حناچی:‌ ظرفیت‌های فرهنگی شهر را با رونق خانه‌های تاریخی افزایش می‌دهیم

شهردار تهران در قالب برنامه تهران‌گردی و بازدید از مناطق مرکزی پایتخت گفت:‌ ظرفیت‌های فرهنگی شهر را با رونق خانه‌های تاریخی افزایش می‌دهیم.

ایرنا: پیروز حناچی روز جمعه در ابتدا بازدیدی از پهنه فرهنگی رودکی داشت؛ پروژه ای که قرار است با اجرای آن پیاده راهی مقابل تالار وحدت ایجاد شود. این پروژه هم اکنون در حال اجراست.

در ادامه شهردار تهران به «کافه مارکوف» در خیابان خارک در کوچه شهرود رفت و در حاشیه بازدید از کافه، تاسیس این مکان را تجربه ای موفق دانست و گفت: سیاست شورا و شهرداری در زمینه اقتصاد، فرهنگی و مبتنی بر این است که خانه ها و ساختمان های قدیمی که ارزش میراثی دارند تبدیل به کافه موزه و گالری شوند. با این اقدام، تحرکی در حوزه اقتصاد فرهنگی ایجاد می شود چراکه این اماکن قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارند.
شهردار تهران افزود: مدیریت شهری از فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می کند. شاید در گذشته تلاش بر این بود تا این ساختمان ها به مراکز تجاری تبدیل شوند، اما ما می خواهیم این اماکن بیشتر کاربرد فرهنگی داشته باشند و پتانسیل های فرهنگی شهر را با این خانه ها افزایش دهیم.
شهردار تهران در ادامه از ساختمان در حال ساخت «منشی باشی» در خیابان نوفل لوشاتو بازدید و پس از آن به خیابان لاله زار رفت و با کسبه و اهالی محل گفت وگو کرد.
در این تهران‌گردی شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی را همراهی کردند.
همچنین، در حاشیه بازدید شهردار تهران از ساختمان «منشی باشی» گروه تهران‌گردی احمد مسجد جامعی نیز به این گروه پیوستند.

هرگونه تغییر کاربری در خیابان لاله زار با هماهنگی اصناف و کسبه صورت می گیرد

حناچی در حاشیه برنامه تهران گردی و حضور در خیابان لاله زار در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی خیابان لاله زار در طرح تفصیلی شهرداری تهران دیده شده است. واقعیت این است که خیابان لاله زار، میدان امام خمینی (ره)، خیابان باب همایون، خیابان داور و بازار پهنه فرهنگی مرکز تهران محسوب می شوند و به همین دلیل به دنبال احیای ظرفیت فرهنگی این مناطق هستیم.
وی با بیان اینکه خیابان لاله زار قدیمی ترین خیابان تهران است و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد، ادامه داد: در ابتدا به دنبال تشویق کسبه و ساکنان خیابان برای مرمت ساختمان ها به سبک قدیم هستیم. همچنین شهرداری تهران می کوشد پیاده‌روهای این خیابان را بهسازی کند، البته در این مورد تاکید بر این است که مشکلی برای کسبه محل ایجاد نشود.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه هدف ما این است تا ظرفیت های فرهنگی خیابان لاله زار را فعال کنیم، تصریح کرد: خیابان استقلال استانبول که شبیه خیابان لاله زار تهران است، در استانبول موتور محرکه ی اقتصاد فرهنگی برای شهر محسوب می شود. ما هم به دنبال ایجاد چنین ظرفیتی برای خیابان لاله‌زار هستیم. در همین راستا، ابتدا بهسازی کف پیاده رو و حذف عوامل بصری نامتناسب با شرایط فرهنگی خیابان در دستور کار قرار دارد. شهرداری برای این اقدامات هزینه زیادی صرف نمی کند چراکه بیشتر این فعالیت ها به وسیله مالکین محل انجام می شود.
حناچی در پاسخ به این سوال که آیا انجام این اقدامات مشکل تردد ایجاد نخواهد کرد، گفت: به هر حال زمانی که کاربری خیابان را فرهنگی کنیم، در تردد خودروها تغییراتی ایجاد خواهد شد، البته تلاش می کنیم این موضوع را حل کنیم. شاید پس از اجرای این طرح خودروهای کم تری امکان تردد در این خیابان را داشته باشند اما همه این موارد با هماهنگی اصناف و کسبه اجرا خواهد شد.
وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا در پهنه لاله زار، ساختمان و سینمای جدیدی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: اجازه دهید این کار انجام شود، بعد آن را اعلام می‌کنیم.

The post حناچی:‌ ظرفیت‌های فرهنگی شهر را با رونق خانه‌های تاریخی افزایش می‌دهیم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *