ثبت‌نام یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر برای اربعین

معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر متقاضی سفر اربعین خبر داد و تاکید کرد: از هزینه ثبت‌نام اربعین نفعی نمی‌بریم.

ایسنا: اکبر رضایی یادآور شد: تمام کسانی که ثبت‌نام آن‌ها در سامانه «سماح» قطعی شود از خدمات بیمه درمانی و پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

او فعالیت در حوزه خدمت‌رسانی به زائران را وظیفه ذاتی سازمان حج و زیارت دانست و تاکید کرد: سازمان حج در ایام اربعین حسینی هرگز نگاه انتفاعی ندارد و تنها به دنبال خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است، از این رو تمام امکاناتی را که در عتبات داریم در این روزها برای زائران اربعین استفاده خواهیم کرد.

او یادآور شد: سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی در تلاش است تا همان نگاه ستادی حج را در عتبات اجرایی کند، بنابراین مدیر عملیات این سازمان در اربعین حسینی انتخاب و به همه مدیران معرفی شد تا از این طریق بتوانند فعالیت خود را سازماندهی و ساماندهی کنند.

رضایی به موضوع بیمه زائران در اربعین اشاره کرد و افزود: نام‌نویسی در سامانه سماح بسیار مهم است، از همه زائران درخواست می‌کنیم به منظور بهره‌مندی از خدمات درمانی و پزشکی حتماً در این سامانه نام نویسی کنند تا در روند خدمت‌رسانی به آن‌ها دچار مشکلی نشویم.

او همچنین از تبلیغات غیرواقعی برخی رسانه‌ها علیه سازمان حج و زیارت انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه همزمان با نام‌نویسی زائران اربعین، برخی افراد شروع به تبلیغات غیرواقعی علیه سازمان حج کردند، این درحالی است که سازمان حج هیچ‌گونه انتفاعی از هزینه‌ها ثبت‌نام نمی‌برد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت افزود: با وجود تبلیغات غیرواقعی که علیه سامانه سماح و سازمان حج شد، خوشبختانه طبق آمار تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که امیدواریم سایر زائران نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

The post ثبت‌نام یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر برای اربعین appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *