خارجی‌ها ۳۰۰ میلیون دلار صنایع دستی ایران را صادر کردند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گفت: در ۹ ماه امسال ۴۹۰ میلیون دلار صنایع دستی ایران به خارج کشور صادر شده است.

ایسنا: «علی اصغر مونسان» در ادامه سفر خود به استان با حضور در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو با بیان این که توسعه زیلوبافی دو بعد اقتصادی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۹۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات صنایع دستی انجام شده است.

وی صادرات ۳۰۰ میلیون دلار صنایع دستی توسط گردشگران خارجی را از دیگر دستاوردهای ۹ ماهه امسال دانست و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده امسال بیش از شش میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان در ایران حضور داشتند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بخش گردشگری و صنایع دستی کشور توانسته به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان یک فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده است، گفت: در سال گذشته یکی از سازمان‌های اشتغالزای کشور میراث فرهنگی بوده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فراوان استان یزد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به این استان در سال‌های اخیر آمده‌اند و امیدواریم با ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد شاهد حضور گردشگران بیشتری در این شهرستان و استان یزد باشیم.‌

رییس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: هنر صنعت زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است و در این هنر خانواده‌های زیادی توانسته‌اند درآمدزایی کنند.‌

مونسان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی ۷۰ درصد فعالان و هنرمندان این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند و توانسته‌اند به خوبی در این حوزه فعالیت و نقش آفرینی کنند.

The post خارجی‌ها ۳۰۰ میلیون دلار صنایع دستی ایران را صادر کردند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *