بهترین مراکز خرید بلغارستان کجا هستند؟از برندها تا حراجی‌ها

“واسیلی گندوف” وقتی سینمای بلغارستان را متحول کرد و شد نماد فیلم‌سازی بلغارستان، شاید فکرش را هم نمی‌کرد روزی در کنار مراکز خرید بلغارستان سینماهای IMAX فیلم‌های او را با کیفیت بالا نشان دهند و مردم بعد از خرید به تماشای فیلم‌هایش بنشینند.

مراکز خرید بلغارستان

در بلغارستان از کجا چی بخریم؟

◊ مرکز خرید صوفیه (Mall of sofia)
در خیابان‌های صوفیه قدم می‌زنید و ناگهان باران شروع به باریدن می‌کند و شما دوست دارید در یک مرکز خرید سرپوشیده خوب باشید که بتوانید تا بند آمدن باران در آن‌جا بچرخید و از خرید لذت ببرید، خب مرکز خرید صوفیه همان چیزی‌ست که دنبالش بودید! یک مرکز خرید جمع‌و‌جور و خوب.

مرکز خرید صوفیه بلغارستانمغازه‌های جواهرفروشی این مرکز خرید مورد توجه کاربران تریپ‌ادوایزر قرار گرفته است.

برند آدیداس (Adidas)، اچ‌اند‌ام (H&M) و چندین برند دیگر در این مرکز خرید شعبه دارند. مک‌دونالد، ساب‌وی و KFC نیز از دیگر برندهای معروف غذایی‌ست که می‌توانید در آن‌ها شام یا عصرانه بخورید. معروفیت این مرکز خرید به علت سینمای IMAX کنارش است چون فیلم‌های روز دنیا در آن‌جا با کیفیت عالی پخش می‌شوند.

◊ مرکز خرید سردیکا (Serdika mall)
به قول کاربران تریپ‌ادوایزر: “اینجا همه‌چیز دارد غیر از سینما”. مراکز خرید بلغارستان شاید بزرگ نباشند اما سعی کرده‌اند همه‌چیز را در خود جای دهند. مرکز خرید سردیکا با ماکت دایناسوری که درونش وجود دارد شناخته می‌شود. این دایناسور برای کودکان بسیار جذاب است و کسی نمی‌تواند چشم از آن بردارد.

مرکز خرید سردیکا صوفیهاین مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

معماری و رنگ طلایی که در زیر نور خورشید مانند فلس اژدهاست، شما را به اینجا می‌کشاند تا از حراجی‌های لباس این مرکز خرید دیدن کنید و برای خود کت‌و‌شلوار، لباس مجلسی یا حتی لیاس راحتی بخرید. چه خریدتان از برندهای معروف باشد چه برندهای گمنام، اینجا ارزشش را دارد.

برای خرید سبزیجات تازه، گوشت قرمز و گوشت سفید، شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه به Tsentralni Hali بروید. اینجا رستوران و کافه‌های بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها وقت بگذرانید و غذاهای خوشمزه بلغاری بخورید.

بازار در بلغارستان

◊ ژنسکی پازار یا بازار بانوان (Zhenski Pazar Women’s Market)
چرا نام این مرکز خرید را بازار بانوان گذاشتند هنوز معلوم نیست، شاید از بانوانی که وسایل مورد نیاز آشپزی را از اینجا می‌خریدند، آمده باشد و شاید از بانوان هنرمندی که محصولات‎شان را برای فروش به این بازار می‌آورند، باشد. به هرحال برای خرید ارزان خشکبار، میوه و سوغاتی و صنایع دستی به این بازار بروید.

بازار بانوان صوفیه بلغارستاناین بازار را اخیرا بازسازی کرده‌اند و چهره جدیدی به آن داده‌اند

وقتی به این بازار می‌روید مواظب جیب‌برها باشید چون آن‌ها در این محل‌های شلوغ در کمین هستند. وقتی میوه می‌خرید گول ظاهر میوه‌های خوب و خوشمزه روی پیش‌خوان را نخورید و حتما میوه‌هایی که می‌خرید را همان موقع چک کنید، چون فروشنده‌ها میوه‌های فاسد و خراب را هم قاطی سالم‌ها به شما می‌فروشند. به دکه‌های غذاهای خیابانی بازار بانوان که می‌روید اگر منوی انگلیسی نداشتند یا قیمت دقیق را به شما نگفتند اصلا از آن‌ها خرید نکنید، چون در آخر با یک صورت‌حساب سنگین رو‌به‌رو می‌شوید. 

◊ مرکز خرید گرندمال (Grand Mall)
مرکز خریدی بزرگ در شهر وارنا که می‌توانید در آن همه کاری انجام دهید؛ از دیدن فیلم‌های روز در سینمای IMAX تا بولینگ. این مرکز خرید به دلیل چند چیز در بین توریست‌ها معروف شده است. اول برندهای معروفی مانند اچ‌اند‌ام (H&M)، ریبوک (Reebok)، زارا (Zara) و … در این مرکزز خرید شعبه دارند. دوم مجسمه‌های چوبی عجیب و غریب و گل‌ها و پروانه‌های آویزان از سقف که نمای خاصی به طبقات گرندمال داده است.

مرکز خرید گرندمال وارناآرم گرندمال شبیه لوگوی گوگل است

سوم مرکز بازی گرندمال، موزه Retro و سینمای IMAX که نهایت سرگرمی را برای شما رقم می‌رند. موزه Retro از دیدنی‌های شهر وارنا است که بیشتر توریست‌ها برای دیدن ماشین‌های قدیمی و وسایل دوره کمونیستی از آن‌جا بازدید می‌کنند. مراکز خرید بلغارستان سراسر سرگرمی و شادی است.

◊ لالی‌پاپ (lollipop)
در این مغازه کوچک به دوران کودکی خود بازگردید و بوی شکلات و آب‌نبات کشی شما را دیوانه خواهد کرد. لالی‌پاپ در شهر وارنا توسط یک زوج مودب و مهربان اداره می‌شود. آن‌ها برای کودکان و بزرگسالان کارگاه‌های تولید آ‌ب‌نبات خانگی دارند که پر از شور و هیجان است اما قبلش باید زمان و روزی کارگاه را با آن‌ها هماهنگ کنید.

کودکان شما عاشق اینجا خواهند شد

شاید با خود بگویید چرا باید به لالی‌پاپ بروم؟ باید بگوییم برای خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان. صاحبان مغازه هیچ‌گاه شما را مجبور به خرید نمی‌کنند و می‌گذارند با خیال راحت در مغازه‌اشان بچرخید و شکلات و آب‌نباتی که دوست دارید را پیدا کنید. در حالی که شما در حال انتخاب هستید، آن‌ها نیز در حال درست کردن آب‌نبات هستند.

سوغاتی بلغارستان

سوغاتی از بلغارستان چی بخرم؟

◊ روغن گل‌سرخ
این روغن سوغاتی اصلی بلغارستان است. این روغن درون شما را کاملا ضدعفونی می‌کند و به شما نشاط می‌دهد. این روغن ضد اسپاسم، ضد یبوست، مراقب پوست و خاصیت‌های درمانی دیگر دارد. مقدار کمی از آن حدود ۵۰ یورو است و بک سوغاتی گران به شمار می‌رود.

روغن گل سرخاز این روغن در رایحه‌درمانی استفاده می‌کنند

◊ رومیزی
زنان محلی بلغارستان رومیزی‌های بسیار زیبایی می‌بافند که به میز شما نمای خاصی می‌بخشد. این رومیزی‌های دست‌ساز در هر اندازه و طرحی که می‌خواهید وجود دارد، از دایره‌ای شکل گرفته تا ستاره‌ای و مربعی در رنگ‌ها و ابعاد مختلف.

رومیزی بلغارستانیرومیزی با رنگ سفید محبوب توریست‌هاست چون نمای زیبایی به میزهای چوبی می‌دهد.

طرح مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید یا طرح مد نظرتان را به آن‌ها بگویید تا ببافند اما شاید بافتن آن‌ها روزها طول بکشد.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

نوشته بهترین مراکز خرید بلغارستان کجا هستند؟<br /><small>از برندها تا حراجی‌ها</small> اولین بار در وبلاگ تراونر. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *