در دیدار با سفیر اسپانیا/مونسان: موزه های مشترک بین کشورها ایجاد شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با سفیر اسپانیا با اشاره به این که یکی از راه‌های نشان دادن واقعیت‌ها، برگزاری موزه‌های مشترک بین کشورها است، گفت: مردم دنیا باید بدانند ایرانیان در تاریخ ریشه دارند و مهربان و صلح دوست هستند.

ایرنا: علی‌اصغر مونسان در دیدار با «ادواردو لوپز بوسکتس»، گفت: اقدامات موزه‌ای مشترک در فضای پرآشوب دنیای امروز از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به صلح کمک کند.
وی تصریح کرد: با موضوعات و اقدامات فرهنگی می‌توان ملت‌ها را به هم نزدیک کرد و به این وسیله ملت‌ها از همدیگر شناخت واقعی پیدا می‌کنند، کشور ما به ناحق تحت تبلیغات منفی و فشار اقتصادی قرار گرفته چراکه ما می خواهیم مستقل باشیم، یکی از ماموریت‌های مهم ما این است که واقعیت‌ها را نشان دهیم.
مونسان افزود: مردم دنیا باید بدانند ایرانیان در تاریخ ریشه دارند و مهربان و صلح دوست هستند، یکی از راه‌های نشان دادن این واقعیت‌ها، برگزاری موزه‌های مشترک است، از طریق این موزه‌ها مردم نسبت به هم شناخت پیدا می‌کنند، ملت‌ها به هم نزدیک می‌شوند و به برقراری صلح جهانی کمک می‌شود.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: برگزاری موزه‌های مشترک ایران با کشورهای مختلف در طول سال گذشته بسیار موفقیت‌آمیز بوده و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، مثلا نمایش آثار موزه ای ایران در کشور هلند با استقبال خیره کننده مردم این کشور مواجه شد و به طور متقابل شاهد استقبال ایرانیان از نمایش آثار موزه‌ای هلند در تهران بودیم.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران در کشور اسپانیا که از ۲۳ اسفند آغاز خواهد شد نیز با استقبال مردم اسپانیا همراه باشد.
مونسان گفت: زمینه‌های همکاری مشترک ایران و اسپانیا در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد، در حوزه میراث‌فرهنگی تبادل تجربیات در بخش کاوش و مرمت آثار تاریخی از جمله موضوعاتی است که دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: طرح تبدیل بناهای تاریخی زیر سطح یک به بخش خصوصی، احیاء و بهره‌برداری از این بناها چند سالی است که در ایران آغاز شده و منجر به ایجاد اشتغال و درآمد در بسیاری از شهرها شده است، این موضوع هم می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری مشترک باشد.
وی یادآور شد: کاوشگران و باستان‌شناسان ایتالیایی و آلمانی در بسیاری از پروژه های کاوش محوطه‌های تاریخی ایران مشارکت دارند و زمینه ورود باستان‌شناسان اسپانیایی نیز به این حوزه وجود دارد.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گفت: این سازمان آمادگی دارد یک رویداد بزرگ برای عرضه صنایع‌دستی در اسپانیا برگزار کند.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: اسپانیا یکی از کشورهای طراز اول در حوزه گردشگری است و ایران می‌تواند در حوزه آموزشی از تجربیات این کشور برای توسعه گردشگری استفاده کند، سند ملی توسعه گردشگری ایران در حال تدوین است و کارشناسان اسپانیایی می‌توانند در این بخش هم تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند.

**نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران در شهر آلیکانته اسپانیا

همچنین در این دیدار سفیر اسپانیا در تهران گفت: اسپانیا آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با ایران همکاری داشته باشد.
«ادواردو لوپز بوسکتس» افزود: باستان‌شناسان اسپانیایی سال گذشته در چندین همایش و رویدادی که در این زمینه در ایران برگزار شد، حضور فعال داشتند، همچنین در زمینه احیای بناهای تاریخی با صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی تفاهم‌نامه ای امضا شده است.
سفیر اسپانیا در ایران با ابراز خوشنودی از برپایی نمایشگاه آثار موزه‌ای ایران در شهر آلیکانته اسپانیا گفت: خوشحالیم که این نمایشگاه به زودی افتتاح می‌شود و مردم اسپانیا می‌توانند با تاریخ و تمدن ایران آشنا شوند.

The post در دیدار با سفیر اسپانیا/مونسان: موزه های مشترک بین کشورها ایجاد شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *