تسهیلات بازار اجاره از تیرماه ارائه می‌شود/ جزئیات پرداخت وام به سازندگان مسکن

بخشی از بسته جدید مسکنی مربوط به ساماندهی بازار اجاره است که امیدواریم تا تیر ماه ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه خوشبختانه هنوز استقبال خوبی از تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم صورت می گیرد، اظهار کرد: هفته گذشته بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات خرید صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان ارائه شد.

وی گفت: این میزان تسهیلات برای خرید واحد مسکونی در مناطق متوسط شهر کافی نیست، اما تسهیلات خرید مسکن نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و رقم بسیار مناسبی است.

مدیرعامل بانک مسکن به پرداخت تسهیلات مسکن برای سازندگان واحد‌های مسکونی اشاره کرد و افزود: سازندگان سنتی ۷۰ میلیون تومان، صنعتی سازان ۱۱۰ میلیون تومان و آن دسته از سازندگانی که به شیوه فناوری‌های نوین به ساخت واحد مسکونی می پردازند ۱۷۰ میلیون تومان از سوی بانک مسکن دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:موانع پیش روی تعیین سقف و کف قیمتی بازار اجاره/ هیچ سامانه‌ای برای بازار اجاره طراحی نشده است

انارکی با بیان اینکه بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات خود را در حوزه مسکن پرداخت می‌کند، بیان کرد: بیشترین فعالیت این بانک در حوزه مسکن است و این موضوع را باید بانک مرکزی به سایر بانک‌ها هم تکلیف کند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مرکزی باید سهم بخش مسکن در تسهیلات بانکی را برای همه بانک‌ها تقسیم‌بندی کند تا این سهم که در حدود ۷ تا ۸ درصد است به ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی به بسته جدید مسکنی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: چندی پیش جلسه‌ای در خصوص قالب بسته‌های جدید مسکن با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم و قرار شد تمامی مشاوران و مدیران نظرات خود را ارائه دهند و ما امیدواریم بسته جدید مسکنی در این هفته نهایی شود.

انارکی تصریح کرد: تصور می‌کنیم که ارائه بسته جدید مسکنی برای حوزه مسکن مثمر باشد، بسته‌های جدید، حوزه عرضه و تقاضای مسکن را پوشش می‌دهند و ما در این بسته ایده‌هایی را برای بازار رهن و اجاره هم در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: بخشی از این تسهیلات مربوط به مصوباتی از سوی دولت است و بخش دیگری را باید بانک مرکزی و سازمان بوس و اوراق بهادار ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در این تسهیلات، بسته‌ای هم برای بازار اجاره در نظر گرفته‌ایم، افزود: امیدواریم قسمتی از این بسته که مربوط به ساماندهی بازار اجاره است تا تیر ماه ارائه شود.

انارکی درباره ارایه تسهیلات با نرخ سود صفر درصد گفت: این تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است و در واقع نرخ سود آن ۹ درصد است این در حالیست که منابع بانک مسکن ۱۸ درصد است و منابعی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود صفر درصد است بنابراین میانگین آن‌ها ۹ درصد می‌شود.

The post تسهیلات بازار اجاره از تیرماه ارائه می‌شود/ جزئیات پرداخت وام به سازندگان مسکن appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *