ثبت ۵۰۰ هزار بازدید از مجموعه سعدآباد در پاییز ۹۷

در پاییز 1397، حدود 500 هزار نفر- بازدید از موزه ها و کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد 40 درصدی و نسبت به پاییز 1395 رشد 50 درصدی داشته است.

ایرنا: در این میان کاخ موزه سبز با نزدیک به 70 هزار بازدید، موزه اتومبیل های سلطنتی با بیش از 50 هزار و موزه پوشاک سلطنتی با 33 هزار بازدید به ترتیب پربازدیدترین موزه های این مجموعه در پاییز امسال بودند و کاخ موزه ملت در مهرماه پذیرای 20 هزار بازدیدکننده بود و از آبان ماه تاکنون در دست مرمت است.
از مجموع بازدیدهای به ثبت رسیده از مجموعه سعدآباد در پاییز امسال، 20 هزار مورد توسط بازدیدکنندگان خارجی صورت پذیرفته است.
همه ساله در پاییز، فصل برگ ها و رنگ ها، مجموعه سعدآباد پذیرای گردشگران و هنرمندان بسیاری است که برای دیدن طبیعت کم نظیر، شاهکارهای معماری، تاریخ و هنر معاصر به این مجموعه فرهنگی تاریخی مراجعه می کنند.
به گزارش ایرنا، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد شامل مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌هایی است که در دربند، شمالی‌ترین و خوش آب و هواترین منطقه تهران در زمینی به مساحت 110 هکتار بنا شده ‌است.
مجموعه سعدآباد، چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه به شکل موزه درآمد ولی با این وجود، یکی از کاخ های فعلی ریاست جمهوری برای ملاقات های رسمی در این مجموعه قرار دارد.

The post ثبت 500 هزار بازدید از مجموعه سعدآباد در پاییز 97 appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *