌ها حسابی خنک است. سه طرف آن به کوه می‌رسد و یک طرفش به دره. در این منطقه چشمه‌های فصلی زیادی هم هست.

در سفر به این منطقه هم می‌توانیم در یکی از خانه‌های روستایی اقامت کنیم و هم به یکی از هتل های نور برویم.

نوشته راهنمای رفتن به چمستان اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *