تا نوروز/سفر به دشت شقایق

فرصت کمی تا آغاز تعطیلات عید نوروز باقی‌مانده و برای یک سفر مفید و متفاوت در این ایام، چه بهتر که زودتر مقصد خود را انتخاب کنیم. در فرصت باقی‌مانده هر روز یک جاذبه را در پهنه وسیع ایران معرفی خواهیم کرد.

دنیای اقتصاد: مبنای معرفی این جاذبه‌ها که از میان جاذبه‌های ملموس و ناملموس هستند، بکر بودن، دور بودن نسبت به مرکز، اهمیت، متفاوت بودن و… است. برای آنکه بیشتر از این جاذبه‌ها بدانید، می‌توانید رد آنها را در اینترنت جست‌وجو کنید.

برای گردش و تفریح نوروزی استان سمنان را نادیده نگیرید. این استان و گوشه و کنارش پُر است از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر که به تماشا نشستن آنها هم خالی از لطف نیست؛ استانی که در تلاقی کویر و جنگل قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا جاذبه‌های طبیعی زیادی را در این فضا ایجاد کند. از جمله دیدنی‌های این منطقه دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش است که در بهار پُر از شقایق می‌شود و تابستان پُر از آفتابگردان؛ دشتی که به دلیل دارا بودن آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های درختان جنگلی در اطراف‌اش می‌توانید زمان زیادی را در آنجا بگذرانید.

برای رسیدن به این دشت لازم است به شهر میامی که در سمت شمال جاده جاجرم قرار دارد برسید. بعد از آن باید مسیرتان را به سمت دشت کالپوش تغییر دهید. دشت زیبا و خوش آب و هوایی که حتما شما را با خود همراه خواهد کرد. کالپوش تنها به یک دشت خوش آب‌و‌هوا خلاصه نمی‌شود. بلکه با رفتن به این منطقه زیبای سمنان می‌توانید علاوه بر بهره بردن از طبیعت بکر به کاروانسراهای تاریخی در مسیر مانند کاروانسرای بهدشت، میامی، سپنج یا جهان آباد و موزه میامی هم سری بزنید. جاذبه‌های تاریخی که دیدن‌ آن خالی از لطف نخواهد بود و برای ساعاتی شما را سرگرم خواهد کرد. برای اقامت هم کافی است سری به روستاهای اطراف این دشت بزنید و چند روزی را مهمان خانه‌های روستایی بکر این منطقه باشید. غذاهای محلی و صنایع‌دستی مانند جاجیم بافی، لاک‌تراشی و سوزن‌دوزی از جمله سوغات‌هایی است که از این نقطه ایران می‌توانید به یادگار داشته باشید.

The post تا نوروز/سفر به دشت شقایق appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *