به شهر تاریخی بهار برویم

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا برای تماشای جاذبه‌های گردشگری ایران به شهر‌های مختلف کشورمان سفر کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نوروز بهترین فرصت برای سفر و آشنایی با نقاط مختلف کشورمان است. ایام نوروز فرصتی است که ما می‌توانیم با کمی برنامه‌ریزی و همراهی با اعضای خانواده سفری ارزان‌قیمت به شهر‌های مختلف کشورمان داشته باشیم و از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنیم. ما در این سفر می‌توانیم با آداب و رسوم مردم خطه‌های مختلف کشورمان آشنا شویم و زیباترین لحظه‌ها و خاطرات را برای خودمان و دیگران رقم بزنیم.

بهتر است بدانیم که سفر از زمانی شروع می‌شود که از خانه‌ بیرون می‌ رویم, پس بهتر است در طول سفر خودمان را از دیدن هر چه بهتر محیط اطراف محروم نکنیم و برای استراحت هم که شده لحظاتی را در دل طبیعت بگذرانیم البته بهتر است که در این لحظات به طبیعت سلامی دوباره کرده و به آن احترام بگذاریم.

بهار

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از شهر‌های استان همدان با نام بهار شناخته می‌شود. این شهر تاریخی در گذشته با استناد بر مدارک موجود میزبان افراد برجسته‌ای، چون جعفرخان زند (پدر لطفعلی خان زند و یکی از فرمانروایان زندیان)، ستارخان (سردار ملی) و باقرخان (سالار ملی) بوده است. شهر بهار از گذشته تا به حال با دشت‌هایش به شهرت رسیده است. یکی از دشت‌های این شهر با نام دشت کوزه‌کولان شناخته می‌شود. دشت کوزه‌کولان جلگه‌ای است که در گذشته بر سر راه مسیر ارتباط پایتخت کشور ماد‌ها به سمت مغرب و جنوب غربی ایران یعنی سرزمین‌های شوش، بابل، کد و سومر قرار داشت.

دشت قرق یکی دیگر از دشت‌های شهر بهار است. تا چند دهه اخیر در این دشت تالابی وجود داشت که در دوره هخامنشی با نام دریاچه زراومند و در عصر ساسانیان با نام بهرام‌آوند شناخته می‌شد. در گذشته باتلاقی هم در این دشت وجود داشته است که به استناد برخی از متون کهن بهرام گور همراه اسبش در این باتلاق عمیق فرو رفت و تلاش‌ها برای یافتن او نتیجه‌ای نداشت.

The post به شهر تاریخی بهار برویم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *