بهترین ‌هتل‌ های کاشان کدام است؟

کاشان، مقصد خیلی‌ها در فصل‌های مختلف سال است که هرکدام با هدف خاصی به این شهر سر می‌زنند. یا مهمان گلابگیران اردیبهشتی‌اش می‌شوند یا در هر فصلی از سال مبهوت زیبایی بناهای کاهگلی‌اش.

برای آنهایی که حرفه‌ای سفر می‌کنند، تعریف بهترین اقامتگاه، تعریفی گسترده است، اما همه اتفاق نظر داریم که هتل یا اقامتگاه خوب، جایی‌ست که خدماتش خوب باشد و به بخشی از خاطره جدانشدنی سفر تبدیل شود. بهترین هتل ‌های کاشان هم که ما درباره‌شان نوشته‌ایم، از این قاعده مستثنی نیستند.

سرای عامری‌ها

سرای عامری ها

بیشتر آنهایی که به شهرهای سنتی مثل کاشان سفر می‌کنند، دلشان می‌خواهد در هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی بمانند که تاریخی‌اند و آنها را به دوران گذشته می‌برد. برای این دسته، پیشنهاد ما اقامتگاه سنتی سرای عامری‌هاست.

سرای عامری‌ها، اقامتگاه پنج‌ستاره‌ای در بافت سنتی کاشان است و هرچند جزو خانه‌های تاریخی این شهر و مربوط به دوره زندیه است، اما با نوسازی اساسی، حالا دارای تجهیزات مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

بسیاری از آن‌هایی که خانه عامری‌ها را به عنوان اقامتگاه انتخاب کرده‌اند، می‌گویند دیدن سرای عامری‌ها آنها را با بخش عمده‌ای از تاریخ کاشان آشنا کرده است. سرداب، شاه‌نشین، آینه‌خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض خانه و دو بادگیر تنها بخشی از دیدنی‌های یکی از بهترین هتل‌ های کاشان است.

خانه عامری‌ها که نامش در فهرست ۲۵ هتل برتر خاورمیانه جا گرفته است، از چند خانه متصل و تو در تو تشکیل شده و دیدن قسمت‌های مختلفش ساعات زیادی را از بازدیدکننده می‌گیرد.

امکانات: نگارخانه ملک‌اشعرا، نگارخانه سهراب سپهری، تالار همایش مقتدایی و قالی‌سرا، بخشی از مجموعه‌های فرهنگی بناشده در هتل عامری‌ها هستند. سالن اسپا، رستوران، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت، اتاق ویژه معلولین از دیگر امکانات این هتل محسوب می‌شود.

قیمت: اتاق‌های سرای عامری‌ها به شاه نشین، اعیانی و کاشانه‌های دو نفره تقسیم شده‌اند. گران‌ترین اتاق این هتل، برای یک شبانه‌روز یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزارتومان قیمت دارد و یک اتاق دو تخته آن را می‌توان با قیمتی حدود ۷۳۵ هزار تومان برای یک شب رزرو کرد.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم. فاصله این هتل تا مرکز شهر ۵ دقیقه، ‌تا فرودگاه  ۳۰ دقیقه و تا ایستگاه راه آهن ۱۵ دقیقه است.

اقامتگاه سنتی مرشدی

خانه سنتی مرشدی

این خانه سنتی که حالا یکی از هتل‌های به نام کاشان محسوب می‌شود،‌ قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و در زمره بهترین هتل ‌های کاشان محسوب می‌شود. اقامتگاه سنتی خانه مرشدی مثل سرای عامری‌ها در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و حالا چهارستاره دارد. اتاق‌های اقامتگاه سنتی مرشدی، مزین به فرش‌های دستباف قدیمی است و خود این فرش‌ها، جزو جاذبه‌های این خانه محسوب می‌شود.

امکانات هتل: خانه تاریخی مرشدی علاوه بر اتاق‌های مجهز به حمام سنتی، سوئیت‌هایی مجهز به آشپزخانه شخصی دارد که کار  مسافران را برای تهیه غذا راحت می‌کند.

از مزیت‌های دیگر خانه مرشدی برگزاری تورهای ویژه کویر، کاشان‌گردی و خدمات ماساژ است، به اضافه کارگاه فرشی که دارهای قالی در آن برپاست و فرش‌های هزار رنگ و نفیس در آن بافته می‌شود. اینترنت پرسرعت، چایخانه و شربتخانه، پارکینگ، خدمات ماساژ، حوض سنتی، فضای سبز اختصاصی  و خزینه سنتی، از دیگر امکاناتش است.

قیمت: هزینه یک شب اقامت در اتاق دوتخته تویین به همراه صبحانه در خانه مرشدی ۳۷۰ هزارتومان است.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان ملا‌ حبیب‌اله شریف،کوچه بوستانی

اقامتگاه خانه مرشدی ۲ ( ادیب ) کاشان

خانه مرشدی 2

خانه ادیب، فاز دوم خانه مرشدی است که آن‌هم مثل خانه مرشدی ۱، قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و پس از آنکه در سال ۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت، به اقامتگاهی برای مسافران تبدیل شد.  معماری منحصر به فرد و استفاده از عتیقه‌های کمیاب در دکوراسیون و طراحی این اقامتگاه و همچنین فرش‌های دستباف نفیس، جزو جذابیت‌های این خانه به شمار می‌رود.

امکانات: ‌فروشگاه، کافی شاپ، ترانسفر رایگان به رستوران مرشدی، اینترنت پر سرعت، تلویزیون، صبحانه ویژه، تورهای کاشان‌گردی، روم سرویس، ‌اینترنت محدود، فضای سبز و خدمات باربری از امکانات این اقامتگاه محسوب می‌شود.

قیمت: هزینه رزرو یک اتاق دو نفره به همراه صبحانه در این هتل ۴۱۰ هزارتومان است.

آدرس:‌ کاشان، میدان کمال الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی. از خانه ادیب تا ایستگاه راه آهن ۱۳ دقیقه، تا چشمه سلیمانیه ۲۰ دقیقه، تا خانه تاریخی عباسیان ۵ دقیقه با ماشین، تا باغ فین ۱۹ دقیقه با ماشین و تا حمام تاریخی سلطان امیراحمد ۴ دقیقه راه است.

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

مهینستان راهب

این خانه که یادگار دوران قاجار است، حالا از اقامتگاه‌های سنتی شهرکویری کاشان محسوب می‌شود. مهینستان راهب  از سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط خدمه تشکیل شده است و اینطور معروف است که خانمی به اسم مهین خانه را خریده و دست به بازسازی‌اش زده و برای همین اسم مهینستان است.

از جذابیت‌های اقامت در اینجا را زندگی در مکانی سنتی با امکاناتی کاملا مدرن بر می‌شمارند. مرمت خانه شاه یلانی یا مهین سرای راهب سال ۱۳۸۹  آغاز  و در سال ۱۳۹۳ به اتمام رسید.  این اقامتگاه که  در مرکز محله قدیمی درب باغ کاشان واقع شده، از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی انتخاب شده.

امکانات:‌ گشت درون شهری، اینترنت، صندوق امانات، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و لباسشویی

قیمت: هزینه یک شب اقامت در اتاق دو تخته این اقامتگاه به همراه صبحانه ۶۰۰هزار تومان است.

آدرس:‌ کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱٫ هتل مهینستان راهب به بیشتر آثار تاریخی کاشان از جمله خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، باغ فین و بازار تاریخی کاشان نزدیک است.

اقامتگاه سنتی سرای امیر کاشان

اقامتگاه سنتی سرای امیر

اگر دلتان اقامت در یک خانه سنتی بی‌ریا را می‌خواهد، پیشنهاد ما اقامتگاه سرای امیر کاشان است.  این اقامتگاه که گرمایش زمستانی آن کرسی سنتی است، خانه‌ای به جا مانده از دوران پر هیاهوی قاجار است و عمر بنای آن به ۱۵۰ سال می‌رسد. حالا یک سال از بازسازی این اقامتگاه سنتی می‌گذرد و از سال ۱۳۹۷ میزبان مسافران کویر دوست است.

مدیران این اقامتگاه برای حفظ سنت‌ها، اتاق‌ها را بدون تلویزیون و یخچال اجاره می‌دهند و تنها یک یخچال عمومی در هتل موجود است.  اقامتگاه سرای امیر کاشان دارای ۸ اتاق است و اتاق‌های طبقه پایین آن فاقد حمام‌اند.

امکانات: صندوق امانات،‌ امکان شارژ وسایل الکترونیکی، رستوران، لاندری، خدمات باربری و خدمات تور کاشان‌گردی

قیمت: هزینه اقامت در یک اتاق دو تخته آن به همراه صبحانه ۲۳۱هزار تومان است.

آدرس:‌ کاشان، خیابان فاضل نراقی، فرهنگ سوم، پلاک ۵٫

اقامتگاه سنتی سرای ملک کاشان

اقامتگاه سنتی سرای ملک

سرای ملک کاشان یک اقامتگاه بوم‌گردی است که عمری ۱۰۰ ساله دارد. این بنای به یادگارمانده از دوره قاجار، از خشت و گل ساخته شده و شیشه‌های رنگی کار شده در پنجره‌هایش یادآور خاطرات و نوستالژی بسیاری از ما محسوب می‌شود.

این اقامتگاه دارای ۸ اتاق با سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است و اتاق ترنج، محراب، نیلوفر، زنبق، اشرفی، اسلیمی، شاه عباسی و خلوت‌سرا، نام‌های این ۸ اتاق است.

امکانات: تور کاشان‌گردی، اینترنت، لاندری، خدمات تهیه بلیط و رستوران

قیمت: برای اقامت در یک اتاق ۲ تخته سرای ملک به همراه صبحانه باید ۳۸۰ هزار تومان پرداخت کرد.

آدرس: خیابان شهید رجایی، خیابان آیت الله مدنی، کوی فخر آور.

هتل نگارستان کاشان

هتل نگارستان کاشان

تا اینجا به شما اقامتگاه‌های سنتی کاشان را معرفی کردیم. اما هتل نگارستان، از هتل‌های مدرن کاشان است. این هتل ۳ ستاره دارای اتاق‌هایی با امکانات نسبتا مدرن است. هتل، در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده و برای مسافرینی که تمایلی برای اقامت در سراهای سنتی ندارند، گزینه مناسبی است. این هتل دارای ۵۶ اتاق است.

امکانات: رستوران، فست فود، رستوران فرنگی، ماساژ غیررایگان، پارکینگ روباز

قیمت: برای اقامت یک شبه در یک اتاق دو تخته این هتل به همراه صبحانه باید مبلغی معادل  ۳۳۷ هزارتومان پرداخت کنید.

از دیگر بهترین هتل های کاشان

اقامتگاه سنتی سرای درب باغ کاشان

اقامتگاه سنتی آریانا اسپا

اقامتگاه سنتی آمیرزا

اقامتگاه سنتی خانه منوچهری

این قیمتها مربوط به اردیبهشت ۱۳۹۸ است. 

نوشته بهترین ‌هتل‌ های کاشان کدام است؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *