تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت

در حالی‌که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما با نرخ‌های بالاتر از آذر سال ۱۳۹۷ تخلف است، سازمان هواپیمایی قیمت‌های تیرماه ۱۳۹۸ را ملاک عمل خود می‌داند و بر اساس آن به مسافران سرویس می‌دهد.

ایسنا: آخرین نرخ نامه مصوب منتشر شده در سایت سازمان هواپیمایی (تیرماه ۱۳۹۸) قیمت بلیت پروازهای داخلی را مشخص کرده و برای آن حداقل و حداکثرهای در نظر گرفته است که این بلیت‌ها از حداقل ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان شروع می‌شود.

براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته قیمت بلیت پروازهای داخلی ایرلاین‌های مختلف از تهران به مقصد شهرهای پرتردد و برعکس در هفته جاری (قبل و بعد از تعطیلات اخیر) پایین تر از نرخ نامه مصوبی است که در سایت سازمان هواپیمای منتشر شده است.

به عنوان مثال قیمت مصوب بلیت پرواز تهران – اصفهان ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان به عنوان کف و ۶۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان به عنوان سقف در نظر گرفته شده و حداقل نرخ بلیت تهران – مشهد از ۲۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۷۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، قیمت بلیت پرواز تهران – اصفهان امروز و روزهای پیش رو از ۲۴۶ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۶۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان نیز می‌رسد اما در هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های معتبر خرید و فروش بلیت هواپیما قیمت این سفر بالاتر از سقف در نظر گرفته شده نیست. همچنین قیمت بلیت پرواز تهران – مشهد از حدود ۱۹۰ هزار تومان تا حدود ۵۱۴ هزار تومان متغیر است و باز هم بررسی‌های صورت گرفته از سایت‌های معتبر خرید و فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد که نرخ این بلیت بالاتر از نرخ نامه مصوب منتشر شده نیست.

لازم به توضیح است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان امروز اعلام کرده که در تیر ماه سال جاری نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکتهای هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار، افزایش یافته و نرخهای جدید به اجرا گذاشته شده است. این سازمان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما به قیمت بالاتر از نرخهای آذر ماه ۱۳۹۷ تخلف است.

The post تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *