در روزهای سرد سال، بهترین مناطق برف بازی کجاست

برای روزهای سرد سال، بهترین مناطق برف بازی کجاست

خیلی ها در فصل ها و روزهای سرد سال علاقه به سفر دارند که این امر در کشور چهارفصلی چون ایران تعریف پررنگ تری دارد. ما در این مطلب بهترین مناطق برف بازی را به شما معرفی می کنیم.

در روزهای سرد سال، بهترین مناطق برف بازی کجاست


در اولین قدم تلاش می کنیم به سمت شهرهایی برویم که برای برف بازان مبتدی و حرفه ای بهترین مکان ها محسوب می شود. همچنین اول سفرمان را از قدیمی ترین پیست اسکی ایران شروع می کنیم.

تهران

قدیمی ترین پیست اسکی در تهران قرار دارد و با نام پیست اسکی آبعلی شناخته شده است. این پیست اسکی در نزدیکی شهر آبعلی و در ۵۷ کیلومتری تهران قرار دارد و در برگیرنده ۵ پیست اسکی می باشد که البته امکاناتی همچون تله کابین و تله اسکی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

البته باید بدانید که شهر تهران جذابیت های دیگری همچون پیست اسکی توچال، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی شمشک، بام تهران، بوستان پرواز، پارک جنگلی پردیسان، بوستان گفتگو و پارک کوهسار را هم برای مسافران روز های برفی و سرد سال دارد.

شاید بدتان نیاید که بعد از بازدید از جاذبه های سردسیری شهر تهران سری به استان البرز بزنید.

البرز

نام سی و یکمین استان کشورمان البرز است. این استان از ۶ شهرستان به نام های ساوجبلاغ، نظرآباد، کرج، اشتهارد، طالقان و فردیس تشکیل شده است.

«دیزین» یکی از مهمترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می شود که در کرج قرار دارد. این پیست، اولین پیست اسکی در ایران است که توسط فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی تایید و بین المللی شده است و البته بهترین زمان برای اسکی در پیست دیزین از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

 

«خور» هم نام یکی دیگر از پیست های اسکی استان البرز است. در نزدیکی سد امیرکبیر و در کنار روستای تاریخی خور، این پیست اسکی قرار دارد که برای رسیدن به این پیست اسکی در ۲۳ کیلومتری کرج-چالوس، باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پیمود و از روستاهای ارنگه و جی گذشت.

پیست اسکی «خور» یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان کرج است.

اردبیل

اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی، جذابیت های مختلفی برای مسافران فصل های سرد سال دارد.  یکی از این جذابیت های گردشگری اردبیل، پیست اسکی «آلوارس» است که در روستای آلوارس و در ۳۰ کیلومتری سرعین قرار دارد.

پیست اسکی آلوارس از نظر وسعت، بزرگترین پیست اسکی ایران است. این پیست اسکی به بالابر و تله سیژ مجهز است.

در اینجا باید گفت اگر به استان اردبیل و پیست اسکی آلوارس سر زدید از آبگرم های سرعین غافل نشوید. «سرعین» شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل است که چشمه های متعدد آبگرمی دارد و نمی توان به همین راحتی از آن ها گذشت. همچنین از آبگرم های «سرعین» می توان به «گاومیش گلی» و «بش باجیلار» اشاره کرد.

پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان اردبیل است. این پیست اسکی در منطقه ای کوهستانی و در نزدیکی شهر اردبیل قرار گرفته است.

از ویژگی های مهم پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین، برگزاری مسابقات اسکی زمستانی در آن است. البته این پیست اسکی در تابستان نیز گردشگران زیادی را به سمت خودش می کشد.

پیست اسکی اندبیل خلخال نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان اردبیل است.

فارس

افرادی که در فصل های سرد و روز های برفی سال سری به استان فارس بزنند می توانند با سفر به شهرستان «سپیدان» دومین پیست اسکی بزرگ و بین المللی کشورمان را ببینند. این پیست اسکی با نام مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» شناخته شده است.

مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» در ۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز و ۱۵ کیلومتری شهر اردکان قرار گرفته که به صورت چهار فصل دایر می باشد.

پیست اسکی تربیت بدنی اردکان فارس یا پیست اسکی سپیدان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان فارس برای مسافران روز های برفی و سرد است. این پیست اسکی در ۹ کیلومتری مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» قرار گرفته است.

ارومیه

پیست اسکی خوشاکو که در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه قرار گرفته و یکی از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی برای گردشگران روز های سرد و برفی است. این پیست اسکی در منطقه راژان قرار دارد.

راژان روستایی از توابع بخش سیلوانا است.

بیجار

اگر از افرادی هستید که در فصل های سرد سال و روز های برفی به استان کردستان سفر می کنید، پیشنهاد ما برای شما این است که به شهر بیجار و پیست اسکی نسار سری بزنید. این پیست اسکی استثنایی ترین پیست اسکی کشور است، زیرا مشرف به شهر است و به آسانی می توان به آن دسترسی داشت.

دریاچه زریوار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان کردستان برای گردشگران فصل های سرد و روز های برفی سال است. سطح این دریاچه که در فاصله ۳ کیلومتری غرب (شهر مریوان) قرار گرفته است. این دریاچه در زمستان یخ می زند، اما نمی توان اطمینان چندانی به استحکام این لایه یخ کرد بنابراین بهتر است روی آن راه نروید.

چلگرد

پیست اسکی «چلگرد» یا پیست اسکی کوهرنگ در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته و در ۸۵ کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد که دسترسی به آن از طریق منطقه زاگرس امکان پذیر است. این شهر در گذشته با نام شوراب شناخته می شد.

یاسوج

یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد هم جاذبه ای برای گردشگران فصل های سرد و روز های برفی دارند. این جاذبه گردشگری با نام پیست اسکی «کاکان» شناخته می شود.

پیست اسکی «کاکان» در دامنه های رشته کوه زاگرس و در ۱۸کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته است.

استان های همدان، آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی، شهرکرد، اصفهان، زنجان و قزوین نیز با پیست های اسکی تاریک دره، سهند، شهمیرزاد، شیرباد، فریدونشهر، پاپایی، کاماهن، سقز و یام، مقاصد مناسبی برای سفر گردشگران فصل های سرد و روز های برفی به حساب می آیند.

نوشته در روزهای سرد سال، بهترین مناطق برف بازی کجاست اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *